خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طلبه‌هایی که نگهبان و مسافرکش هستند

«طلاب از یک طرف مورد طعن و لعن عده ای قرارگرفته ومی گویند :«آخوند..» واز سویی برای زندگی وحفظ آبرو باید یا مسافرکش هستند که در قم زیاد است ویا شب ها نگهبانی دهند»

حجت الاسلام والمسلمين فاضل ميبدی، عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه در یادداشتی تلگرامی نوشت: «امروز از دوستانی که می شناختمش واز طلاب فاضل است ، زنگ زد و خواست مراببیند.

بعد از ظهر آمد واز گرفتاری زندگی و تنگی معیشت برایم درد دل کرد . گفت در فلان موسسه تحقیقاتی (كه نام برد) کار می کردم و حقوقی برای امرار معیشت می گرفتم .

موسسه مربوطه تعدیل نیروکرد و من از ادامه کار بازماندم.
پرسیدم الان چه میکنی ؟

گفت از روی ناچاری شبها در مجموعه ای که در پردیسان (قم) زندگی میکنم ، نگهبانی میدهم .درهم فروریختم و لحظاتی در فکر که طلبه تحصیل کرده اهل تحقیق چرا باید برای معیشت، نگهبانی دهد؟ از آن سو می گویند در حوزه میلیاردها تومان بودجه هزینه می شود و ده ها مرکز و‌ موسسه تحقیقاتی.

به خود گفتم حوزه ای که باید سمبل عدالت وپرورش انسان و استعداد باشد ،از یک طرف در خارج از کشور هزینه های هنگفتی می کند تا طلبه شیعی تربیت کند ،امادر مرکز حوزه قم طلبه تحصیل کرده باید برای بقای زندگی نگهبان ساختمان باشد .اگر اورا نمی شناختم باورم نمیشد .

چون او را می شناسم، گفتم این پدیده را قلمی کنم ،شاید به گوش بزرگان برسد، تا دست کم به فکر طلابی باشند که از یک طرف مورد طعن و لعن عده ای قرارگرفته ومی گویند :«آخوند..» واز سویی برای زندگی وحفظ آبرو باید یامسافرکشی کنند که در قم زیاد است ویا مانند این دوست ما شب ها نگهبانی دهند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا