خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در مورد محمد نوری زاد و امثالهم

«علی صارمیان» در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «در مورد محمد نوری زاد و امثالهم» نوشت:

در تابستان سال 88 به یکی از بستگان کاندیداهای معترض عرض کردم که من به حضور نوریزاد نگاهم منفی است. پاسخ شنیدم که «یعنی می‌گویی نوریزاد نفوذی در جنبش سبز است»؟

عرض کردم که: من چنین ادبیاتی ندارم ولی به عنوان یک تحلیگر می‌گویم که نوریزاد و امثالهم؛ چون ریشه و نموش در بدترین خانه‌های فکری تندروی طیف مقابل بوده؛ وقتی به جنبش سبز می‌آیند آن روش خشن؛ توهم توطئه و کارهای شاذ را جایگزین روش‌های آرام و بی خشونت جنبش سبز می‌کنند.

نفوذ جنبش سبز به خاطر روش‌های آرام است. جنبش سبز در پی پالایش و گفتگوست و محکم بر این اصل می‌ایستد. آنچه گفتم همین است که نوریزاد و گروه مشابه داخلی و خارجی که معلوم نشد چگونه به جنبش سبز و بعدا صدای اصلی سبزها شدند؛ این روش را بی اعتبار خواهد کرد و بعدا هم مطالبه  گرفتن کامپیوترهایش شد تجسم اهداف سبز.

به روشنی می‌توان با روش تحلیل وقایع توسط نوریزاد به همین نتیجه رسید. من نمی‌گویم نفوذی. ولی شما خود نتایج و سود و زیان روش‌های جنجالی وی را مقایسه کنید با سخن مهندس موسوی که ما روش اعتراضات را انگونه قبول داریم که زن بچه به بغل هم بتواند در آن مشارکت کند.

نوریزاد و رسانه‌های پیرامونش یک روش دست راستی در نحوه اعتراض کردن دارند که  ظن غالب را به همان ریشه‌ها می‌برند. موضع گیری‌اش در مورد اهواز هم از همان خاستگاه است. کاش می‌توانستم متقاعد کنم که نیمی از توفیق سرکوب‌ها ناشی از ورود نوریزادها  و روش‌های خشن آنها؛ به اعتراض‌های مدنی بود و هست و خواهد بود. او قطعا سبز نیست. بسیار دیگر نیز که لحن خشن گرفته‌اند و روزگاری در تهران قلم می‌زنند و حالا در اروپا و امریکا قدم می‌زنند و عقده و خشونت کلامی تولید می‌کنند و اغلب ریشه‌های راست دارند، یک چیز دیگرند که خودشان دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف جان !
    بالاخره مطلبی پیرامون جنبش سبز زدی و تریبون اقتدارگرایان محافظه کار نشدی! آن ها به اندازه ی کافی بوق گوشخراش دارند! بستر حرکت ها سال 88 مدنی بود و تبیین بیشتر اهداف میردربند ما لازم و راهگشاست.

    5
    2
  2. فردی در وسط بازار غش کرده بود ، عاقل مردی رسید و علت را پرسید ، گفتند یک نفر به او گفت قرمساق و او غش کرد و بر زمین افتاد . عاقل مرد خم شد و لختی سر در گوش او گذاشت و آن فرد بلند شد و به راه خود رفت . از عاقل مرد پرسیدند در گوش او چه گفتی ، پاسخ داد که این مرد قرمساق نشنیده بود ، چند بار در گوش او گفتم قرمساق و بعد از این با شنیدن قرمساق نه تنها غش نمیکند بلکه ککش هم نخواهد گزید .
    اقای نوریزاد مطمئن باشد که طرف غش نمیکند !

    1
    1
    1. درود بر شما جناب ناظر ! بسيار زيبا و دلنشين نوشتيد . همچنين جناب صارميان كه حق مطلب را ادا كردند و انصاف عزيز كه مجال بروز چنين نظراتى رو فراهم ميكنند دست مريزاد ميكويم

      3
      1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا