خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تماشاخانه زمان اجرای ما را به بهاره رهنما داد!»

«مهران دهقانی» کارگردان نمایشنامه خوانی «دویدن در میدان تاریک» مدعی است که «تماشاخانه شانو» باوجود قرارداد داشتن با او، سالن را به گروه خانم «بهاره رهنما» داده است؛ مدیر تماشاخانه اما ادعای دیگری دارد و می‌گوید گروه از نویسنده کار مجوز نداشته و نویسنده با آن‌ها تماس گرفته و گفته کار را نگذارند اجرا شود.

«مهران دهقانی» که قرار بود روز جمعه سوم شهریور نمایشنامه‌ای از «مصطفی مستور» را در تماشاخانه شانو اجرا کند در مصاحبه با انصاف نیوز گفت: روز سه‌شنبه 30 مرداد از طرف تماشاخانه با ما تماس گرفتند و گفتند آن زمانی که شما قرار داشتید نمی‌شود اجرا کنید و یا باید یک ساعت و نیم زودتر اجرا کنید یا یک ساعت و نیم دیرتر، ما گفتیم ما قرارداد داریم اما دیگر پاسخی به ما ندادند حتی من تماس گرفت با دکتر صادقی مدیریت مجموعه ولی ایشان گفتند من در مسایل سالن دخالت نمی‌کنم. ما هم به مسوولین مربوطه گفتیم که ما قرارداد داریم و سروقت اجرا خواهیم کرد. چون ما هم مجوز ارشاد داریم هم پول سالن را برای آن ساعت پرداخت کرده‌ایم.

مجوز ارشاد برای اجرا در ساعت 21:30 در روز سوم شهریور

 

تصویر فیش پرداختی به تماشاخانه شانو

وی ادامه داد: ما ایمیل زدیم به سایت بلیت‌فروشی که چرا برگه ما باز نمی‌شود، سایت به ما جواب می‌دهد که سالن به ما گفته شما مجوز از نویسنده ندارید، این در حالی است که ما از برج سه از نویسنده مجوز کتبی داریم، انگار سالن می‌خواسته با تحت‌فشار گذاشتن ما کمی از مشکل را این‌گونه حل کند! از طرفی تماس گرفتند با نویسنده و گفته‌اند که این‌ها می‌خواهند متن شمارا اجرای عموم کنند نه نمایشنامه خوانی، نویسنده هم با ما تماس گرفت و شاکی بود که چرا به او دروغ گفته‌ایم! درحالی‌که ما می‌خواستیم اجرا خوانی کنیم و نمی‌دانیم چه دلیلی دارد که این دروغ را به نویسنده بگویند!

تصویر ایمیل ارسالی سایت فروش بلیط

 

تصویر مجوز نویسنده

«مهران دهقانی» در ادامه این اقدامات تماشاخانه را غیراخلاقی خواند و گفت: این مساله هیچ ربطی به خانم رهنما ندارد، ایشان هم مثل ما هنرمند هستند و دارند یک فعالیت هنری می‌کنند. ولی  تماشاخانه چرا ساعت نه‌ونیم را به ما داده و ساعت نه را به ایشان، به هر دلیلی بلیت‌فروشی ایشان هم باز می‌شود ولی برای ما باز نمی‌شود! حالا آن کار تمام بلیت‌هایش را فروخته و کار من نباید اجرا برود.

کارگردان این اثر ادامه داد: حالا که کار اجرا نرفته من مانده‌ام و بدهی به بازیگرانم! حالا من باید برای کاری که اجرا نرفته به بازیگرانم پول بدهم، خسارت این کار را چه کسی باید بدهد؟ وقتی به مرکز می‌رویم به ما می‌گویند بروید مصالحه کنید! من روی چه چیزی مصالحه کنم؟ اعتماد بازیگران از من صلب شده! از طرفی به ما می‌گویند چرا با بازیگرت زیاد قرارداد بستی! خب وقتی خود شما هیچ معیاری ندارید و می‌گویید با توافق طرفین است این چه حرفی است که می‌زنید؟ شما به من بگویید 400 هزار تومان برای بازیگری که از دهه 70 روی صحنه است زیاد است؟

او درباره شرایط فعلی اجرایش می‌گوید: من پیش‌ازاین هم یک کار با این تماشاخانه کار کرده بودم و در آن اجرا تمام بلیت‌ها را فروخته بودم، حتی تعدادی بلیت خارج از ظرفیت هم فروش رفته بود پس تماشاخانه باید به ما اعتماد داشته باشد؛ ولی حالا که وقت ما را داده‌اند به یک گروه دیگر؛ بازیگران من هم تا سوم با من قرارداد داشتند و دیگر سرکار نمی‌آیند، در ضمن تماشاخانه هفته بعد را هم دوباره داده به گروه خانم رهنما، از طرفی هم چیزی تا محرم نمانده و عملا تا مهر تئاتر تعطیل است پس ما روی هوا مانده‌ایم.

پاسخ تماشاخانه شانو

«نیوشا صادقان» مدیر تماشاخانه شانو در پاسخ به سوال خبرنگار انصاف نیوز درباره ادعاهای «مهران دهقانی» گفت: من اصلا رفتار این گروه را درک نمی‌کنم. نویسنده این کار آقای مصطفی مستور با من تماس گرفتند و گفتند آن گروه مجوز ندارد، اگر شما باشید به این گروه سالن می‌دهید؟ آن‌ها بعد از این خبر رفتند و مجوز گرفتند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار انصاف نیوز درباره اینکه گروه تصویر رضایت‌نامه‌ای را برای ما ارسال کرده که برای تاریخ 97/3/30 گفت: آن رضایت‌نامه تقلبی است! من دلیلی این‌همه غوغا را نمی‌فهمم، اگر می‌آمدند پیش ما خودمان حلش می‌کردیم؛ من هفته بعد به آن‌ها اجرا می‌دادم، شما بروید از تمام گروه‌هایی که با شانو کار کرده‌اند بپرسید کسی از ما ناراضی است. واقعا ما فرهنگی کار می‌کنیم نه تجاری.

مدیر تماشاخانه شانو ادامه داد: ما به آن‌ها گفتیم بیایند کمی زودتر یا باکمی تاخیر کار خود را اجرا کنند ولی انگار لجبازی می‌کنند، اگر بنا بر قانونی پیش رفتن باشد آن‌ها اصلا با ما قرارداد ندارند که بخواهند ادعایی بکنند. آن مجوز هم دلالت قانونی ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا