خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا تهران بوی نامطبوع می‌دهد؟

تسنیم نوشت:

نشست تخصصی با موضوع «بررسی عوامل ایجادکننده بوی نامطبوع در پایتخت» با توجه به عملکرد دستگاه‌های مربوطه به میزبانی دفتر زیربنایی این مرکز برگزار شد. در این نشست بر مسئله انتشار بوی نامطبوع در اطراف تهران و بویژه آزادراه تهران-قم و محدوده فرودگاه امام‌خمینی به‌عنوان یک معضل محیط زیستی برای این شهر، تأکید شد.

نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور، اداره کل محیط زیست استان تهران، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت. معدن و تجارت این استان، سازمان مدیریت پسماند و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اداره امور آب. کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در این نشست حضور داشتند.

در این نشست نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و همچنین شرکت آب و فاضلاب استان تهران. به گزارش اقدامات دستگاه متبوع خود در خصوص ساماندهی دامداری‌ها، دامپروری‌ها و کشتارگاه‌ها، مرکز پردازش و دفع پسماند آرادکوه. و همچنین اتمام و بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب اسلام‌شهر، بهارستان و رباط کریم و لایروبی و ساماندهی کانال‌ها و رودخانه‌ها به‌ عنوان منابع اصلی تولید بوی نامطبوع در محدوده فرودگاه امام‌خمینی پرداختند.

با توجه ابلاغ مصوبه هیئت محترم وزیران در خصوص حدود مجاز انتشار ترکیبات مولد بو، کلیه اعضای حاضران در نشست. بر انجام پایش و اندازه‌گیری میدانی ترکیبات مولد بو و منشأیابی بوی نامطبوع در سراسر کشور به‌ویژه پایتخت تأکید کردند. در پایان این نشست مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس با جمع بندی گزارش‌های ارسالی از سوی دستگاه‌های متولی، خلأهای قانونی را احصا کرده. راهبردهایی به‌منظور حل معضل چندین ساله پایتخت که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده، ارائه دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا