خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استیضاح سیاسی است ولی باید در تصمیمات سیاسی نیز منصف باشیم

معاون پارلمانی وزارت علوم با بیان اینکه وزارت علوم تاکنون خالصانه و به دور از هر نوع بازی سیاسی سعی در رفع دغدغه‌ نمایندگان داشته،گفت: مستندات اقداماتی که از سوی وزارت علوم برای رفع دغدغه‌های نمایندگان انجام شده وجود دارد که در اختیار افکار عمومی نیز قرار خواهیم داد. مجلس و دولت محیط سیاسی هستند اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم معلوم می شود که بخشی از این موضوع سیاسی است ولی ما باید در این تصمیمات سیاسی نیز منصف باشیم و منافع ملی را بر منافع جناحی خود ترجیح دهیم، این سیاست درستی است.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از خانه ملت سعدالله نصیری‌قیداری ضمن یادآوری برگزاری جلسات متعدد نمایندگان استیضاح‌کننده با وزیر علوم در مجلس و وزارت علوم اضافه کرد: در مدتی که بحث استیضاح به طور جدی مطرح شده بخش عمده‌ای از انرژی وزارتخانه صرف تعامل با نمایندگان شده که در این زمینه از هیچ اقدامی در جهت رفع دغدغه نمایندگان فروگذار نکردیم. وی با بیان اینکه تلاش وزارت علوم رفع تمامی دغدغه‌های نمایندگان استیضاح‌کننده بوده است٬ ‌افزود: وزارت علوم تاکنون خالصانه و به دور از هر نوع بازی سیاسی سعی در رفع دغدغه‌ها نمایندگان داشته است.
نصیری‌قیداری با یادآوری دغدغه‌های نمایندگان استیضاح‌کننده٬ تصریح کرد: در جلسات مختلف نمایندگان استیضاح کننده 11 مورد را به عنوان دغدغه مطرح کردند که تاکنون 10 مورد آن از سوی وزارت علوم مرتفع و یک مورد آن نیز که مربوط به اخذ استعلام از وزارت اطلاعات در خصوص انتصابات است در انتظار اعلام نظر این وزارتخانه قرار دارد.
وی گفت: مستندات اقداماتی که از سوی وزارت علوم برای رفع دغدغه‌های نمایندگان انجام شده وجود دارد و در اختیار افکار عمومی نیز قرار خواهیم داد.
 هنوز متن و محورهای استیضاح فرجی دانا به وزارت علوم داده نشده است
نماینده مردم زنجان در مجلس هشتم٬ ‌با بیان اینکه هنوز متن استیضاح فرجی‌دانا به وزارت علوم داده نشده است٬‌ افزود: محورهای استیضاح وزیر علوم هنوز اعلام نشده و ما منتظر متن استیضاح هستیم. وی ادامه داد: برای ما باور این موضوع سخت است که پس از برگزاری جلسات متعدد و برقراری تعامل بین مجلس و وزارت علوم باز هم برخی نمایندگان از بی‌توجهی وزارت علوم به رفع دغدغه‌های استیضاح کنندگان سخن به میان می‌آورند. 
نصیری‌قیداری با بیان اینکه هدف وزارت علوم رشد علمی کشور در هر وضعیتی است٬ تصریح کرد: با اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم اولویت‌های علمی همچون قرار گرفتن در مسیر تولید و تجاری سازی علم به فراموشی سپرده نخواهد شد. وی ادامه داد: انتظار ما از نمایندگان با وجود اینکه حق قانونی آنان مطرح کردن استیضاح بوده این است که رعایت انصاف را داشته باشند و اقدامات انجام شده این وزارت‌خانه را نادیده نگیرند.
معاون پارلمانی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری گفت: تمام تلاش ما چه قبل از اعلام وصول استیضاح وزیر علوم چه اکنون، تلاش در جهت جلوگیری از بروز خللی در اهداف نظام بوده است.
وی درخصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر سیاسی بودن طرح استیضاح وزیر علوم نیز گفت: اینکه بگوییم سیاسی نیست درست نیست و این هم که بگویم به طور کامل بازی سیاسی است آن هم درست نیست، طبیعی است که تمامی این حرکات به نوعی سیاسی است، مجلس و دولت محیط سیاسی هستند اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم معلوم می شود که بخشی از این موضوع سیاسی است ولی ما باید در این تصمیمات سیاسی نیز منصف باشیم و منافع ملی را بر منافع جناحی خود ترجیح دهیم، این سیاست درستی است.
نصیری قیداری با بیان اینکه برای ما اخذ رای اعتماد مجدد فرجی‌دانا از مجلس امری ثانوی است٬ گفت: تمام تلاش وزارت علوم در جهت منافع ملی است. معاون پارلمانی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ما منکر بروز برخی ایردات در حین انجام کارها در وزارت علوم نیستیم٬ تصریح کرد: به این موضوع معتقدیم که هر مشکلی با ایجاد فضای تعامل رفع می‌شود
انتهای پیام./

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا