خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناراحتی آمریکا گل نهادن ظریف بر مزار عماد مغنیه

دولت آمریکا حضور دکتر ظریف، وزیر امور خارجه بر مزار شهید عماد مغنیه را محکوم کرده است؛ اسرائیل متهم اصلی ترور عماد مغنیه است.
به گزارش انصاف نیوز، بی.بی.سی نوشت:
دولت آمریکا بازدید اخیر جواد ظریف وزیر خارجه ایران از قبر [مزار شهید] عماد مغنیه و نهادن یک دسته گل بر آن را محکوم کرده است.
کیتلین هیدن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مستقر در کاخ سفید، روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم وزیر خارجه ایران برای بازدید از مقبره آقای مغنیه در بردارنده پیامی غلط است و تنش های منطقه ای را افزایش می دهد.
خانم هیدن گفت که آقای مغنیه فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان، متحد نزدیک ایران و عامل خشونت های مرگبار و بی ثبات کننده ای در لبنان و منطقه بوده است.
بنابه گزارش ها، آقای ظریف روز دوشنبه در جریان سفرش به بیروت، پایتخت لبنان بر قبر عماد مغنیه حلقه گل گذاشته بود.
آمریکا عماد مغنیه را مسئول بعضی از خونین ترین حملات تروریستی علیه ایالات متحده و اسرائیل می دانست، از جمله بمبگذاری سال ۱۹۸۳ علیه سفارت آمریکا و پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت که منجر به مرگ صدها نفر شد.
اسرائیل نیز او را طراح بمبگذاری سال ۱۹۹۲ سفارتش در بوینوس آیرس، پایتخت آرژانتین که در آن ۲۹ نفر کشته شدند و بمبگذاری سال ۱۹۹۴ مرکز یهودیان در آن شهر که ۸۵ کشته داد می دانست.
مقام های آمریکایی می گویند که تا پیش از حملات تروریستی سال ۲۰۰۱ علیه نیویورک و واشنگتن، عماد مغنیه مسئول بیشترین حملات تروریستی علیه آمریکایی ها بود.
آمریکا در یک مقطع جایزه ای ۲۵ میلیون دلاری برای به دام انداختن او تعیین کرده بود.
عماد مغنیه که سال ها در خفا زندگی می کرد در ۱۲ فوریه سال ۲۰۰۸ در یک بمبگذاری در دمشق، پایتخت سوریه به قتل رسید. او ۴۵ سال داشت.
شان مک کورمک، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا در آن زمان گفت که جهان بدون آقای مغنیه جای بهتری است.
حزب الله لبنان و ایران برای آقای مغنیه منزلت زیادی قائلند و او را یک قهرمان و شهید می خوانند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا