خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“شعور سیاسی مردم این گونه‌ نیست که از دولت عبور کنند”

دبیرکل حزب ندا می‌گوید: مردم از دولت گلایه دارند، ما از دولت گلایه داریم، خیلی از کنشگرهای سیاسی هم از دولت گلایه دارند، اما شعور سیاسی مردم و کنشگران سیاسی‌ این گونه‌ نیست که از دولت عبور کنند.باید دید که آلترناتیو این دولت و مجلس کیست؟

گفتگوی خبرآنلاین با صادق خرازی را در ادامه می‌خوانید:

*اصول‌گراها خیلی مطمئن هستند که انتخابات مجلس  و ریاست جمهوری آینده را پیروز خواهند شد. بنظر شما جریان اصلاح‌طلبی قرار است طبق گفته‌ی آقای بهزاد نبوی با اصول‌گراهای میانه رو وارد یک ائتلاف شود یا اینکه با توجه به سخنان آقای حجاریان، دیگر در انتخابات به دنبال گدایی قدرت نیست؟

من صحبت آقای حجاریان و دیگر صحبت ها را نشنیدم که بخواهم اظهارنظر کنم. آقای حجاریان حرف‌های خودشان را می‌زنند و خودشان هم باید پاسخگو باشند.آنچه که مهم است ادبیات سیاسی کشورمان نشان داده که مردم روز به روزآگاه‌تر شدند و فریب خیلی چیزها را نمی‌خورند. تا انتخابات مجلس هم فاصله‌ متنابهی است و مردم هم می‌دانند که چه کسانی می‌خواهند با پوپولیسم به قدرت برگردند. بسیاری از مشکلاتی که امروز هست اگر عطف به گذشته شود، از میراث آن‌هاست.

*یعنی جریان اصولگرایی می خواهد با پوپولیسیم بر گردد؟

من صحبتی از اصولگرایی نمی‌کنم و نمی خواهم آن‌ها را متهم کنم.من صحبت‌های خودم را می گویم، صحبت من این است که رای مردم پای صندوق‌ها مشخص می‌شود. از قبل اگر کسی بخواهد رای مردم را شمرده شده بداند و روی آن ارزیابی کند، این مغایر با اصول دموکراسی و یک مقدار خودخواهی و رجزخوانی است. بگذارید ببینیم موقع انتخابات ادبیات سیاسی آن‌ها چه خواهد بود و ادبیات سیاسی اصلاحطلب‌ها چه خواهد بود.

*آیا مردم امروز از اصلاحات عبور کردند یا خیر؟

خیر. مردم به اصلاحات وفادارند. آن‌چیزی که در فضای مجازی می‌بینیم، آن است که مردم از دولت گلایه دارند، ما از دولت گلایه داریم، خیلی از کنشگرهای سیاسی هم از دولت گلایه دارند، اما شعور سیاسی مردم و کنشگران سیاسی‌ این گونه‌ نیست که از دولت عبور کنند.باید دید که آلترناتیو این دولت و مجلس کیست؟ یک موقع است که {امکان دارد} در میان اصلاح‌طلبان یک فضای فکری ایجاد بشود و یک جریان جدیدی به میدان بیاید. تمام اینها مقدمه است، ولی اینکه بگوییم مردم از اصلاح طلبان عبور کردند، خیر فضای مجازی را نمی‌توانیم میزان و شاخصه‌ی ارزیابی خودمان قرار دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا