خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد صریح یک روزنامه‌نگار به شورای شهر تهران

«محمد آقازاده»، روزنامه‌نگار چپ‌گرا، روز جمعه در یادداشتی تلگرامی نوشت: «محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گفت و گویی با صراحت گفته است نقش این شورا بیشتر تشریفاتی و تبلیغاتی است.

احزاب سیاسی مثل حزب اتحادملت ایران – البته کدام ملت من بی خبرم – و حزب کارگزاران آنچنان برایشان نقش شورا بی اهمیت است که بجای فشار پشت صحنه به صورت آشکار شهردار سازی می‌کنند و علنی پیغام می‌دهند که اعضای شورا سربازان حرف شنوی آنهایند و از خود هیچ اراده مستقلی ندارند.

کار به آنجا رسیده است که مدیرکل روابط عمومی این نهاد را بجای رییس شورا نه تنها حزب ملت انتخاب می‌کند بلکه یکی از اعضایش را به این سمت می‌گمارد. هر چند این فرد گمارده شده الفبای کار روابط عمومی هم را بلد نباشد. اصلا برای این حزب کار بلدی اهمیتی ندارد چرا که اصلا به افکار عمومی بهایی نمی‌دهد و تمام امیدش به «تکرار می‌کنم» خاتمی است و هر چند خیلی زود متوجه خواهد شد این امید خیلی دیگر واهی شده است.

مسوولیت تبلیغاتی و تشریفاتی شدن این نهاد شهرداری بر عهده‌ی خاتمی است و هر چقدر طرفداران چشم و گوش بسته‌اش یقه بدرانند از ایشان نمی‌توانند سلب مسوولیت کنند. شکست و ناکامی اصلاحات از این به بعد حاصل سکوت در برابر عملکرد غلط احزاب و اعضای شورایی است که اتکا به تکرار می‌کنم او داشتند.

تا زمانی که در قبال عملکردمان در همه‌ی سطوح احساس مسوولیت نکنیم هیچ گرهی از معضلات باز نخواهند شد. تردید نکنید شورای قبلی بخاطر بودن کسی مثل «رحمت الله حافظی» بیشتر تاریخ ساز خواهد شد تا شورایی که تنها در توییتر ادای هم سخنی با مردم را در می‌آورد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. برادر عزیز! نگفته این شورا! بلکه کارکرد کلی شوراها! به دلیل عدم توجه به واگذاری اختیاران مدیریت شهری. با همه ی این ها، شورای پنجم تهران به چینش خوب و با توجه به عدم تاب آوری برخی در حاکمیت مبنی بر انتخاب مردم، رویکردهای اصلاحی خوبی داشته و کاش نجفی امکان حکمرانی اش تداوم می یافت که با محذوراتی که داشت تصمیمات شایسته یی در مدت کوتاه شهرداریش اتخاذ کرد ولی اختاپوس فساد چنبره یی زده که حالا حالا ها باید تنها اصلاح نمود.گزارش کارکرد شهرداری، اعلام مزایده های بالا، تصحیح به کارگیری نیروها و مدیریت های آگاه و توجه به درآمدهای پایدار به جای شهرفروشی و…مهم و اساسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا