خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدالله ناصری: سازمان برنامه و بودجه در صدر آشفتگی تیم اقتصادی دولت است

عبدالله ناصری گفت: نخبگان اصلاح‌طلب و اصولگرا در یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن این است که تیم اقتصادی دولت، آشفته و غیرهماهنگ بوده و در صدر این آشفتگی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

این  فعال سیاسی  اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور از وزرا برای تشکیل اتاق فکر با نخبگان گفت: تشکیل اتاق فکر تجربه خوبی است و در همه کشورهای توسعه یافته نیز وجود دارد. حتی در آمریکا هم این اتاق‌های فکر کاملا به رسمیت شناخته شده،  اما متاسفانه در جمهوری اسلامی از این ظرفیت تاکنون آن طور که باید استفاده نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اتاق فکر باید در دولایه تشکیل شود؛ یکی اتاق فکری که خیلی محدود است و در خصوص تغییر تحولات مدیریتی تصمیم می‌گیرد. در این اتاق فکر نخبگانی باید حضور داشته باشند که سابقه  مدیریتی در سطوح میانی و مدیریتی را در کارنامه دارند اما لایه دوم اتاق فکری است که می‌تواند گسترده‌تر و بزرگ‌تر باشد و برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها در آن شکل بگیرد. باید به این توجه کنیم که اتاق فکر برای تغییر مدیریت یک ویژگی‌هایی دارد و اتاق فکر برای تعیین سیاست و سیاستگذاری ویژگی‌های دیگری دارد.

وی ادامه داد: اگر رییس‌جمهور تصمیم گرفته باشد از ظرفیت نخبگان و تجربه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی استفاده کند حتما با اعلام رسمی و جمع‌بندی و میانگین آرای نخبگان و مدیران باتجربه بوده و مدل کاملا دموکراتیک را شکل خواهد داد. در این حالت است که بار مسئولیت آقای روحانی هم کمتر شده و رضایت افکار عمومی را تا حدی تضمین می‌کند.

ناصری در خصوص تغییرات احتمالی در تیم اقتصادی هم گفت: الان مشکل اساسی میان نخبگان در خصوص آقای نوبخت است؛ نه تنها نخبگان بلکه تمام بزرگان این کشور از جمله مرحوم آقای هاشمی و سایر مدیران باتجربه حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد کشور ایشان را از ابتدا مناسب این جایگاه نمی‌دانستند و حالا بعد از پنج سال نتیجه این موضوع دیده می‌شود.

ناصری تاکید کرد: اگر آقای روحانی می‌خواهد تنها یک کار تشریفاتی انجام دهد و افکار عمومی را با کار تبلیغی خودش قانع کند، قطعا به جایی نخواهد رسید ولی اگر یک اتاق فکر نخبه با ویژگی تجربه مدیریتی تشکیل دهد،‌ این عمل، کار دموکراتیک رییس‌جمهور را به رخ افکار عمومی می‌کشد.

وی ادامه داد: امروز فشار افکار عمومی روی رییس‌جمهور بیشتر از این ناحیه است که مردم و نخبگان، ایشان را فردی مشورت‌ناپذیر دانسته و معتقدند الزاما تحت هر شرایطی می‌خواهد برخی عناصر کابینه مثل آقای نوبخت را حفظ کند.

ناصری افزود: موضوعی که نخبگان اصلاح‌طلب و اصولگرا در آن اتفاق نظر دارند این است که تیم اقتصادی دولت، تیم آشفته و غیرهماهنگی است و در صدر این آشفتگی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

ناصری در خصوص لزوم شفافیت در روند ترمیم کابینه هم گفت: چه ایرادی دارد که در این اتاق‌های فکر چند نفر را نامزد کنند و در موردشان ارزیابی‌های اولیه انجام شود و نهایتا همان کاری که شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات‌های دو دوره اخیر انجام داد، صورت بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا