خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پیشرفت در حوزه پتروشیمی حاصل دوراندیشی آیت‌الله هاشمی بود»

علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس دهم در خصوص افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: خوشبختانه کشور ما در حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی توسعه خوبی پیدا کرده که این موضوع به چهار دولت قبل برمی گردد. در زمان مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی به این بخش، توجه قابل توجهی شد و اکنون داریم نتیجه آن دوراندیشی ها را می بینیم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای این پیشرفت ها در گذشته این بود که در تحریم های دور قبل، ما در حوزه حمل و نقل آسیب جدی ندیدیم چون از پتانسیل خوبی برخوردار بودیم. اتفاقی که در افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتاده این است که ظرفیت تولید 12 میلیون لیتر بنزین در روز به 24 میلیون لیتر بنزین در روز افزایش پیدا کرده است که از قرار معلوم کیفیت بنزین هم به نسبت، قابل قبول است.

نماینده شازند تصریح کرد: در زمانی که ما تحت فشار اقتصادی کشورهای متخاصم هستیم نیاز است که در حوزه حامل های انرژی بیش از پیش به سمت خودکفایی حرکت کنیم که در فردای تحریم های احتمالی از این حیث آسیب جدی متوجه کشور نشود. راه اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس باعث غرور ملی و تا حدی اعتمادسازی در جامعه شد. افتتاح چنین پروژه هایی توان و قدرت حاکمیت را بالا می برد و امیدوارم این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

ابراهیمی در پایان و در رابطه با تاثیر برجام در افتتاح این پروژه، خاطرنشان کرد:برجام تاثیرات بسیار مثبتی در اقتصاد کشور داشت و امروز باید از کسانی که می گویند برجام تاثیر خاصی در کشور نداشته پرسید پس چرا نگران رفتن شرکت های خارجی هستید که ماه ها قبل برای سرمایه گذاری وارد ایران شدند؟ همین که آمریکا از برجام خارج شد و فشار آورد تا این شرکت ها هم بازار ایران را ترک کنند نشان از این دارد که سرمایه گذاران خارجی پس از توافق برجام به ایران آمده بودند و کارهایی هم انجام داده بودند که اکنون در حال ترک کشور هستند. بدون تردید برجام تاثیر بسزایی در افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا