خرید تور تابستان ایران بوم گردی

/گزارش مهم/ شهریه مدارس دولتی در مناطق مختلف تهران چقدر است؟ [+جدول]

گزارش اختصاصی از انصاف نیوز

حمید انوری، خبرنگار انصاف نیوز: برای تهیه گزارشی درباره‌ی اینکه «مدارس دولتی» چقدر شهریه یا کمک به مدرسه می‌گیرند؛ خبرنگاران انصاف نیوز با معرفی خود به عنوان اولیای دانش‌آموزان در تماس با مدارس برخی مناطق تهران شهریه‌ی آنها را جویا شدند. در روند تهیه‌ی این گزارش نکات جالبی شنیده شد، از کسی که گفت «شهریه‌ی اینجا ذکر یک صلوات است» تا دیگری که گفت «پول نداری پسرت را برای ثبت‌نام نیار!»

در ابتدا به سراغ منطقه 14 رفتیم و با مدارسی مختلفی صحبت کردیم از ابتدایی گرفته تا دبیرستان؛ به نرخ‌های متفاوتی برخورد کردیم که در ادامه می‌آیند:

 

ابتدایی:

مدرسه پسرانه امام حسن عسگری (ع): مشارکت مردمی این مدرسه 100 هزار تومان بوده و اجباری نیست.

مدرسه پسرانه امام صادق (ع): کمک به مدرسه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بوده و اجباری نیست، اما فرد پاسخگو به تلفن تاکید زیادی روی مشکلاتی که دارند کرد و گفت: «اگر اولیا این پول را پرداخت نکنند؛ برق و گاز مدرسه قطع می‌شود.»

مدرسه پسرانه امیرالمؤمنین (ع): کمکهای مردمی ۲۵۰ هزار تومان و اجباری است، اما در نهایت به کسانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند تخفیف می‌دهند.

مدرسه پسرانه شهید الماسی: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، اما مشخص نیست که اختیاری است یا خیر.

مدرسه پسرانه آیت‌الله غفاری: میزان کمک به مدرسه ۳۰۰ هزار تومان و کاملا اجباری است.

مدرسه پسرانه شهید سرلشکر شجاعی: مشارکت مردمی «اجباری» در این مدرسه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، اما می‌توان آن را قسط‌بندی کرد، شخصی که با او مکالمه‌ی تلفنی انجام شد در ادامه گفت: «دولت که پولی نمی‌دهد، آب و برق و بقیه خرج‌ها را از کجا بیاوریم؟!»

مدرسه پسرانه شهید سعیدی: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و اجباری نیست.

مدرسه پسرانه شهید غلامی: کمک به مدرسه سال گذشته ۲۵۰ هزار تومان بود، اما مشخص نیست که اختیاری است یا خیر.

مدرسه پسرانه شهید نوری: این مدرسه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بصورت کاملا اجباری کمک‌های مردمی دریافت می‌کند و  شخص پاسخگو به تلفن گفت: «توان مالی ندارید پسرتان را اینجا نیاورید».

مدرسه پسرانه فجر: وقتی درباره شهریه مدرسه از فردی که تلفن را پاسخ داد پرسیدیم، گفت: «از کجا معلوم‌ بازرس نیستید؟، چرا باید جواب بدهم؟ تا حضوری نیایید پاسخ نمی‌دهم»!

مدرسه پسرانه منتظرالمهدی: مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌گیرند و در صورتی که توان مالی ندارید باید با مدیر آنجا صحبت کنید، اما مشخص نیست که اختیاری است یا خیر.

مدرسه دخترانه امیر اسلامی: این مدرسه هیات امنایی است و به گفته خودشان پولی دریافت نمی‌کنند.

مدرسه دخترانه آیت‌الله مرعشی نجفی: مشارکت مردمی بین ۱۰۰ تا 150 هزار تومان است و این مبلغ ممکن است با توجه به جلسه‌ای که انجمن اولیا و مربیان می‌گیرند، بیشتر هم بشود؛ اما مشخص نیست که اختیاری است یا خیر.

مدرسه دخترانه دکتر رحمانی فرد: بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و کمک به مدرسه کاملا اجباری است.

مدرسه دخترانه راضیه: بیش از ۲۰۰ هزار تومان و این میزان اجباری است.

مدرسه دخترانه ساجده: حدود ۳۰۰ هزار تومان مشارکت مردمی دریافت می‌کند و شخص پاسخگوی تلفن گفت: «باید داده شود».

مدرسه دخترانه شهید الماسی: شخصی که به تلفن پاسخ داد گفت: «قیمت را نمی‌گویم، اما اجباری است.»

مدرسه دخترانه شهید حاج محمد آتوت: سال قبل ۲۷۰ هزار تومان و برای امسال هنوز مشخص نشده است. شخص پاسخگوی تلفن از دادن پاسخ به این پرسش که اجباری است طفره رفت و مشخص نیست که اختیاری است یا خیر.
او در ادامه گفت که کاغذ بسته‌ای ۴۴ هزار تومان است و مدرسه توان مالی ندارد؛ از کجا بیاورد تا فقط همین کاغذ را بخرد.

مدرسه دخترانه شهید کلاهدوز: هیات امنایی است و مبلغ 600 شهریه دارد. این مدرسه ویژه خانواده‌ی اعضای سپاه پاسداران است.

مدرسه دخترانه شهید یاسینی: شخصی که به تلفن پاسخ داد، گفت که سال قبل ۱۰۰ هزار تومان و معمولا والدین پرداخت می‌کنند، اما بصورت واضح نگفت که اختیاری است یا خیر.

مدرسه دخترانه کریمه اهل بیت: فردی که پاسخگوی تلفن بود گفت که می‌توان کمک فکری، شغلی یا غیره کرد، اما مشارکت مردمی اجباری نیست.

دبیرستان:

دبیرستان پسرانه شهید توپچی(دوره اول): مبلغ مشارکت مردمی ۲۰۰ هزار تومان است و اگر آن را شهریور بریزید؛ کمتر می‌گیریم. شخص پاسخگوی تلفن در ادامه گفت که همه مدارس شهریه دارند!

 

دبیرستان «پانزده خرداد» (دوره دوم): برای ثبت‌نام از هر دانش‌آموز  یک میلیون تومان شهریه می‌گیرد. دلیل این مبلغ بالا، تشکیل کلاس‌های فوق برنامه است.
به گفته مسوولان اجباری نیست، اما این نکته را اضافه کردند که اگر شرکت نکنید نمی‌توانید به درس برسید؛ در این کلاس‌ها همه شرکت می‌کنند. مثلا در یک کلاس 30 نفره 29 نفر شرکت می‌کنند!
با اصرار گفتیم که نمی‌خواهیم در این کلاس‌ها شرکت کنیم؛ با این وجود گفت که بین 200 تا 300 هزار تومان باید پرداخت کنید.

دبیرستان «شریعتی» (دوره دوم): بین 150 تا 200 هزار تومان برای آزمون‌های هفتگی می‌گیرد که اجباری هم است.

دبیرستان دخترانه مفرح(دوره دوم): این مدرسه بین 100 تا 150 هزار تومان مشارکت مردمی و بصورت کاملا داوطلبانه دریافت می‌کند.

 

مدرسه ابتدایی حق شناس(دوره دوم): سال گذشته 250 هزار تومان به عنوان شهریه دریافتی داشت و این بخاطر کلاس‌های هوشمند بود.

مدرسه ابتدایی شرفی(دوره اول و دوم): هیات امنایی است. پارسال 300 هزار تومان شهریه گرفت، اما امسال منتظر تصویب انجمن است تا میزان شهریه امسال تعیین شود.

مدرسه ابتدایی شهید باجلان(دوره اول): 250 هزار تومان به عنوان کمک به مدرسه می‌گیرد. آن‌ها درباره‌ی اینکه این مبلغ اجباری یا اختیاری حرفی نزدند.

مدرسه ابتدایی شهید فیروزیان (دوره دوم): این مدرسه هیات امنایی است و 300 هزار تومان به عنوان کمک به مدرسه می‌گیرد.

مدرسه ابتدایی پسرانه ولایت فقیه (دوره اول): فرد پاسخگوی تلفن درباره‌ی میزان مشارکت مردمی حرفی نزد.
در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که رایگان ثبت‌نام می‌کنیم، اما در طی سال انجمن اولیا و مربیان مبلغی را تعیین می‌کند و این اختیاری است.

مدرسه ابتدایی پسرانه علی اصغر(دوره دوم): 250 هزار تومان مشارکت مردمی دارد. به گفته‌ی شخصی که با او صحبت کردیم امکان حذف این مبلغ برای کسانی که توانایی مالی ندارند؛ وجود ندارد. چون اداره آموزش‌و‌پرورش یک قرون هم به مدرسه نمی‌دهد و با پول کمک مردمی باید بچرخد.

مدرسه ابتدایی دخترانه 22 بهمن(دوره اول و دوم): هیات امنایی است. مبلغ 300 هزار تومان کمک به مدرسه دریافت می‌کنند، فرد پاسخوی تلفن بطور صریح پاسخ نداد، اما گفت که اگر پرداخت نکنید نمی‌شود چون بقیه اولیا اعتراض می‌کنند؛ قسط‌بندی می‌کنیم.

مدرسه ابتدایی دخترانه راه زینب(دوره اول و دوم ): 150 هزار تومان کمک به مدرسه می‌گیرند، شخصی که با او صحبت کردیم درباره‌ی اینکه «آیا تابحال شده که از کسی این پول را نگیرید؟»، گفت: بله، اما باید با مدیر صحبت کنید.

مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای گمنام(دوره دوم): از لحن و نوع صحبت شخص پاسخگو مشخص بود که اجباری در کمک به مدرسه در کار نیست خود او هم این را به زبان آورد و گفت که سال گذشته برخی 10، 20 هزار تومان دادند؛ بعضی‌ها اصلا مبلغی را ندادند.
او افزود: تابحال کسی را مجبور به پرداخت این کمک به مدرسه نکرده‌اند.

مدرسه ابتدایی دخترانه شهید اسدی(دوره اول و دوم): در طول سال بین 200 تا 300 هزار تومان کمک به مدرسه می‌گیرد و برای کسانی که نداشته باشند این مبلغ را قسط‌بندی می‌کنند.

دبیرستان دخترانه سمیه(دوره اول): سال گذشته مبلغ 300 هزار تومان کمک به مدرسه گرفت و امکان حذف آن هم وجود ندارد، آن را می شود قسط و یا حتی کمتر کرد، اما حذف خیر!

دبیرستان دخترانه بعثت(دوره دوم): در طول سال مبلغ 500 هزار تومان کمک مردمی می‌گیرد. قسطی می‌کند، اما حذف خیر!

دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه(دوره دوم ): همان اول و موقع ثبت‌نام 210 هزار تومان می‌گیرد؛ قسط‌بندی نمی‌شود، اما وقتی گفتیم بی‌بضاعت هستیم؛ فرد پاسخگوی تلفن گفت: باید از مدیر بپرسید.

 

مدرسه ابتدایی دخترانه غیاثی(دوره دوم): هیات امنایی بوده و 300 هزار تومان شهریه می‌گیرد؛ امکان قسط‌بندی هم وجود دارد.

مدرسه ابتدایی دخترانه ام‌ابیها(دوره دوم): هیات امنایی است، سال گذشته 300 هزار تومان از دانش‌آموزان شهریه گرفتند؛ شهریه امسال هنوز تعیین نشده است، اما به گفته‌ی شخصی که با او صحبت کردیم فکر نمی‌کند که امسال این مبلغ زیر 400 هزار تومان باشد. درصورت قسط‌بندی باید تا قبل از آذرماه پرداخت شود.

مدرسه ابتدایی دخترانه ایران(دوره اول و دوم): 150 هزار تومان کمک مردمی دارد. فرد پاسخگو گفت که مدرسه روی این حساب می‌چرخد و این نگته را افزود که امکان قسطی کردن هم هست.

مدرسه ابتدایی دخترانه آزادی قدس 2(دوره دوم): 100 هزار تومان کمک به مدرسه داردکه اختیاری است.

مدرسه ابتدایی دخترانه سمیه(دوره اول و دوم): هیات امنایی است و 350 تا 400 هزار تومان شهریه می‌گیرد، این مبلغ را قسط‌بندی می‌کند، اما وقتی گفتیم که امکان حذف آن وجود دارد؛ خندید!

مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای ایران تایر(دوره دوم): بین 200 تا 250 هزار تومان کمک به مدرسه دریافت می‌کند، قسطی و حتی تخیف داده می‌شود، اما حذف خیر!

مدرسه ابتدایی دخترانه شهید احمد کاظمی(دوره اول و دوم): 150 هزار تومان می‌گیرد، کسانی قبلا در این مدرسه مثل ایتام و خانواده‌های بی‌بضاعت بودند که از آن‌ها بخاطر نداشتن توان مالی؛ پولی نگرفتند.

مدرسه ابتدایی دخترانه متقین (دوره اول و دوم): فرد پاسخگو درباره شهریه پاسخ روشنی نداد، اما گفت که دو نوع کلاس، هوشمند و غیر هوشمند داریم!

مدرسه ابتدایی دخترانه شکوفه‌های انقلاب (دوره اول و دوم): اختیاری است، اما مشخص نشده که چقدر مشارکت مردمی دریافت می کند.

مدرسه ابتدایی دخترانه صاحب الزمان (دوره اول و دوم): کمک به مدرسه 150 هزار تومان است، اما مشخص نیست که اجباری است یا اختیاری چون شخص پاسخگو گفت: «حالا صحبت می کنیم.»

مدرسه ابتدایی دخترانه علوی (دوره اول و دوم): طی سال هر چقدر دوست داشتید پرداخت کنید.

مدرسه ابتدایی پسرانه امیرکبیر (دوره اول و دوم): این مدرسه حداقل 100 هزار تومان کمک به مدرسه دریافت می‌کند. درباره‌ی اینکه «اجباری است؟»، گفت که نمی‌دانم!

مدرسه ابتدایی پسرانه آزادگان (دوره اول و دوم): در طول سال کمک به مدرسه که اختیاری است، اما فرد پاسخگوی تلفن دقیق نگفت که میزان آن چقدر است!

مدرسه ابتدایی پسرانه بقیه الله (دوره اول و دوم): سال گذشته بنا به توان مالی والدین و مصوبه انجمن اولیا و مربیان مبلغی را می‌گرفتند. خانواده‌ها 20، 30 و 50 و… هزار تومان به مدرسه کمک مالی کردند.
فرد پاسخگو درباره‌ی اینکه «آیا امکان حذف این مبلغ وجود دارد یا خیر؟»، گفت: حضوری تشریف بیاورید!

مدرسه ابتدایی پسرانه دکتر قریب (دوره دوم): این مدرسه در طول سال بخاطر کلاس هوشمند مبلغی را می‌گیرد! مشخص نشد که این میزان چقدر است.

مدرسه ابتدایی پسرانه علامه امینی (دوره اول): مدرسه هیات امنایی است، سال گذشته مبلغ 300 هزار تومان بدلیل کلاس‌های فوق برنامه گرفت، اما شهریه امسال هنوز تعیین نشده و شرکت در این کلاس‌ها هم اجباری است.

مدرسه ابتدایی پسرانه نجم 1 (دوره اول و دوم): سال پیش 160 هزار تومان از هر دانش‌آموز برای کمک به مدرسه دریافت کردند. به گفته فرد پاسخگو امکان حذف این مبلغ برای کسانی که توان مالی مناسبی نداشته باشند وجود ندارد، اما کاهش و تقسیط چرا.

دبیرستان پسرانه استاد شهریار (دوره دوم): 400 هزار تومان برای آنچه که کلاس های فوق برنامه عنوان می‌کنند، می‌گیرند و اجباری است. اگر تمام این مبلغ را نداشتید در جند نوبت بدهید!

دبیرستان پسرانه امام علی 1 (دوره دوم): هیات امنایی است. در طول سال برای پایه دهم ریاضی یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت می‌کند .

دبیرستان پسرانه جوکار 1 (دوره دوم): سال گذشته 150 هزار تومان کمک به مدرسه تعیین شد در این میان از کسانی که بضاعت مالی نداشتند؛ نه تنها شهریه‌ای نمی‌گرفتند بلکه کمکشان هم می‌کردند.

دبیرستان پسرانه شهدای گمنام: بین 300 تا 400 هزار تومان کمک به مدرسه دریافت می‌کنند، اما مشخص نشد اختیاری است یا خیر.

 

ابتدایی:

مدرسه پسرانه ابن سینا (دوره دوم): در طول سال تحصیلی مبلغی را به عنوان کمک به مدرسه از دانش‌آموزان می‌گیرند و البته این مبلغ اختیاری است و هر چقدر که اولیا بتوانند کمک می‌کنند.

مدرسه پسرانه استقلال (دوره اول): هنوز میزان مشارکت‌های مردمی برای سال تحصیلی جدید تعیین نشده و قرار است که آبان‌ماه از سوی انجمن اولیا و مربیان این مبلغ تصویب شود، اما سال گذشته 100 هزار تومان گرفتند.
شخص پاسخگو درباره‌ی اینکه «امکان حذف این مقدار برای کسانی که توان مالی ندارند، هست؟»، گفت: نه، چطور آب و برق و هزینه‌های مدرسه را تامین کنیم، قیمت کاغذ هم بالا رفته است!
این فرد در پاسخ به این پرسش که «مگر آموزش‌وپرورش کمک نمی‌کند؟»، گفت: «نه، چهار سال است که پولی نمی‌دهند و ما آن را با کمک به مدرسه می‌چرخانیم. البته در این منطقه همه توان مالی مناسبی ندارند و وضعیتشان خوب نیست!»

مدرسه پسرانه آزادی (دوره اول): فرد پاسخگو گفت که اینجا منطقه روستایی است؛ مثل بچه‌های شهر نیستند و ضعیف‌اند تا حالا از کسی کمک به مدرسه نگرفتیم؛ مگر اینکه شما تشریف بیارید و چراغ اول را روشن کنید.

مدرسه پسرانه جهاد (دوره اول): آقای همایونی معاون آموزشی این مدرسه می‌گوید که شهریه نداریم، اما کمک به مدرسه 200 هزار تومان برای اهداف آموزشی، پرورشی و عمرانی است و با والدین صحبت و آنها را قانع می‌کنیم تا اگر دوست داشتند در کار خیر مشارکت کنند و این اختیاری است.

مدرسه پسرانه حاج محمدتقی کرباسی (دوره اول): هیات امنایی است. بیشتر اوقات ظرفیتش پر است و کسانی که قبلا دانش‌آموز این مدرسه نباشند، آن‌ها را سخت می‌پذیرند و البته کمتر بچه‌ها از آن خارج می‌شوند. شهریه این مدرسه سال گذشته 600 هزار تومان بود، اما میزان آن برای امسال هنوز تعیین نشده است.

مدرسه پسرانه خیرآبادی (دوره اول و دوم): حداقل 100 هزار تومان کمک به مدرسه می‌گیرند، اما مشخص نیست که اجباری است یا خیر!

مدرسه پسرانه شهید دستغیب(دوره دوم): 200 هزار تومان کمک‌های مردمی می‌گیرند؛ در صورتی که دانش‌آموزی بضاعت مالی نداشته باشد با صحبت با مدیر امکان حذف آن وجود دارد.

مدرسه پسرانه شهید صادقی (دوره دوم): وقتی با اینجا تماس گرفتیم شاید تنها مدرسه‌ای بود که نگفت جا نداریم یا پر است. شخصی که تلفن را پاسخ داد در رابطه با میزان کمک به مدرسه حرفی نزد، اما گفت که در طول سال دریافت می‌کنند.

مدرسه پسرانه شهید هیدخ(دوره دوم): آقای مهدیانی گفت که 100 هزار تومان پارسال انجمن برای کمک به مدرسه تصویب کرد و آنهایی که داشتند؛ می‌دادند و این اختیاری بود. اگر شما دارید یک میلیون بدهید. (باخنده)

مدرسه پسرانه شهید رحمانی (دوره اول و دوم): سال گذشته 100 یا 150 هزار تومان را به عنوان کمک‌های مردمی تعیین کردند. فردی که با او صحبت کردیم گفت که 60 درصد مردم این مبلغ را نمی‌دهند و آن 40 درصدی هم که می‌دهند بخاطر این است که خوب رفتار می‌کنیم می‌دهند و آنطوری نیستیم که بخواهیم مردم را تحت فشار قرار دهیم.

مدرسه دخترانه شهید نوتاش (دوره اول و دوم): بین 100 تا 300 هزار تومان کمک به مدرسه دریافت می‌کردند که امسال میزان آن تعیین نشده است؛ این را در طول سال دریافت می‌کنند و داوطلبانه است.

مدرسه دخترانه شهید رحمانی (دوره اول): میزان کمک به مدرسه 150 هزار تومان است. وقتی به پاسخگوی تلفن گفتیم که امکان حذف وجود دارد، گفت: «حضورا تشریف بیاورید.»

مدرسه دخترانه عماریاسر (دوره اول): به شخصی که تلفن را برداشت، گفتیم که «چقدر شهریه دارد؟»، پاسخ داد: 150 هزار تومان. وقتی ادامه دادیم که کمک به مدرسه است یا شهریه؟، گفت: «همه با هم»!

متوسطه:

دبیرستان پسرانه جواد موفقیان (دوره اول): پارسال 100 هزار تومان مشارکت مردمی تعیین شد. اما با توجه به صحبتی که با فرد پاسخگو به تلفن داشتیم مشخص بود که اجباری در کار نیست چون در ادامه گفت‌وگو در رابطه با شهریه با خنده گفت: شهریه یک صلوات است!

دبیرستان پسرانه شهید میرزایی (دوره دوم): سال قبل 200 هزار تومان بود، اما امسال با توجه به تورم احتمال دارد که 250 هزار تومان شود.
فرد پاسخگو درباره‌ی اینکه «کسی پارسال بوده که این مبلغ را پرداخت نکرده باشد؟»، گفت: بله، خیلی‌ها بودند در این رابطه باید با معاون آموزشی صحبت کنید تا برایتان کم کند.

دبیرستان دخترانه شهید اناری (دوره اول): پارسال 150 هزار تومان تصویب شده بود و برای دریافت این مبلغ خانواده‌ها را تحت فشار قرار نمی‌دادند؛ از برخی دانش‌آموزانی که توانایی مالی خوبی نداشتند ماهیانه 10، 20 و…  هزار تومان می‌گرفتند.

دبیرستان دخترانه فدک (دوره اول): 100 هزار تومان کمک به مدرسه برای سال پیش بود و در طول سال تحصیلی می‌گرفتند.

 

دبستان دخترانه فضیلت: کمک به مدرسه 200 هزار تومان، این هم مشخص نیست که اختیاری است یا خیر.

دبستان دخترانه حضرت ولی عصر (دوره دوم): کمک به مدرسه 200 هزار تومان، اما مشخص نیست که اختیاری است یا خیر.

دبیرستان پسرانه شهید باهنر (دوره دول): کمک مردمی در این مدرسه اختیاری است و کسانی توان مالی مناسبی ندارند از پرداخت آن معاف هستند، اما میزان آن بین 200 تا 250 هزار تومان است.

دبیرستان پسرانه علاقه‌مندان (دوره دول): مشارکت مردمی در اینجا اختیاری است و فرد پاسخگو گفت: اگر ندارید ندهید، اما اگر داشتید تا پنج میلیون هم بدهید؛ خیلی خوب است.
شخصی که با او صحبت کردیم ضمن اشاره به اینکه کلاس جا ندارد، اما گفت که پسرتان را بیاورید؛ یک کاری برایش می‌کنیم.

دبیرستان دخترانه 13 آبان (دوره دوم): شهریه به علاوه کلاس‌های فوق برنامه 600 هزار تومان است. اگر توان مالی نداشته باشید این مبلغ را قسط‌بندی می‌کنند اما درباره‌ی اینکه آیا امکان حذف آن وجود دارد، گفت که بیایید اینجا تا ببینم براتان چه کاری می‌توانم انجام دهم.

دبیرستان دخترانه عطایی (دوره دوم): این مدرسه هیات امنایی است. ابتدای امر 150 هزار تومان به عنوان شهریه دریافت می‌کنند تا نرخ جدید از سوی هیات امنا تصویب شود.
فردی که پاسخگوی تلفن بود درباره‌ی اینکه «اگر توان مالی نداشته باشیم چه؟»، گفت: چرخ مدرسه با همین می‌چرخد.
وقتی گفتیم «می‌شود نداد؟»، عصبانی شد و گفت: دیگر نمی‌توانم تلفنی جواب شما را بدهم!

دبیرستان دخترانه فرزانگان (دوره دوم): این مدرسه شهریه را نقدا 400 هزار تومان می‌گیرد. فرد پاسخگو به تلفن در این مدرسه با بیان اینکه «اگر توان مالی نداشته باشیم؟» اظهار کرد: نمی‌شود که بچه‌های دیگران بدهند و بچه شما از آب و گاز اینجا استفاده کند. وقتی اصرار کردیم که پول نداریم، گفت: بیایید با مدیر صحبت کنید.

گسترش بی‌قانونی با کمک به مدرسه‌ی اجباری

نمایندگان مجلس: مدرسه‌ها پول می‌گیرند چون بودجه ندارند

گزارش | آموزش‌ و پرورش و مدارس هم سهمی در فساد دارند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا