خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شجاعت سلحشوری؛ بی خبری کوچک زاده!

حسین ردکا، روزنامه‌نگار، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی نطق پروانه سلحشوری و واکنش مهدی کوچک‌زاده نوشت:

داستان وکلای بهارستان نشین هم در نوع خود عجیب و غریب است. نمایندگان مجلس دهم ظاهرا تا اتفاقی رخ ندهد پشت پرده‌ها را رو نمی‌کنند! نمونه‌های اخیر این مورد را می‌توان در جلسات استیضاح و یا حساب‌های توییتری نمایندگان دید. روز سه شنبه‌ی گذشته اما روز جالبی برای مجلس نبود. صحبت‌های شجاعانه یک نماینده زن با واکنش‌هایی مواجه شد!

سلحشوری چه گفت؟

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه نطقی داشت که اهم آن در ادامه آمده است: «به خدا پناه می‌برم و خطابم را مقام معظم رهبری قرار می‌دهم، زیرا اعتقاد دارم تنها راه برون رفت از ابرچالش‌های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است…مگر می‌شود به گروهی که سه گانه قدرت، ثروت و نیروی نظامی را با هم دارند، اعتراض کرد؟…. ورود نیرو‌های نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و تداخل فعالیت‌های نهاد‌های فرهنگی و نظامی را شاهد هستیم… رئیس جمهور بگوید بحران نداریم، جناب رئیس جمهور فعلا با ابر چالش‌ها درگیر هستیم…. می‌خواستم به قوه قضائیه انتقاد کنم و ناکارآمدی و ناتوانی آن را گوشزد کنم، اما دریغ از گوش شنوا… می‌خواستم رئیس جمهور و دولت را نقد کنم و گلایه‌های به حق مردم را بیان کنم و نارضایتی جدی مردم را بگویم دیدم ایشان در بین گزینه‌های نظارت استصوابی بهتر به نظر می‌رسد و در همین مجلس به بهانه توصیه‌های رهبری پاسخ‌های قانع کننده‌ای به ملت و نمایندگان ندادند»

واکنش‌ها

پروانه سلحشوری روی صفحه‌ی شخصی توییتر خود نوشت: «نطق امروز من به مذاق تعدادی از نمایندگان خوش نیامد و با ادبیاتی تند برخورد کردند. امروز با اتکا به خداوند و براساس مسئولیتی که بر دوشم است، واقعیت‌های جامعه را بیان نمودم. راه برون رفت از وضعیت فعلی را ـبرگزاری #همه‌پرسی» دانسته و عنوان نمودم.»

مهدی کوچک زاده، نماینده‌ی سابق مجلس و عضو جبهه پایداری در صفحه اینستاگرام خود کاریکاتوری از سلحشوری منتشر کرده و در پیوست آن نوشته‎ است: «خامباجی: می‌خواستم از نهاد‌های نظامی و شبه‌نظامی و حضور همه‌جانبه آن‌ها در امور کشور انتقاد کنم، ولی مگر می‌شود به گروهی که سه گانه قدرت، ثروت و نیروی نظامی را با هم دارند، اعتراض کرد، نهاد‌های نظامی به پادگان‌ها برگشته و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد;

من‌: خامباجی به خانه‌ات برگرد و اگر توفیق یافتی دو رکعت نماز برای عاقبت بخیری خودت و شوهرت بخوان قول میدم اندکی از مشکلات مردم کم شود! شوهر ایشون رد صلاحیت شد سر از معاونت وزارت صنایع درآورد خودشو تو لیست امید تکرار کردن اونوقت به نظامیان شریف کشور ایراد می‌گیره.»

کوچک زاده ظاهرا ارتباطی با دنیای بیرون از دنیای خود ندارد و دکتر برات قبادیان همسر دکتر پروانه سلحشوری را نمی‌شناسد. اولین دکترای مکانیک ایران، بنیانگذار و رییس مرکز ملی تحقیقات انرژی‌های تجدیدپذیر و مشاور رییس سازمان انرژی اتمی ایران که حالا همسر خود را در مجلس دهم می‌بیند جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان در ١٠ سال اخیر قرار گرفته و همین یک خط بیش از رزومه‌ی کوچک زاده است.

سلحشوری در جریان اتفاقات گذشته نیز بارها صحبت‌های عادلانه خود را بر زبان آورده است و همین مساله باعث شده تا در فضای وی مورد حمایت قرار گرفته و شجاعت او مورد تحسین قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یک مشت حقیر فقیر که در دوران صدارت نمایندگی، مجلس را دوقبضه تحویل احمدی نژاد داده بودند و ضربات سنگین بر پیکره نظام وارد کردند دنبال رتق و فتق امور شخصیه بودند را نباید با آنکه صادقانه و دلسوزانه مسایل مملکت را فریاد می زند مقایسه کنید. این افراد همان جیب مبارک را تامین کنند کافیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا