خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لوکا مودریچ بهترین بازیکن سال فیفا شد

لوکا مودریچ بالاخره بعد از بیش از یک دهه به سلطه مسی و رونالدو در عنوان بهترین بازیکن سال پایان داد.

به گزارش وبسایت نود، لوکا مودریچ موفق شد با پشت سر گذاشتن کریس رونالدو و محمد صلاح، برای اولین بار عنوان بهترین بازیکن سال جهان را از آن خود کند. او دوشنبه شب جایزه The Best Fifa Men’s Player ۲۰۱۸ – بهترین بازیکن مرد سال فیفا را از آن خود کرد.

روز دوشنبه مراسم بهترین های فیفا در سال ۲۰۱۸ (The Best Fifa Awards ۲۰۱۸) در سالن رویال فستیوال لندن برگزار شد و آخرین جایزه این مراسم به لوکا مودریچ کروات رسید. برای اهدای این جایزه اینفانتینو به روی صحنه آمد.

در این بخش سه نفر نامزد بودند: مودریچ، صلاح و رونالدو. رونالدو در سال ۲۰۱۸ همراه با رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان شد و توانست آقای گل لیگ قهرمانان شود، مودریچ به جز موفقیت با رئال مادرید نقش بزرگی در رسیدن کرواسی به فینال جام جهانی ایفا کرد و بهترین بازیکن این رقابت ها شد، محمد صلاح مصری هم با بثمر رساندن ۳۲ گل توانست رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر انگلیس را جابجا کند و همراه با لیورپول به فینال لیگ قهرمانان رسید.

برخلاف جایزه توپ طلا که توسط فرانتس فوتبال انتخاب می شود، برندگان مراسم بهترین های فیفا توسط آرا برگزیده می شوند: حداقل ۲۵ درصد از آرا در یک نظرسنجی عمومی مشخص می شود. ۲۵ درصد دیگر توسط اصحاب رسانه انتخاب می شود و باقی آرا توسط نظرات کاپیتان ها و مربیان تیم های ملی تعیین می شود.

مودریچ فصلی فوق العاده را در دوران حرفه ایش سپری کرد. او برای سومین بار پیاپی با رئال مادرید قهرمان اروپا شد و سپس در روسیه، کاپیتان تیمی بود که توانست بر خلاف انتظارات تا فینال جام جهانی هم پیش برود. عملکرد خوب او باعث شد تا بهترین بازیکن جام جهانی لقب گیرد و جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را نیز از آن خود کرد.

به این ترتیب مودریچ موفق شد به سال ها سلطه رونالدو و مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان پایان دهد. آخرین بار سال ۲۰۰۷ بود که کاکا بالاتر از رونالدو و مسی جایزه بهترین بازیکن سال را تصاحب کرده بود.

مودریچ بعد از کسب این عنوان گفت:

اینجا ایستادن و کسب این عنوان، افتخار بزرگ و لحظه لذت بخشی برای من است. می خواهم به رونالدو و صلاح هم بابت فصل فوق العاده ای که داشتند، تبریک بگویم. مطمئنم در آینده نیز فرصت خواهید داشت تا دوباره برای این عنوان بجنگید. این عنوان تنها برای من نیست، بلکه برای هم تیمی ها و مربیانم در رئال مادرید و کرواسی است. همچنین برای خانواده ام که بدون آن ها، نمی توانستم اکنون اینجا باشم. این عنوان نشان می دهد همه ما می توانیم با سختکوشی و فداکاری بهترین شویم. تمام رویاهایتان می توانند برآورده شوند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا