خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدالناصر همتی: ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است

«عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید ذخایر ارزی عین ناموس این بانک بوده و از آن برای خرج در بازار استفاده نمی‌کند مگر در شرایط خاص.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی عمده اظهاراتش را به جلسه اخیر مقام معظم رهبری و هیات وزیران اختصاص داد و با اشاره به شرایط موجود ارزی گفت که  این فضا محصول ناترازی عمیق سیستم بانکی و رشد نقدینگی و اصرار برای ادامه آن است.  اگر این روند به بی برنامه گی‌های سیستم ارزی اضافه شود عامل اثرگذار شرایط موجود است.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه فشاری که آمریکا در حوزه ارزی و نقل و انتقال برای ما داشت درست نبود خود را در تله سیاست این کشور قرار  دهیم. در این شرایط ارز تک نرخی نمی توانست کارایی داشته و موفق باشد از این رو سیاست ارزی تغییر کرد.

همتی با تاکید بر اینکه ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است و با سیاستی که در حال اجرا داریم بتوانیم آن را حفظ و افزوده کنیم. گفت: هدف اصلی عدم استفاده از ارز بانک مرکزی برای کنترل بازار است و تا حد ممکن این کار را نخواهیم کرد، از ارز نفتی فقط برای تامین کالای اساسی استفاده خواهد شد مگر در شرایط خاص. این در حالی است که سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات غیرنفتی وجود دارد که می تواند برای تامین بازار کافی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا