خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کاندیداهایی که نماینده مجلس بوده‌اند باید پاسخگوی این پرسش‌ها باشند»

مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد، یادداشت این هفته‌ی خود را به کاندیداتوری نمایندگان مجلس اختصاص داده‌است.

رضا سلطان زاده، مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد نوشت: «تعداد کاندیداهایی که برای نمایندگی مجلس دوازدهم به میدان انتخابات قدم گذاشته‌اند در شهرها و مناطق متفاوت است به عنوان نمونه در استان یزد 4 نماینده بین 244 کاندیدا انتخاب و پس از طی مراحل قانونی وارد مجلس می‌شوند و در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنند از جمله این که «به عنوان امینی عادل در انجام وظایف وکالت امانت و تقوا را رعایت نمایند و به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای‌بند باشند و از قانون اساسی اطاعت کنند و در اظهارنظرها استقلال کشور را در نظر بگیرند و آزادی مردم را تامین نمایند…»

داوطلب نمایندگی که برای اولین بار خود را کاندیدا نموده ممکن است وعده‌هایی به مردم بدهد که نتواند به آنها عمل کند. دیده شده است بعضی از روسای جمهور و یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورت انتخاب توان انجام برآوردن وعده‌ها را نداشته و یا خود را پاسخگوی مردم ندانسته‌اند. دیدیم و شنیدیم که سید ابراهیم رئیسی وعده‌هایی داد که بعضی از آنان نظیر ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل در سال تحقق نیافت و آن‌چه در مورد اصلاحات اقتصادی و برنامه هفت‌هزار صفحه‌ای برای پایین آوردن تورم و رفع گرانی و تامین رفاه در زندگی مردم نه تنها بر زمین ماند بلکه گرانی و تورم طاقت‌فرسا دمار از روزگار ده‌ها میلیون ایرانی درآورده و کمر عده‌ای را شکسته است.

بسیاری از حقوق‌بگیران به اصطلاح «هشتشان گرو نه است» و چه بسا باید دو نوبت و گاهی سه نوبت کار کنند تا بتوانند خرج زندگی را تامین نمایند مقایسه نرخ دلار و سکه و تا چند صد درصد گرانی مایحتاج زندگی چیزی است که عموم مردم آن را می‌بینند و لمس می‌کنند عده‌ای از مردم گوشت و میوه و لبنیات و برنج و… را از سفره خویش حذف یا کم کرده‌اند. سرانه گوشت 3 دهک جامعه کمتر از دو کیلو گوشت در سال می‌باشد. کسی هم پاسخگوی وعده‌های بر زمین مانده و قول‌های داده شده که به سرانجام نرسیده است نیست. بنابراین پیشنهاد می‌گردد آن عده از نمایندگان مجلس یازدهم که کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اند در دوره‌ای که می‌توانند تبلیغ کنند از اینکه مجلس می‌تواند وزیران را استیضاح کند از رئیس‌جمهور پرسش نماید، در همه امور مملکت دخالت کند، نظارت عالیه بر امور داشته باشد، یا مقامی حق انحلال مجلس را ندارد و از این قبیل مسائل مطرح نکنند در واقع از کلی‌گویی پرهیز نمایند و مناسب است حداقل به پرسش‌های زیر پاسخ دهند.

-آیا در ردیف امضاءکنندگان نامه‌ای که 220 نفر از نمایندگان خطاب به سید ابراهیم رئیسی نوشته و درخواست نموده‌اند برای ریاست جمهوری ثبت‌نام نماید بوده است؟ و اگر نامه را امضاء کرده بر چه اساسی نوشتن این درخواست را صحیح می‌داند و آیا در ردیف کسانی هست که بعد از امضای نامه مورد نظر پشیمان شده‌اند یا خیر؟

-آیا از نمایندگانی بوده است که همراه با 200 نفر از دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری که صلاحیتشان تأیید شده بود درخواست نموده باشد استعفا دهند تا راه برای انتخاب سید ابراهیم رئیسی هموار گردد و اگر در ردیف این عده بوده است آیا این به معنای برگزاری انتخابات صحیح و انتخاب اصلح می‌باشد؟

-آیا در آغاز ورود به مجلس یازدهم علاوه بر دریافت دویست میلیون تومان برای کمک هزینه و یا پرداخت اجاره دفتر، اتومبیل دنا که دو برابر با معادل قیمت و حتی بیشتر از آن در بازار آزاد ارزش داشته است تحویل گرفته و آیا در ردیف افرادی است که خود و یا یکی از بستگان و اعضای دفترش اتومبیل شاسی‌بلند گرفته‌اند؟ و در صورتی که از این رانت‌ها استفاده نبرده است آیا می‌تواند به مردم بگوید در چه تاریخ و روزی در ایام نمایندگی نسبت به این امور اعتراض داشته است؟

-آیا در دوران نمایندگی مجلس یازدهم درخواست انتقال هیچ‌یک از نزدیکان و اقوام خود را به عنوان کارمند دفتری نموده است؟ و آیا در شهر و منطقه‌ای که نمایندگی مردم آن خطه را به عهده داشته است فرد یا افرادی را به عنوان مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره یا مدیر یکی از شرکت‌های دولتی معرفی نموده و یا بعضی از آنان ماهیانه حقوق نجومی دریافت نموده‌اند؟

-در دوره‌ای که مجلس یازدهم خود را انقلابی می‌دانست و دولت سیزدهم شعار مردمی بودن می‌داد کشور با کمبود 350 نوع دارو که 90 مورد آن پر مصرف است به ویژه در مناطق محروم مردم صبور این سرزمین با کمبود شدید دارو مواجه هستند ساده‌ترین نوع دارو از قبیل سرم و آنتی‌بیوتیک‌ها و در مدت زمانی داروی سرماخوردگی کودکان و… کمیاب بود و مردم با مشکلات عجیبی در این مورد روبرو بوده و هستند صدها تذکر کتبی و سؤال از عملکرد وزارت بهداشت در سامانه نمایندگان درج شده است اکنون کاندیدایی که در مجلس، نمایندگی مردم شهر و دیار خود را به عهده داشته است درباره ناتوانی وزیر بهداشت و این همه نابسامانی‌ها چه سخنی گفته با اعتراض وی در کجا ثبت و ضبط شده و آیا درباره تامین کمبودهای فوق نطقی گرچه کوتاه و در چند سطر برای دفاع از موکلان خود ایراد نموده است؟ و درباره ناعادلانه بودن توزیع پزشک در کشور و عدم تامین نقدینگی در صنعت دارو چه راهکاری ارائه داده است؟

-در دوران چهار سال حضور در مجلس شورای اسلامی درباره وزرای سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صمت و آموزش و پرورش پیشین که چندین کارت زرد دریافت نمودند و پیش از استیضاح کارشان به استعفا و برکناری کشید و یا در آن هنگام که استعفای وزیر ورزش مطرح گردید و هریک از آنان به نحوی از استیضاح فرار کردند درباره هریک از آنها و در دفاع از مردم زجر کشیده که خواهان وزیری توانا و دلسوز مردم بودند چه سخنی گفته، علیه هریک از آن وزیران چه اقدامی انجام داده و درباره ناکارآمدی وزیران برکنار شده و ایجاد ثبات در وزارتخانه‌های مورد نظر و آن‌گاه که مجلس درباره ناکارآمدترین وزیر کابینه رضایت داد و ششمین وزیر هم از قطار دولت پیاده شد در حمایت از مردم و به عنوان ادای وظیفه چه تذکر و پیام و سخن و انتقاد و یا اعتراضی به عمل آورده است؟ و آیا این کاندیدا هم همانند بعضی از نمایندگان مجلس یازدهم معتقد است «از صدر تا ذیل کابینه دولت رئیسی ناکارآمد و مورد انتقاد است؟»

-چه کسانی تحویل نابه‌حق اتومبیل‌های شاسی‌بلند را وارد تاریخ مجلس یازدهم نمودند و برای همیشه این رانت‌خواری را در تاریخ مجلس علیه نمایندگان ثبت و ضبط کردند کاندیدایی که نماینده مجلس بوده و می‌خواهد مجدداً وارد مجلس شود برای واردات چه نهاد و سازمانی را مسوول می‌داند مقصر گرانی اتومبیل را چه کسانی می‌داند و طی 4 سال برای رفاه حال مردم و برای این‌که مردم پراید را بیش از سیصد میلیون تومان خریداری نکنند چه تذکری داده است؟ اگر غیر از وزارت صمت نهادهای دیگری نیز مسئول هستند برای اینکه به وظیفه نمایندگی خود به درستی عمل کرده یا تذکراتی در این زمینه داده باشد به مردم شهر و دیار خود آن را بازگو و مدارکی را که در اختیار دارد ارائه نماید و این بهانه را از بسیاری مردم بگیرد تا نتوانند بگویند بخش بزرگی از مجلس و نمایندگان آن افراد بی‌تجربه‌ای هستند که دلسوز جامعه نمی‌باشند و به هرحال شهروندان بدانند مجلس وظیفه خود را انجام داده مصوباتی را گذرانده اما اجراکنندگان به وظایف قانونی خود عمل ننموده‌اند!

-نماینده مجلس یازدهم که مجدداً می‌خواهد در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کنید لازم است بگوید آیا جراحی اقتصادی دولت را موفق می‌داند؟
حجم پایه پولی از خردادماه 1400 تاکنون چه افزایشی داشته است، ارزش بازار سهام نسبت به دو سال و نیم پیش چه وضعیتی دارد؟ بهای سکه و دلار چند صد درصد گران‌تر شده است؟ سخن از بازگشت قیمت مایحتاج و لوازم زندگی در شهریورماه 1400 به کجا رسید؟ آیا بیست درصد افزایش حقوق چندین میلیون کارمند شاغل و بازنشسته با تورم سرسام‌آور موجود کفاف زندگی را می‌دهد؟ و نماینده مجلس یازدهم در برابر این همه نابسامانی‌ها چه عکس‌العملی داشته است؟ و در یک کلام در برابر رانت‌خواری‌ها و فسادهای رخ داده از جمله فساد چای دبش و برنج و کود چه نطقی ایراد نموده و آیا در این زمینه‌ها اعتراض و انتقادی بروز داده است؟

-در شهریور ماه بعد از مرگ مهسا امینی عده‌ای از فعالان سیاسی معتقد بودند اگر نیروهای درگیر در این ماجرا یک عذرخواهی ساده و معمولی می‌نمودند کار به اینجا نمی‌کشید و دامنه اعتراض و آشوب این‌گونه وسعت نمی‌یافت و در همان ایام عده‌ای از مسئولان و مقامات اعلام نمودند باید اعتراض مردم شنیده شود و اعلام گردد حاکمان و کارگزاران آمادگی شنیدن اعتراضات و نظرات مردم را دارند کاندیدای این دوره که پیش از آن نمایندگی مجلس یازدهم را داشته است آیا می‌تواند دقیقاً با ارائه مدرک و دلیل به همشهریان خود بگوید آیا طی یکسال در این زمینه نظرات به حق مردم معترض را شنیده است، چه نطقی ایراد نموده و به کدام یک از مقامات انتظامی و امنیتی تذکرات لازم را داده و آیا اقداماتی در این باره به نام وی در تاریخ مجلس ثبت و ضبط شده است؟

اگر پاسخ این سوالات توسط نمایندگان داده می‌شد یقین بدانید که تنور انتخابات گرم بود و مردم علیرغم مشکلات، حضوری پر رنگ‌تر داشتند اما چه کنیم که این‌ها و بسیاری دیگر از سوالات، بی‌پاسخ و بلاجواب است. والسّلام.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ایشان سخن کاملا به حق گفتنداکثرنمایندگان به حکم قرآن بایدبازداشت و اعدام شونداینها خائن به ملک وملت وخون شهداهستند….. وای برتوانصاف نیوزکه درمقابل این جنایات سکوت کنی ومطالب مرامنتشرنکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا