خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسش برخی سهام‌داران؛ بانک مرکزی رفیق مردم است یا شریک بانک آینده؟

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: در حالی‌که تجمعات اعتراضی سهام‌داران بانک آینده رو به افزایش است، روابط عمومی این بانک از صدور مجوزهای جدید توسط بانک مرکزی برای خود خبر داده است که سبب سردرگمی بیشتر سهام‌داران بانک آینده و طرح این پرسش شده است که بانک مرکزی به عنوان نهاد بالادستی بانک آینده، چه اقدامی برای احقاق حقوق مردم انجام داده است.

گروهی از سهام‌داران بانک آینده در تماس با انصاف نیوز، به انتقاد شدید از رویه بانک مرکزی پرداختند. خانم سعیدالذاکرین، یکی از سهام‌داران بانک آینده به انصاف نیوز گفت: چند سال قبل و با امید به این‌که سرمایه‌گذاری در بانک خصوصی، آینده روشنی دارد، سهام بانک آینده را خریداری کردم اما در این چند سال نه قیمت سهام رشد قابل توجهی داشته، نه سود قابل توجهی به سهام‌داران پرداخت شده است و الان هم چند ماه است که نماد این بانک در بورس بسته شده است.

او ادامه داد: برخی سهام‌داران با تجمع در مقابل بانک آینده خواستار تعیین تکلیف سهام خود شدند اما تا این لحظه هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

این سهام‌دار بانک آینده گفت: رسانه‌های خارج از کشور بیشتر از مسئولان بانک آینده به تجمع سهام‌داران واکنش نشان داده‌اند و خبرهایی با عنوان تجمع مال‌باختگان بانک آینده منتشر کردند اما دریغ از یک پاسخ خشک و خالی توسط مسئولان این بانک.

او با اشاره به اطلاعیه‌های سازمان بورس در مورد نماد بانک آینده ادامه داد: آن‌چه که من به عنوان یک سهام‌دار خرد متوجه می‌شوم این است که بانک آینده رویه‌ای غیرشفاف داشته و به دلیل تخلف از آیین‌نامه‌های بورسی، نمادش بسته شده است اما آن‌چه متوجه نمی‌شوم این است که بانک مرکزی در این میان چه نقشی دارد و چرا هیچ واکنشی نسبت به بانک آینده نشان نمی‌دهد.

خانم سعیدالذاکرین با یادآوری بحران صندوق‌های اعتباری که برای چند سال دولت و تعداد زیادی از مردم را درگیر خود کرده بود، گفت: آن زمان مسئولان بانک مرکزی می‌گفتند این موسسات مجوز نداشته‌اند و مردم سهل‌انگاری کرده‌اند. شاید بتوان این حرف را پذیرفت و مردم را در مورد موسسات مالی بدون مجوز مقصر دانست اما می‌خواهم بدانم آیا در خرید سهام بانک آینده هم سهل‌انگاری کرده‌ایم یا نباید به مجوز بانک مرکزی اعتماد می‌کردیم؟

این سهام‌دار بانک آینده ادامه داد: جالب این‌جاست که هر روز تعداد بیشتری از سهام داران بانک آینده به وضعیت نماد  آن در بورس اعتراض می‌کنند اما در همین زمان بانک مرکزی مجوزهای جدید برای بانک آینده صادر کرده است.

اشاره سهام‌دار معترض بانک آینده به خبری بود که چند روز پیش منتشر شد. در این خبر آمده بود «بانک آینده در راستای ارائه خدمات نوین و تکمیل سبد خدمات خود، مجوز عملیات ارزی مرحله دوم و سوم را از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران دریافت کرد. به گزارش روابط عمومی بانک آینده، بانک مرکزی ج.ا.ایران با درخواست بانک آینده برای انجام عملیات ارزی در سطح مراحل دوم و سوم، موافقت کرد تا این بانک بتواند خدمات بیشتر و بهتری را به مشتریان، سهام‌داران و دیگر ذی‌نفعان ارائه کند.»

اگر بانک آینده متخلف نیست، چرا نمادش در بوس بسته شده و اگر متخلف است، چرا و چگونه می‌تواند از نهاد بانک مرکزی مجوزهای جدید دریافت کند

خانم سعیدالذاکرین با خطاب قرار دادن مسئولان بانک مرکزی، از ایشان پرسید: اگر بانک آینده متخلف نیست، چرا نمادش بسته و میلیاردها تومان از سرمایه‌های مردم مسدود شده است و اگر متخلف است، چرا و چگونه می‌تواند از نهاد حاکمیتی حوزه پول و بانک، مجوز دریافت کند؟

این سهام‌دار بانک آینده به شایعات متعدد و مختلف درباره وضعیت بانک آینده، ترمیب سهام‌داران اصلی آن، وضعیت کفایت سرمایه آن و… اشاره کرد و ادامه داد: مردم از بانک مرکزی انتظار دارند حافظ منافع‌شان باشد و در مقابل تخلفات و زیاده‌خواهی‌های بانک‌های خصوصی و اختصاصی و خصولتی مقاومت کند اما رفتارهای بانک مرکزی به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد با بانک‌های تجاری شراکت یا با آنان منافع مشترک دارد و این ما را بیشتر نگران می‌کند.

او در پایان گفت: انتظار داریم بانک مرکزی قبل از این‌که قضایای بانک آینده به بحران تبدیل شود، تکلیف سهام‌داران و سپرده‌گذاران این بانک را روشن کند و پس‌اندازهای ما را نجات دهد.

گفتنی است تلاش‌های خبرنگار انصاف نیوز برای دریافت پاسخی از روابط عمومی بانک مرکزی درباره مجوزهای جدید اعطا شده به بانک آینده، به نتیجه نرسید.

انتهای پیام     

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوش به حال افرادی مثل خودم که حقوق دریافتی به آخر ماه هم نمیرسه چه برسه بخواهبم بورس و سهام و …
    داشته باشیم.
    از فواید بی پولی حداقلش اینه که شب را آسوده سر بر زمین میگذاریم

    12
    2
    1. تو فکر کردی ملت از شکم سیری سهام میخرند یا پول تو بانک گذاشتند نه داداش برای مخارج روزانه مجبور به فروش خانه و ماشین شدند تا چندر غاز سود زندگیشون بگذره

  2. ارزیابی دارایی های بانک آینده یعنی بالا رفتن قیمت مسکن چون دارایی های این بانک فقط در قسمت املاک است و اصلا قیمت زمین را بالا نبرید برند

  3. ببخشید قیمت زمین را بالا می برند برای افزایش دارایی پس لطفا هر کاری می کنید ارزیابی دارایی نکنید بقیه مردم هم آدمند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا