خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به محکومیت مدیرمسوول «پایتخت کهن»

علی نظری نماینده مجلس ششم در گفت‌وگو با سایت خبری «پایتخت ما» درباره‌ی دادگاه مجله‌ی «پایتخت کهن» گفت:

روز یکشنبه پانزدهم مهرماه ساعت 9صبح در سالن مجتمع امام خمینی دادگستری تهران به همراه همسرم خانم فریبا عباسی مدیر مسوول مجله پایتخت کهن حضور پیدا کردیم.

جلسه با حضور هیات منصفه و ریاست محترم دادگاه آغاز به کار کرد.

سه اتهام برای مدیر مسوول پایتخت کهن در نظر گرفته شد. اولین اتهام توهین به مقدسات و امام خمینی به خاطر انتشار مطالبی درباره ترویج اندیشه‌های آیت الله منتظری بود. مدیر مسوول پایتخت کهن با ارائه حکم منع تعقیب بازپرسی شعبه چهار دادگاه فرهنگ و رسانه به قاضی محترم خاطر نشان کرد که این موضوع در تاریخ هفتم مهر 95 رسیدگی شده است و تکرار این موضوع با توجه به قرار منع تعقیب سالبه به انتفاع موضوع است. قاضی محترم این دفاعیه را پذیرفت و اتهام مذکور از سوی ریاست محترم دادگاه پدیرفته نشد.

دومین اتهام انتشار عکس سران فتنه در این مجله بود که مدیرمسوول پایتخت کهن مستدل این اتهام را رد کرد و ابراز داشت که تا کنون از شورایعالی امنیت ملی بخشنامه‌ای به ما ارسال نشده است ضمن اینکه ما از معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد چنین بخشنامه‌ای را جویا شدیم که ایشان هم منکر این بخشنامه شد.

فریبا عباسی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به ریاست محترم دادگاه خواست: آقای قاضی اگر اطلاعات سپاه که شاکی اینجانب است چرا تصویر این بخشنامه را در پرونده به عنوان مدعای خویش علیه مجله پایتخت کهن ارائه نداده است؟

سومین اتهام به رسمیت شناختن اسراییل بود که مدیر مسوول مجله پایتخت کهن گفت: ما همواره اسراییل را بخاطر جنایت‌هایش محکوم کرده و می‌کنیم و بارها ویژه نامه و مقالات متعددی علیه ددمنشی‌های اسراییل و شخص نتانیاهو در این مجله منتشر کرده‌ایم. اما مطلبی که از یک کارشناس بین المللی در این مجله ما چاپ کرده‎ایم انتقاد به شعارهای پر هزینه احمدی نڑاد بوده است، که چرا با شعار نابودی اسراییل در سپهر سیاسی جهان هزینه هنگفتی برای ایران ایجاد کرده است؟

و از سویی نگاه خاص احمدی نڑاد منجر به خروج اسراییل از انزوای خاص سالیان اخیر بوده است.

وی در پایان گفت: نگرش ما به رژیم صهیونیستی همان نگاه دولت و وزارت خارجه است. نشریه ما بعنوان یک نشریه حامی جامعه مدنی همواره ظالم ستیز و در کنار ملت مظلوم فلسطین است.

علی نظری در آخرین بخش از اظهارات خویش گفت: هیات منصفه مطبوعات به اتفاق آرا مدیرمسوول پایتخت کهن را مجرم دانست و با اکثریت آرا هم مستحق تخفیف ندانست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا