خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موحدی کرمانی با لباس سپاه: همه ایران سپاه پاسداران است

امام جمعه موقت تهران در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه تاکید کرد: احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه عبادی- سیاسی این هفته تهران ضمن دعوت زنان و مردان به رعایت تقوای الهی و نگه داشتن حریم برای ذات احدیت و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: تقوا انسان را از خطا و گناه حفظ می‌کند و در دنیا و آخرت سعادت و خوشبختی را برای انسان فراهم می کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به چند فراز از مناجات شعبانیه، عنوان کرد: در اولین فراز این مناجات به خدا عرض می‌کنیم که دعا، توجه و سخن ما را بشنو. تعجب دارد. مگر خداوند نمی شنود؟خداوند اسمع السامعین است پس چه شده که می گوییم خدایا دعا و ندای ما را بشنو. مگر خداوند نفرموده آنها که به روی خدا دعا و ناله می کنند در به روی آنها باز است و مگر ما یقین نداریم که خدای متعال آماده شنیدن دعای دردمندان و رفع گرفتاری آنها است؟ خدایا هر کس از تو چیزی بخواهد خواسته و ناخواسته به آنها می دهی. حتی به آنهایی که به خدایی تو اعتقاد ندارند از باب رحمت می دهی.

وی خاطرنشان کرد: خدایا در ناحیه تو حجابی برای بندگان نیست. کور است که تو را نبیند و تو را مراقب نشناسد. عنایت از ناحیه خداوند بسیار وسیع است. کارهای بندگان منجر به حجاب می شود. نه تو را می بینند و نه ندای تو را می شنوند و طبعا صداهای آنها هم به تو نمی رسد. باید در فکر باشیم که حجاب ها برداشته شود. دلیل اینکه خدا صدای ما را نمی‌شنود این است که ما صدای خدا را نمی شنویم و اعتنا نمی کنیم. در سیل خطرناک ناله های مردم بلند است. برخی خوب می شنوند و کمک های فراوان کردند نتیجه آن است که خداوند هم نداهای آنها را می شنود. اما کسی که ناله ها را می شنود و توجه نمی کند چه؟ پول دارد و کمک نمی کند؟ آنها توقع نداشته باشد خدا هم صدای آنها را بشنود.

موحدی کرمانی تصریح کرد: روایت داریم اگر انسانی ناله‌های شخصی را بشنود و توجه نکند مسلمان نیست. به آنهایی که در سیل کمک نمی‌کنند و غافل هستند می‌گویم ندای مسلمانان را بشنوید تا خدا نداهای شما را بشنود. اگر کسی اسیر دنیا و شیفته مال و ثروت شد به دنبال آن نیست که این مال و مقام از چه طریقی به دست آمد. می خواهد از طریق سیاهنمایی به آن برسد. دعا کنیم عشق به دنیا در ما رخنه نکند. این حجاب مانع دیدن خدا و فرمان برداری از خدا می شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به فراز دیگری از مناجات شعبانیه، بیان کرد: روز 29 فروردین مصادف با روز ارتش را به این نیروهای فداکار و آماده خدمت و به ملت تبریک عرض می کنم. در قسمتی از این فراز انسان به خود می آید و می گوید یک عمر از تو بی خبر بودم و عمرم را تباه کردم. تمام جنایاتی که جانیان می کنند برای این است که از یاد خدا می روند. خدایا در دوران جوانی من مست و از تو دور بودم. خدایا اگر می خواستم شغلی انتخاب کنم در فکر این بودم که به جای خدمت چه شغلی درآمد بیشتری دارد؟ بالاخره انسان مناجات خوان به خود می پردازد و به خود توجه می کند و میگوید خدایا من بنده بی تربیت و بی ادبی بوده و هستم و در محضر تو خطا کردم. مرا ببخش تو اهل بخشش هستی. تو کریم هستی. خدایا این بنده بی حیا را ببخش. در مقابل چشم و دید تو من معصیت کردم. من روبروی تو بودم ولی حیا نکردم مرا ببخش.

وی، افزود: خدایا علت گناهانم این نبود که از آتش جهنم تو غافل بودم یا اینجور نبود که بدانم دنبال این گناه غضب تو است و غافل باشم اما اشتباه کردم و دنیا مرا گول زد. حالا که اشتباه کردم کجا بروم؟ غیر از درگاه تو جای دیگری هم هست؟ فراز دیگری که امام رحمه الله می خواند نیز این بود که خدایا من از غیر تو بریده و به تو وصل شوم و فقط رضای تو را ببینم و هرجا فرمان می دهی بگویم چشم. خدایا کدام موجود از تو نورانی تر و آشکارتر است؟ چطور می شود من این نور را نبینم؟ حجاب هایی میان من و نور خدا وجود دارد. خدایا بصیرت بده این حجاب ها و پرده ها را بدرم و به تو برسم. این رمز سعادت است. اگر این بینش را نداشته باشیم هیچ نداریم. برادران باید حجاب های بین خود و خدا را بدریم. دلمان باید مملو از عشق به خداوند باشد.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه هفته گذشته ترامپ در اقدامی خصمانه و احمقانه با امضای بیانیه ای سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار داد، اشاره کرد: این اقدام با همه اصول، قواعد و قوانین بین المللی مغایرت دارد. اینکه نهاد حکومتی و نیروی نظامی به عنوان یکی از ارکان حکومتی یک کشور به عنوان یک گروه تروریستی محسوب شود. من نمی دانم این ترامپ احمق اصلا چه فکری می کند؟ چه بلد است، اصلا چه می فهمد که چه می کند؟ مگر می شود. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را زیر سوال برده و آن را موجب پیچیده تر شدن اوضاع خاورمیانه دانسته اند. حتی بعضی از تحلیلگران آمریکایی از آن تحت عنوان اقدامی خطرناک که جان سربازان آمریکایی را به مخاطره می اندازد یاد کردند خودشان می فهمند این امر احماقانه است اما این ترامپ اصلا چیزی نمی فهمد.

خطیب نماز جمعه تهران، ادامه داد: امروز برای تمام مردم دنیا به ویژه ملتهای منطقه ثابت شده مادر تروریست آمریکا است. خود آمریکا و همین ترامپ به صراحت اعلام کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد. آمریکا داعش، النصره و احرار الشام را حمایت کرد. این سپاه پاسداران بود که مولود خبیث آمریکا در منطقه را به فلاکت انداخت و جلوی تحقق خواست آمریکا در منطقه را گرفت. خیلی مضحک است بگوییم آمریکا مخالف تروریست و سپاه تروریست است. حرف های عجیب و غریبی است. آمریکا تهدید و تخریب ارکان نظام اسلامی را هدف گرفته و همه می دانند. آمریکا به خیال خود به دنبال فروپاشی نظام از درون و تسلیم مردم است. ترامپ در بیانیه خود می گوید این اقدام میزان فشار و قلمرو ما را به طور چشمگیر گسترش می دهد.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از تحلیل گران سیاسی حتی در خود آمریکا این اقدام را بی ثمر دانستند و یکی از مقامات آمریکا با تمسخر از آن یاد می کند. نتیجه این بیانیه در داخل کشور افزایش انسجام، وحدت و همدلی همه نیروهای انقلاب را به همراه داشت. عکس العمل روسای سه قوه و نمایندگان مجلس را دیدید لباس پاسداران را به تن آنها دیدید. رییس جمهور محکم و قاطع از کیان و قوا سپاه پاسداران حمایت کرد. آحاد مردم و تشکل ها و احزاب سیاسی به حمایت از سپاه پرداختند. احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ معنوی و تاثیرگذار ایران در منطقه غرب آسیا، عراق، لبنان، سوریه،  فلسطین و یمن از یک طرف و شکست مفتضحانه در نشست لهستان که به منظور ائتلاف علیه ایران تشکیل شده بود هوش از سر ترامپ برده و او را دیوانه کرده که می گوید پس از هزینه کردن 7 تریلیون دلار باید چراغ خاموش و با ترس و وحشت و دزدکی وارد عراق شود. حق دارد دیوانه شود. تازه اینها پس از توقف کوتاهی بود و بعد فرار کرد و طعم ذلت و خواری را چشید. ترامپ از انقلاب ایران و سپاه پاسداران عصبانی است. به قول شهید بهشتی آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

موحدی کرمانی خطاب به ترامپ، تاکید کرد: آقای ترامپ! بیچاره تو هنوز سپاه را نشناخته ای. سپاه همچون کوه و جبل راسخ ایستاده و دستاوردهای انقلاب را حفظ می کند. سپاه مطیع محض ولی فقیه و در ولایت ذوب است. در صف مقدم دفاع از کشور است.  او خادم مردم است و در رفع گرفتاری‌های مردم پیشگام است. به همین دلیل در دل مردم جا دارد. او بازوی توانا و قدرتمند کشور است. آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن. او می تواند اگر رهبر اجازه دهد با قدرت موشکی خود تل‌آویو را با خاک یکسان کند.

موحدی کرمانی با اشاره به وقوع سیل در نوروز 98، اظهار کرد: از ابتدای سال نو شاهد وقوع بارش های شدید و بی سابقه بودیم و متاسفانه خسارت های زیادی به همراه داشت تعدادی از هموطنان‌مان کشته و عده ای مجبور به تخلیه شهرها و محل زندگی خود شدند. از همان ابتدای حادثه مقام معظم رهبری دستور دادند تا نیروهای مسلح و مسئولین به مدد آسیب دیدگان بشتابند و همه امکاناتی را که برای حمایت مردم لازم است به کار گیرند. با حضور نیروهای نظامی، ارتش، سپاه، دستگاه‌های مختلف اجرایی و سازمان‌های مربوطه تا حداقل قابل ملاحظه‌ای از افزایش خسارات کاسته شد. گرچه حادثه تلخ بود اما حضور مردم و نیروهای جهادی سپاه و ارتش صحنه‌های بی بدیلی از وحدت و محبت و همبستگی و همدلی مردم ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سیل خسارات سنگینی به کشور وارد کرد، عنوان کرد: اما قطعا این بارش ها کشور را از وقوع بحران بزرگ خشکسالی نجات داد. خشکسالی یک خطر و بحران بود که کشور را تهدید می کرد. هرچند سیل یک بلای طبیعی محسوب می شود اما چنانچه زیرساخت های لازم برای مهار با هدایت بارش ها صورت گیرد میزان تلفات و خسارات و شدت تخریب به شدت کاهش می باید. لایروبی بستر رودخانه ها، پیش‌بینی درست میزان بارش، ایجاد کانال های موازی برای دور کردن آب از شهرها می‌تواند از جمله امور برای کنترل بارش‌ها محسوب شود. یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری و کاهش خطرات سیل انجام پروژه ها و عملیات آبخیزداری به منظور تقویت پوشش گیاهی و حفاظت خاک و افزایش نفوذپذیری و کاهش پتانسیل سیل‌خیزی است.

امام جمعه این هفته تهران، گفت: اقدام دیگر کاهش آلام مردم که شامل بازسازی منازل و ترمیم خرابی ها و جبران خسارت محصولات کشاورزی، بازسازی زمین های کشاورزی و حمایت جهت کسب و کار مردم آسیب دیده است. امیدواریم با تدبیر دولت و همراهی مردم شرایط مردم سیل زده و آسیب دیده به حالت اولیه بازگردد.خدایا مردمی که خادم و دلسوز هستند را بیش از پیش موفق بدار. آنهایی که بی خبر هستند و به این مسائل توجه نمی کنند و مشغول ثروت ها و ذخایر بانکی هستند را از خواب بیدار کن. خدایا به حرمت قرآن ما را از زمره اصحاب دین و قرآن قرار بده.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با لباس سپاه پاسداران خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا