خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سد نهند آذربایان شرقی همچنان در حسرت آب»

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت منابع آبی و کاهش چشمگیر بارش‌ها، از پر نشدن سد نهند تبریز خبر داد.

سایت خبری تحلیلی آذرقلم (آذربایجان شرقی) نوشت: «مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان‌شرقی، ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت منابع آبی و کاهش چشمگیر بارش‌ها، از پر نشدن سد نهند تبریز خبر داد و گزارشی از وضعیت منابع آب استان، بارش‌ها، روان آب‌ها، ذخایر سدهای استان ارائه کرد.

یوسف غفارزاده با بیان اینکه تا آخر آذرماه سال آبی (۱۴۰۳-۱۴۰۲)، ۵۱.۵ میلی‌متر است، گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با مشابه سال قبل ۳۲.۷ درصد افزایش و نسبت به مشابه دراز مدت ۳۴.۳ درصد کاهــش نشان می‌دهد.
غفارزاده اضافه کرد: بیشترین بارش در سال‌جاری در ایستگاه مراغه با ۸۶.۸ میلی‌متر و کمترین بارش در ایستگاه میانه با ۲۶.۱ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی بارش‌ها، باید در مدیریت آب کلانشهر تبریز به کمبود منابع آب زیرزمینی هم توجه داشته باشیم که در این میان آگاهی بخشی به مصرف کنندگان برای همراهی مطلوب در مدیریت بهینه منابع آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سد نهند همچنان در حسرت آب!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تنش آبی در استان مشهود است، گفت: نیازمند اجرای برنامه‌های مناسبی برای پیشگیری از مشکلات سال آینده در بخش آب شرب و کشاورزی هستیم.

به گزارش آذرقلم، جبار علی ذاکری، معاون عمرانی استاندار در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به چالش‌های آبی استان در سال‌جاری، اظهار کرد: وضعیت کنونی نشان می‌دهد که نیازمند حرکت‌های جدی مشترک برای جلوگیری از تکرار چالش‌های آبی استان در سال‌های آتی هستیم.

او تاکید کرد: باید اقدامات عملی در این زمینه انجام شود و اثربخشی برنامه‌ها و اقدامات را ببینیم؛ چرا که تنش آبی در استان مشهود بوده و نیازمند اجرای برنامه‌های مناسبی برای پیشگیری از مشکلات سال آینده در بخش آب شرب و کشاورزی هستیم.
ذاکری با اشاره به خشکی سد نهند تبریز در سال‌جاری و تلاش مجموعه آب استان جهت جایگزینی منابع دیگر آبی شهر، گفت: طرح‌های جایگزین سد نهند، کار خاصی بود و از بعد مهندسی یک کار نشدنی را شدنی کردند.
او افزود: البته این اقدامات صرفا مُسکّن بوده و کار اساسی برای این حوزه، تکمیل رینگ ۱۶ کیلومتری شرق تبریز است که اتفاق مبارکی خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید ویژه‌ای بر جداسازی آب صنعت و شرب در راستای مدیریت بهینه منابع آب موجود کرد و خاطرنشان کرد: نیازمند اجرای برنامه‌های مناسب جهت پیشگیری از مشکلات آب شرب و کشاورزی استان در سال آینده هستیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا