خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر داخله طالبان: ما آمریکا را دشمن نمی‌بینیم


سراج الدین حقانی، وزیر داخله طالبان یکی از افرادی است که تحت تعقیب اف بی آی قرار دارد.

به گزارش دویچه ووله، سراج الدین حقانی، وزیر داخله طالبان، در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیون امریکایی «سی ان ان»، قول «خبرهای خوبی» را در مورد باز شدن مکاتب دخترانه داده است. حقانی همچنین گفته که امریکا را به عنوان دشمن نمی‌بیند.

طالبان پس از تصرف قدرت در افغانستان مکاتب دخترانه را به روی دختران دوره‌های متوسطه و لیسه بسته اند.

سیاست | 11.05.2022

حقانی: جهان از گروه‌های مخالف مسلح در افغانستان حمایت نکند

هرچند این گروه وعده کرده بود که با شروع سال تعلیمی جدید دروازه مکاتب را به روی دختران دوره‌های متوسطه و لیسه باز می‌کند، اما در روز شروع سال جدید تعلیمی به صورت غیرمنتظره اعلام کرد که این مکاتب تا اطلاع بعدی مسدود می‌مانند. این تصمیم طالبان خشم بسیاری از افغان‌ها و جامعه جهانی را برانگیخت.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان، روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» گفته است که «من می‌خواهم توضیحی ارایه کنم. هیچ کس مخالف آموزش زنان نیست.»

او در نخستین مصاحبه تلویزیونی‌اش گفته که دختران خردسال به مکتب می‌روند و در مورد دختران دوره متوسطه ول یسه کار روی میکانیسمی جریان دارد که اجازه رفتن به مکاتب به آنها را بدهد.

سیاست | 19.10.2021

وزیر داخله طالبان با وارثان بمب‌گذاران انتحاری دیدار کرد

وی گفت: «به زودی خبرهای بسیار خوبی در مورد این موضوع خواهید شنید.»

حقانی با اشاره به این که این «میکانیسم» با قوانین پوشش مکاتب مرتبط است، توضیح داد که آموزش باید بر اساس «فرهنگ افغانی» و «قوانین و اصول اسلامی» باشد.

پس از بازگشت به قدرت، طالبان از زنان خواستند که حداقل حجاب را مراعات کنند. اما از اوایل ماه می، آنان زنان را مجبور به پوشیدن حجاب کامل در ملاء عام و ترجیحاً پوشیدن برقع کرده اند. زمانی که طالبان در دوره اول بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ قدرت را در دست داشتند، پوشیدن برقع اجباری بود.

او در مورد حجاب زنان گفت: «ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم عزت و امنیت آنان را تامین کنیم. ما برای تامین این امر اقدام می‌کنیم.»

«امریکا را به عنوان دشمن نمی‌بینیم»

شبکه حقانی در دو دهه گذشته به انجام حملات خونینی علیه نیروهای امریکایی در افغانستان متهم شده است. در این حملات شمار زیادی از نیروهای امریکایی و ناتو کشته و زخمی شده اند.

سرپرست وزارت امور داخله طالبان به «سی ان ان» گفت که “۲۰ سال گذشته وضعیت جنگ و نبرد دفاعی بود”، اما او می‌خواهد در آینده “روابط خوبی با ایالات متحده و جامعه بین المللی داشته باشد.”

او با تاکید بر اینکه طالبان قصد دارند به توافقنامه امضا شده با واشنگتن در سال ۲۰۲۰ احترام بگذارد، گفت: “ما به آنها (امریکا) به عنوان دشمن نگاه نمی‌کنیم.”

شبکه حقانی که توسط پدر فقید سراج الدین تأسیس شده است و اکنون او ریاست آن را بر عهده دارد، متهم به انجام برخی از خشن‌ترین حملاتی است که در ۲۰ سال گذشته توسط طالبان در افغانستان انجام شده است.

خود سراج الدین حقانی همچنان در فهرست افراد تحت تعقیب (اف بی آی) است و برای هر اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا