خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | ظریف را هم فیلتر کنند بد نیست

روزنامه ایران در ستون طنز خود نوشت: «یکی از نمایندگان مجلس، یک مصاحبه داشتند و گفتند، فیلترینگ پیام‌رسان‌ها، تلگرام و اینستاگرام نمی‌شناسد. هر چیزی که هست باید فیلتر شود. البته ما تا دیروز فکر می‌کردیم پیام‌رسان تعریف مشخصی دارد که شامل اینستاگرام نمی‌شود ولی امروز فهمیدیم از نظر این نماینده محترم، هر چیزی که خارجی باشد و بتواند پیامی را برساند باید فیلتر شود و اگر مسئولی به این موضوع توجه نکند باید خودش را برای سه سال حبس آماده کند.

با همین رویکرد چند پیام‌رسان خارجی دیگر را معرفی می‌کنیم تا مسئولان ما یک وقت الکی‌الکی نروند آب خنک بخورند. در مورد جمع شدن موبایل و اینترنت که بارها گفته‌ایم. حتی به نظر ما باید طرح ممنوعیت استفاده از تلفن هم ابلاغ شود. ما رفتیم دیدیم آقای گراهام بل خارجی بوده، کار این دستگاه هم رساندن پیام است. خب دیگر برای جمع‌آوری کلیه تلفن‌ها بهانه‌ای باقی نمی‌ماند. البته این طرح یک تبصره هم دارد، اگر مردم با لیوان بستنی و نخ باهم مکالمه داشته باشند، بلامانع است.

در مورد روزنامه هم اوضاع خیلی فرقی ندارد. الان کاغذ روزنامه‌ها خارجی است. یعنی ما داریم پیام‌مان را از طریق یک پیام‌رسان خارجی به گوش شما می‌رسانیم. برای همین فکر کنم با متدولوژی این آقای نماینده، این آخرین شماره روزنامه ایران باشد که منتشر می‌شود. البته در مورد تلویزیون کمی شک داریم. حالا درست است دستگاهش خارجی است و پیام را منتقل می‌کند ولی چون بیشتر پیام‌هایش بازرگانی است و صرفه مالی دارد، احتمالاً مشکلی وجود نداشته باشد.

اما مهم‌ترین چیزی که دولت باید روی فیلترینگ و حذف فیزیکی‌اش کار کند، سفارتخانه‌هاست. این سفیرها با رساندن پیام ما به گوش کشورشان و پیام خودشان به گوش ما هیچ چیزی جز دردسر ندارند. فقط یک‌سری پیام‌رسان خارجی‌اند که شدند بلای جان کشور ما. اصلاً ارتباط بین‌الملل چه معنایی دارد که ما افتادیم دنبالش. خودمان با خودمان سرگرم می‌شویم دیگر. حتی اگر برای اطمینان دکتر ظریف را هم فیلتر کنند بد نیست. به هر حال ایشان هم تنه‌اش به خارجی‌ها خورده و زبانش هم در حدی هست که در جواب «هاو آر یو؟» نگوید «یس یس!»

اصلاً به‌ نظر ما بهتر است مردم از هیچ وسیله‌ای برای رساندن پیام استفاده نکنند. همین کارها را می‌کنید که صله رحم بین مردم از بین رفته است. اگر با دوست‌تان کار دارید بروید در خانه‌اش و صحبت کنید. اگر هم می‌خواهید پیامی را به‌ صورت عمومی‌ منتشر کنید، بروید در خیابان و با زبان سخت فارسی با یکدیگر صحبت و برخورد کنید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا