خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ حسین مرعشی به «فساد 7 هزار میلیاردی»

سيد حسين مرعشى سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به ادعای رسانه‌ای «فساد 7 هزار میلیاردی»، خواست که «دادستان كل كشور بعنوان مدعى العموم در موضوع اجراى طرح «توسعه گلخانه‌هاى كرمان» و ادعاى فساد هفت هزار ميلياردى ورود كند. احمد توكلى كه مبدع ديده بان فساد است اين موضوع را بررسى و به اطلاع عموم برساند»

به گزارش انصاف نیوز، متن تلگرامی آقای مرعشی در پی می‌آید: حدود پنج سال پيش سازمان عمران كرمان به وكالت از ٣٧٥ كشاورز طرحى را با عنوان “توسعه گلخانه هاى كرمان” مورد مطالعه قرار داده و مقدمات اجراى اين طرح را نيز آماده كرده است؛ تا با اجراى اين طرح بتواند با احداث ٧٥٠ هكتار گلخانه، زمينه اشتغال براى ٧٥٠٠ فارغ التحصيل دانشجوى رشته كشاورزى را در استان كرمان فراهم آورد.

🔴 طبق اين طرح: -مالك: كشاورزان ، – تسهيل كننده:
سازمان عمران كرمان، -هدف: كاهش مصرف آب و افزايش توليد و صادرات، -بازار هدف: اروپا و روسيه است

🔴 اين طرح از حدود يكماه پيش و در مرحله نهايى دريافت تسهيلات بانكى بر اساس گزارش اطلاعات سپاه توسط دادسراى تهران به طور موقت متوقف شده است.

🔴 در حاليكه اين طرح متوقف شده است و در حقيقت «نه خانى آمده و نه خانى رفته» و تنها نقش اينجانب خدمت به اين طرح بوده است، مستوجب دريافت تهمت فساد هفت هزار ميلياردى مى باشم چرا كه نه سهام دار اين طرح هستم و نه وام گيرنده.

🔴 يكى از دوستان به نكته ظريفى اشاره كرد كه تنها تخلف من شايد عدم توجه به تذكرات پاره اى از نهادها براى جلوگيرى از حضورم در شوراى عالى سياستگذارى اصلاح طلبان است.

🔴 از دادستان كل كشور بعنوان مدعى العموم مى خواهم در اين مورد ورود كرده و حقيقت را براى مردم مشخص كند.همچنين آقاى احمد توكلى كه مبدع ديده بان فساد است نيز اين موضوع را بررسى كرده و به اطلاع عموم برساند.

🔴 در پايان نيز پيگرد حقوقى و قضايى مطالب كذب منتشر شده در رسانه هايى كه به اين موضوع پرداخته اند را حق خود مى دانم.

اطلاعیه‌ی سازمان عمران کرمان

به گزارش سایت محلی «گفتار نو»، در پی مطالب مطرح شده در فضای مجازی در خصوص سازمان عمران کرمان و طرح گلخانه‌ها این سازمان در اطلاعیه‌ای به تشریح موضوع پرداخته است.

«نباند فضای عمومی کشور به گونه ای شود که اقدامات و تبلیغات مثبت، قابل باور نباشند، اما سخن دروغ دشمن قابل باور شود» [مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری]

به دنبال درج و تبلیغ مطالب مغرضانه و غیر موثقی منتشره در برخی شبکه های مجازی تحت عنوان “#عمران اطلاعیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی از سوی روابط عمومی سازمان عمران کرمان منتشر شده است.

بر اساس وظایف اجتماعی و اقتصادی به‌منظور ترویج کشت گلخانه‌ای و بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی در استان کرمان که به سمت بحران تأمین آب نزدیک می‌شود. سازمان عمران کرمان در قالب طرحی نوین و الگو، در مدت بیش از ۵ سال با مشورت و تائید کارشناسان محترم وزارت کشاورزی و با عاملیت بانک کشاورزی و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی موفق شده است که طرح احداث ۷۵۰ هکتار گلخانه پیشرفته برای تولید محصولات صیفی و گل را طی سه فاز و بر پایه به رکن ذیل:

1 کشاورز

۲ سازمان عمران کرمان

۳ تسهیلات بانکی

پایه‌گذاری و نسبت به عملیاتی کردن آن در استان کرمان به‌عنوان نمونه و پایلوت کشور اقدام نماید بدیهی است که در این طرح آینده‌ساز، نقش کشاورز تأمین زمین با برخورداری از ۷۰٪ سود سالیانه و نقش سازمان عمران کرمان انجام مطالعات و برنامه‌ریزی برای تولید انبوه محصولات و تأمین وثایق و انتخاب تکنولوژی و رقابتی کردن سرمایه‌گذاری در هکتار و آموزش لازم و همچنین دریافت تسهیلات و عملیاتی کردن و اقتصادی نمودن پروژه و بازپرداخت تسهیلات و سپس انتقال گلخانه‌ها به کشاورزان صاحب زمین و نقش بانک کشاورزی نیز پشتیبانی و اعطای تسهیلات می‌باشد. و اما توضیح ضروری این‌که نقش جناب آقای سید حسین مرعشی، هنرمندی در راهنمایی و مشورت برای موفقیت طرح بوده است که تأثیر آن در زندگی کشاورزان خرد استان کرمان و تقویت بنیه اقتصادی آن‌ها و یادگیری نحوه تولید انبوه محصولات قابل‌عرضه در بازارهای صادراتی و عملکرد اقتصادی تولید محصولات کشاورزی و همچنین مصرف بهینه آب، غیرقابل‌انکار است طبیعی است نقش بی‌هنرانی که بهای خود را در توقف افراد هنرمند و توانمند می‌بینند.

البته سنگ‌اندازی و جلوگیری از اجرای این طرح الگو برای سایر نقاط کشور است که عامل تحولی بزرگ در فعالیت‌های کشاورزی استان کم آب کرمان می‌باشد. به لطف الهی، باکی از جنجال آفرینی آنها نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا