خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه به قوه قضاییه درباره‌ی نوع مانور بی‌بی‌سی بر پرونده‌ی پتروشیمی

سایت بولتن در متنی با تیتر «دفاع از متهم پرونده دکل‌های گم‌شده تا اشک تمساح برای پرونده پتروشیمی/ بی‌بی‌سی مأمن جاسوسان و نفوذی‌هاست» نوشت:

مسئولان قوه قضائیه مناسب است در ماجرای پرونده پتروشیمی، از نیرنگ‌های بی‌بی‌سی آگاه باشند، تحت تأثیر جوسازی‌های رسانه‌ای که راست و دروغ را به هم پیوند می‌دهد قرار نگیرند و از سال‌ها مبارزه و جان‌فشانی سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات برای امنیت کشور حمایت کنند.

سابقه بی‌بی‌سی در استخدام سیاسیون مخالف دولت مرکزی ایران به سال ۱۳۱۹ می‌رسد. ازآنجاکه انگلستان قصد تهاجم نظامی به ایران در اوج جنگ جهانی داشت رادیو بی‌بی‌سی بخش فارسی را تأسیس کرد تا افکار عمومی را آماده آن کند.

در برهه‌های بعدی نیز چنین کرد. به‌تناسب با شرایط ایران دستورالعمل‌های ویژه‌ای انتخاب و عملیاتی می‌کند. در ماجرای فتنه ۱۳۸۸ به تشدید تضادهای سیاسی پرداخت. در ماجرای بنزین ۱۳۹۸ نیز موضوع فقر و بیکاری را دستمایه میزگردها و مستندها نمود.

در گفتگوها و مستندها نیز به‌طور نرم و گزنده قصد تزلزل در اعتماد عمومی نسبت به ارگان‌های امنیتی دارد و در آخرین مستند که درباره پرونده پتروشیمی ساخته به وزارت اطلاعات پرداخته است و باهدف ایجاد کاهش اعتماد عمومی به ترویج اطلاعات غلط و گمراه‌کننده مبادرت نموده و خود را مبارز علیه فساد نشان می‌دهد. یادمان نرفته بی‌بی‌سی همان شبکه‌ای بود که نیم ساعت برنامه تحلیلی خود را به‌صورت رپرتاژ آگهی در اختیار رضا طباطبایی متهم پرونده دکل‌های گم‌شده قرارداد. یادمان نرفته که بی‌بی‌سی چگونه در مبارزه تمام‌قد رهبری و دیگر قوا در مبارزه با فساد و ترویج الگوی تولید به ناامیدی در رسیدن به اهداف ده‌ها مستند و گزارش و میزگرد به راه انداخت.

اصولاً بی‌بی‌سی به‌مثابه قدرت نرم سعی دارد چشم‌اندازها و استراتژی‌های جمهوری اسلامی را تیره و دست‌نیافتنی قلمداد کند. گاهی با تخریب ملایم افراد مؤثر و نخبگان و سران نظام و در اغلب مواقع با مشوش نمودن نگاه مردم به ارگان‌های انقلابی و کارآمد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا