خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقصد تاجگردون در وزارت راه مشخص شد

در پی انتشار خبر «تاجگردون در راه وزارت راه و شهرسازی» [لینک]، محمدقائم تاجگردون در گفتگو با یک سایت‌های محلی حوزه‌ی انتخابیه‌ی غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسون برنامه مجلس، با تکذیب نسبت برادری خود با او و عدم توضیح درباره‌ی رابطه‌ی سببی و نسبی با هم؛ اما به نوعی تلاش برای انتصاب به عنوان مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی را تأیید کرده است. [لینک]

محمدقائم تاجگردون در این مصاحبه توضیح داده است که ورود من به سازمان بنادر از طریق ارتباط سازمان بنادر با دانشگاه شریف که محل فارغ التحصیلی بنده هست و با هدف ارتباط صنعت و دانشگاه و درخواست سازمان بنادر برای استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، در نهایت به معرفی بنده و ارسال رزومه برای سازمان بنادر منجر شده است.

اما بررسی‌های خبرنگار انصاف نیوز حاکی آن است که محمد قائم تاجگردون اواخر سال 1387 با هدف گذراندن دوره‌ی سربازی با مدرک فوق لیسانس به‌صورت سرباز هیات علمی وارد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شده است. وی پس از اتمام دوران خدمت به عنوان عضو هیات علمی و با مرتبه‌ی مربی پژوهشی به‌صورت پیمانی در آن وزارتخانه استخدام شده است و مغایر با بند 1 ماده 73 آیین نامه‌ی استخدام اعضای هیات علمی، از مهرماه سال 1390 با قبولی در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف با اخذ مأموریت آموزشی تحصیلات خود را در مقطع دکتری آغاز و پس از گذشت 5 سال و پرشدن سنوات قانونی در مهرماه سال 1395 فارغ التحصیل می‌شود. پس از تأخیر بوجود آمده هیات امنای منطقه 2 پژوهشی در سی و پنجمین جلسه‌ی خود در تاریخ 31 خرداد 1396 با دو نوبت تمدید مأموریت او موافقت کرده است!

وی همچنین در حین سال‌های تحصیل و مأموریت آموزشی مغایر با ماده‌ی 76 آیین نامه‌ی استخدامی اعضای هیات علمی پس از انتصاب دکتر علیرضا جهانگیریان در سال 1392 به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، به عنوان سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آن سازمان منصوب و کمتر از یکسال از این سمت برکنار می‌شود.

دکتر محمدقائم تاجگردون پس از فارغ التحصیلی و اتمام مأموریت آموزشی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از مرتبه‌ی مربی پژوهشی به استادیار پژوهشی تبدیل وضعیت و ارتقاء مرتبه یافته است.

مواد 73 و 76 از فصل هفتم آیین نامه‌ی استخدام اعضای هیات علمی بر رسمی قطعی بودن عضو هیات علمی برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری تخصصی با استفاده از مأموریت آموزشی و همچنین مأمور به خدمت در دستگاه‌های اجرایی به شرط ارتباط تخصصی و با حفظ وظایف آموزشی و پژوهشی اشاره دارد.

ماده 77 آیین نامه مذکور نیز مأموریت اعضای رسمی به خدمت در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری غیردولتی- غیرانتفاعی را ممنوع کرده است. این درحالی است که محمد قائم تاجگردون در سال 93 در حین مأموریت آموزشی به عنوان مدیرکل فناوری اطلاعات مرکز الگوی اسلامی پیشرفت که در مصاحبه‌ی خود توضیح داده یک مرکز غیردولتی است، مشغول بکار بوده است.

بررسی‌های خبرنگار انصاف نیوز از رزومه‌ی علمی و اجرایی دکتر محمدقائم تاجگردون که از بین فارغ التحصیلان دانشگاه شریف مورد تأیید سازمان بنادر و دریانوردی برای شروع همکاری قرار گرفته بیانگر این است که علاقه‌ی علمی او به مدیریت دانش گرایش دارد و سوابق کاری و اجرایی او نیز به دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی و مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ختم شده است؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید سازمان بنادر و دریانوردی که یک سازمان بین المللی و تخصصی در عرضه‌ی حمل و نقل و لجستیک است و هوشمندسازی بنادر از اولویت‌های آن سازمان است براساس کدام ماده قانونی و چگونه از توان علمی، اجرایی و مدیریتی فارغ التحصیل منتخب دانشگاه شریف استفاده خواهد کرد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. درود بر شما انصاف نيوزى ها ، كه به رسالت خود پايبنديد . بايد با كسانى كه از رانت حكومتى استفاده و آن را كتمان ميكنند مبارزه كرد. به اميد تداوم اين روش.

    7
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا