خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا ایده‌های عجیب از سایت دانشگاه حذف شد

رزومه‌ی دکتر حجت الاسلام «حسین علی احمدی» در سایت دانشگاه علم و صنعت چندی پیش به‌خاطر مطالب عجیب درج شده در بخش «ایده‌پردازی و نوآوری‌ها»ی آن خبرساز شد. اما برخلاف رویه‌ی هر ایده‌پردازی که مورد توجه قرار گرفتن ایده‌هایش را فرصتی برای مطالعه و بررسی بیشتر آنها می‌داند، سریعا این بخش از رزومه‌ی او از سایت دانشگاه حذف شد.

انصاف نیوز که این بخش از رزومه را خبری کرده بود پس از حذف آن از سایت دانشکده‌ی مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت، کامنت‌هایی مبنی بر نبودن این قسمت در سایت دانشکده، ذیل این خبر دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اینشتین ایرانی یا استاد سرکاری؟!

برای پیگیری چرایی حذف این بخش از رزومه‌ی آقای علی احمدی، که همچنان در بخش «کش گوگل» یافت می‌شود، با رییس دانشکده‌ی مهندسی پیشرفت، دکتر «علیرضا علی احمدی» بارها تماس گرفته شد که در نهایت خبرنگار انصاف نیوز موفق به صحبت با او نشد. تنها در یکی از موارد تماس به دفتر دانشکده‌ی مهندسی پیشرفت، فرد پاسخ دهنده ضمن گفتن اینکه باید با رییس دانشکده در این مورد تماس گرفته شود گفت: «نباید این موضوع را منتشر می‌کردید، شاید اشتباهی شده بوده.»

وی در پاسخ به اینکه «منظور از اشتباه این است که صفحه‌ی آقای علی احمدی هک شده بوده است؟»، گفت: «من اطلاعی ندارم.»

همچنین در تماسی با دفتر مدیریت دانشگاه علم و صنعت، گفته شد که با مدیر روابط عمومی در این مورد گفت‌وگو شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت، دکتر «محمدباقر دکامین»، درباره‌ی رزومه‌ی دکتر علی احمدی، به انصاف نیوز گفت: «بعضی‌ها شیطنت‌هایی می‌کنند؛ ممکن است در این‌سو نیز همکار ما یک چیزی از دستش در رفته باشد یا مربوط به سال‌های قبل باشد و اصلاح نشده باشد. ولی این روزها ما با مصاحبه‌ی دانشجویان دکتری مواجه بودیم و آنهایی که بعضا احساس می‌کنند به دلیل ظرفیت محدود دانشگاه، ناکام مانده‌اند ممکن است شیطنت‌هایی بکنند. اینکه با این موضوع مصادف شده احتمال دارد که به این خاطر باشد.»

وی افزود: «من شنیده‌ام که اولین بار شبکه‌ی «من و تو» این خبر را کار کرده است که کینه‌اش نسبت به ایران کاملا مشخص است. البته ممکن است  دانشجویی هم در این میان شیطنت کرده باشد.»

مدیر روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این موضوع که «چنین صفحه‌ای اصلا در رزومه‌ی دکتر علی احمدی بوده است یا نه؟» گفت: «ایرادی ندارد؛ به همین دلیل است که می‌گویند مطبوعات دیدبا‌ن‌های بی‌جیره و مواجب هستند و مطبوعات اصلا کارکردشان همین است. ولی ممکن است که چیزهایی از قبل باشد که کسی به آنها توجهی نکند و بر سر یک‌سری تسویه حساب‌های شخصی و یا عقده گشایی‌ها ممکن است کسانی کارهایی انجام دهند که موضوعی که آنچنان اهمیتی ندارد، این برد را پیدا کند. آقای دکتر علی احمدی یکی از 420 عضو هیات علمی ما است، چرا سراغ آن 419 نفر دیگر نرفتند. شما به عنوان رسانه باید به این موضوع توجه کنید.»

وی درباره‌ی این عضو هیات علمی توضیح داد: «دکتر علی‌احمدی روحانی هستند ولی دکترای فقه و حقوق از دانشگاه تربیت مدرس دارند. ممکن است برخی به یک جنبه‌هایی علاقمند باشند و کار کنند. ایشان مباحث قرآنی را در زندگی روزمره و در زمینه‌های علمی بررسی می‌کردند.»

آقای دکامین درباره‌ی چگونگی اطلاعش از این موضوع گفت: «ما هم از طریق مطبوعات متوجه شدیم که چنین اتفاقی افتاده. اما همانطور که اشاره کردم بخاطر مصادف شدن با مصاحبه‌های دکتری و اینکه دکتر علی احمدی هم از اساتید دانشکده‌ی مهندسی پیشرفت ما هستند و آنجا هم الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت را جلو می‌برند، ممکن است سوالاتی را از آقایان و خانم‌ها پرسیده باشند که به مذاقشان خوش نیامده باشد و یا فکر کرده باشند جزو ردی‌های این آزمون هستند. همانطور که می‌دانید دانشگاه علم و صنعت یکی از دانشگاه‌های برتر فنی-مهندسی ما است و در رتبه‌بندی‌ها هم بعضا خیلی از دانشگاه‌های رقیب را جا گذاشته است، ولی شما به این نکته توجه کنید که به رزومه‌ی 419 نفر دیگر کاری ندارد و ناگهان سراغ رزومه‌ی یک روحانی می‌آیند و آن خبر هم اولین بار سر از شبکه‌ی من و تو درمی‌آورد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا