خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست 200 تهیه‌کننده سینما از دادستان برای «عادت نمی‌کنیم»

شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران متشکل از 200 تهیه‌کننده؛ نامه‌ای سر گشاده به دادستان تهران نوشت و در آن خواستار تجدیدنظر درباره توقف اکران فیلم عادت نمی‌کنیم؛ شد.

متن نامه سرگشاده شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به دادستان تهران که نسخه‌ای از آن برای ایلنا ارسال شده؛ به شرح زیر است:

«بهترین فیلم ایرانی از بهترین فیلم خارجی بهتر است». [امام خمینی]

دادستان محترم

ما مدعی هستیم شعار بنیادین، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در سینمای ایران تعیین پیدا کرده است. ما تنها سینمای جهان هستیم که مستقل و متکی بر منابع داخلی و با خلاقیت و خون جگر خوردن سه نسل از سینماگران در جهان امروز سر بلندیم.

ما تنها سینمای جهانیم که فارغ از چند و چون‌های بی‌شمار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، همگی در احترام به اصل آزادی، به قدر وسع و توان خود کوشیده‌ایم.

ما تنها سینمای جهانیم که با در پیش گرفتن سیاست اتکای به تماشاگران ایرانی و مشتاقان فرهنگ کشورمان      «جمهور» مخاطبان را مشتاقانه به تماشا فراخوانده‌ایم.

ما تنها سینمای جهان هستیم، تاکید می‌کنیم تنها سینمای جهان هستیم که مطابق عرف اجتماعی و در چهارچوب قواعد جمهوری اسلامی عمل می‌کنیم و با پرهیز از کلیشه‌های رایج در بازار سینمای دنیا فیلم می‌سازیم، فیلمی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه ساخت و نمایش دارد.

دادستان ارجمند

با حکم شما آنچه در عمل نصیب مملکت و فرهنگ و سینمای ایران می‌شود این است که سارقان و قاچاقچیان همچنان آزادند که با گردش مالی صدها میلیاردی مخاطبان، ده‌ها میلیون ایرانی را جذب بازار سیاه کالاهای فرهنگی خود کنند، ماهواره‌ها همچنان به غارت کالاهای فرهنگی تولید شده در داخل و تاراج مخاطبان ایرانی مشغول باشند اما فیلم و محصول ایرانی اجازه نداشته باشد از تبلیغات فراگیر استفاده کند.

یعنی همچنان اکثریتی از مردم ایران در شبانه روز ساعت‌ها پای ماهواره بنشینند و انواع و اقسام برنامه و فیلم و سریال عثمانی، هندی، کره‌ای، ژاپنی و چینی و اروپایی و امریکایی را که برای تمام گروه‌های سنی پخش می‌شود تماشا کنند و از بازار سیاه ویدیوی خانگی با فراغ بال خرید کنند، ولی ساعاتی بیشتر از پای این بساط برنخیزند و به تماشای فیلم ایرانی نروند.

این تصویری واقعی از وضع موجود بازار کالاهای فرهنگی کشور و تائید حکم شما بر آن است. و باز این یعنی تاخت و تاز خارجی‌ها در ایران  آزاد و میسر و حضور و مقابله ایرانی‌ها ممنوع و ناممکن است. حتماً مقصود شما از صدور حکم مزبور این توابع و آثار نبوده و متاسفانه پیداست این عمل با کارشناسی لازم صورت نگرفته است. بر این باوریم که تجدید نظر در حکم شما فرصتی است تا با همیاری و همفکری با یکدیگر در گسترش مخاطبان آثار ایرانی و ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی به یمن رویکرد درون زا همراهی کنیم.

با احترام

شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا