خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات مکرون که موجب تنش میان ایتالیا و فرانسه شد چه بود؟

اظهارات ‘امانوئل مکرون’ رئیس جمهوری فرانسه علیه گسترش عوام گرایی (پوپولیسم) در اروپا، به تنش میان پاریس و رم منجر شد.

به گزارش ایرنا رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر علیه گسترش عوام گرایی در اروپا و حتی در ایتالیا، موضع گیری کرد و شب گذشته با اینکه مستقیما از کسی نام نبرد، اظهار داشت: آنها (عوام گرایان) همانند جذام در سرتاسر اروپا و حتی در کشورهایی که دیگر فکر نمی کردیم به آن بازگردند، رشد می کنند. دوستان همسایه ما بدترین مطالب را می گویند و ما عادت کرده ایم. آنها بدترین تحریکات را می کنند ولی هیچ کسی عصبانی نمی شود. اروپایی ها به جای انتقاد از اقدامات دولت های طرفدار اتحادیه اروپا، باید بطور جدی با این پدیده مبارزه کنند.

در این میان ‘لوئیجی دی مایو’ معاون نخست وزیر ایتالیا بلافاصله واکنش نشان داد و در پیامی از طریق فیسبوک حملات مکرون را توهین آمیز خواند و گفت که جذام واقعی ریاکاری فردی است که پناهجویان را در مرز میان ایتالیا و فرانسه در ‘ونتی میلیا’ می راند و می خواهد به ما در خصوص حق توزیع برابر پناهجویان درس اخلاق بدهد.

متئو سالوینی معاون نخست وزیر و وزیر کشور نیز گفت: توهین های مکرون اثری بر من ندارند. من در حال کار برای متوقف کردن مهاجران غیر قانونی در مدیترانه هستم.

تنش میان ایتالیا و فرانسه از زمانی آغاز شد که وزیر کشور ایتالیا بنادر این کشور را به روی کشتی های سازمان های غیر دولتی که حامل پناهجویان نجات داده شده در مدیترانه بودند، بست و از سایر کشورهای اروپایی خواست تا آنها را بپذیرند.

مساله پناهجویان منجر به ایجاد تفرقه در اروپا شد تا جایی که ‘ویکتور اوربان’ نخست وزیر مجارستان روز گذشته در پایان یک اجلاس ‘پیشگیرانه’ میان جمهوری چک، اسلواکی، لهستان و مجارستان اظهار داشت که رهبران 4 کشور ویزگراد ‘Visegrad ‘ در نشست اضطراری روز یکشنبه در بروکسل میان سران دولت های آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی شرکت نمی کنند.

وزیر کشور ایتالیا روز گذشته با تاکید بر اینکه کشتی های سازمان های غیر دولتی دیگر اجازه پهلو گیری در بنادر ایتالیا را ندارند، انگشت اتهام را علیه کشتی هلندی ‘لایفلاین’ بلند و اعلام کرد که صدها پناهجوی سوار بر این کشتی که بامداد روز گذشته نجات داده شده بودند، مورد پذیرش در ایتالیا قرار نمی گیرند.

وی تهدید کرد که در صورت ورود کشتی به ایتالیا، توقیف شده و سرنشینان آن نیز به جرم همکاری برای مهاجرت های غیر قانونی دستگیر می شوند.

در پی تصمیم اخیر دولت جدید ایتالیا مبنی بر بستن بنادر به روی کشتی های حامل پناهجویان در دریای مدیترانه، فرانسه و اسپانیا با حمله به ایتالیا، دولت این کشور را متهم به بی مسئولیتی و بدبینی کردند. ‘گابریل اتال ‘ سخنگوی حزب اکثریت ‘ریپابلیک ان مارس’ فرانسه موضع دولت ایتالیا در قبال پناهجویان را ‘تهوع آور’ خوانده بود. در پی این حملات تند لفظی، وزیر خارجه ایتالیا با احضار سفیر فرانسه، هشدار داد که اینگونه اتهامات مقامات پاریس می تواند روابط میان دو کشور را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا