خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد یک فعال سیاسی اصولگرا از خطبه‌های سیداحمد خاتمی

«عباس سلیمی نمین»، فعال سیاسی اصولگرا در روزنامه اعتماد نوشت: جمعه این هفته خطیب محترم نمازجمعه تهران حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی با لحنی هیجانی خطاب به مسوولان انتظامی و قضایی کشور سخنانی گفت که دور از انتظار بود.

 در حالي كه افرادي با ارتكاب جنايت مي‏كوشند نيروهاي تامين‌كننده امنيت كشور را عصبي سازند و به واكنش‏هاي تند با صاحبان يك‏ گرايش وا دارند، كاش امام جمعه موقت محترم تهران بدون هيچ‏گونه توصيفات احساسات‏ب رانگيز آنان را در عمل به قانون دعوت به بردباري مي‌كردند، زيرا نيروي انتظامي كه در برابر ديدگانش جنايتي هولناك را نسبت به همكارش شاهد بوده به اندازه كافي خشمگين است.


دامن زدن به احساسات مظلوم واقع‌شدگان مي‌تواند آنها را به همان وادي سوق دهد كه  دشمن با نفوذ دادن عوامل خويش به صحنه‌هاي مختلف به آن تمايل دارد؛ بنابراين در مسائل چندوجهي جايگاه‌هايي كه از آنان انتظار دعوت به هوشمندي مي‏رود نبايد نا‌خواسته زمينه‌هاي دوري اعتدال را رقم بزنند.

ظاهرا فراموش كرده ‏ايم كه رهبري در مورد رخدادهاي دي ماه چگونه مسوولان حفظ امنيت را دعوت به حلم و حكمت كردند. درآن حوادث نيز برخي، جنايات مشابهي آفريدند؛ اما رهبري ضرورت تفكيك نيروهاي بازداشت شده را مطرح ساختند. اين بدان معني بود كه موعظه، بردباري و قاطعيت همزمان بايد دنبال شود تا مبادا همه نيروهاي وارد شده به يك صحنه را يك گونه ببينيم و به يك چوب برانيم. متاسفانه اين هفته در خطبه‌هاي امام جمعه موقت تهران كمتر دعوت به حلم و حكمت را شاهد بوديم، حال آنكه لازمه حكومت‏داري بر پايه رشد مردم، ابتدا اقناع حداكثري و سپس قاطعيت حداقلي است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آخه برادر من احمد خاتمی کجای این انقلاب و جنگ بوده که دلش بسوزه اینها ژست های انقلابی گری است که شبیه همان مبارزان روز شنبه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا