خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جمال خاشقجی به آزادی‌خواهان تعلق دارد»

«هوشنگ امیراحمدی» در یادداشتی تلگرامی با عنوان «جمال خاشقجی به آزادی خواهان تعلق دارد» نوشت:

««جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، بیش از دو هفته است که مفقود الاثر شده است. آخرین بار او در حال ورود به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شد. دولت ترکیه ادعا دارد که یک نوار صوتی و مدارک دیگری در دست دارد که نشان میدهند جمال درون کنسولگری کشته شده است.

عربستان تا به امروز ادعا کرده که از جریان کلا بی اطلاع است که البته حتما دروغ است. دولت ترامپ هم منتظر تجسس بیشتر است. دولت ایران هم در باره این قتل محافظه کاری کرده است. اروپا هم همینطور. در مقابل، همکاران خاشقجی در سطح جهان تمام قد بدنبال واقعیت هستند که بسیار خوشحال کننده است.

اما این وسط، یک واقعیت انکار ناپذیر است و آن اینکه جان روزنامه نگاران و سیاسیون منتقد و مخالف نظام های غیر مردمی در منطقه خاورمیانه اسلامی در همه جا و در همه حال در خطر است. آنها به مردم خودشان تعلق دارند و هرگونه محدویت و آزاری علیه انها از سوی هر حکومتی محکوم است.

ازاین دیدگاه است که من دولت سعودی را مسئول میدانم و محکوم میکنم. همه انسانهای خوب منجمله ما ایرانیان باید نه فقط دولت سعودی را محکوم‌ کنیم که از دولت های امریکا، ایران، اروپا و غیره هم مصرا بخواهیم که در این باره شفاف باشند و مواضع انسانی اتخاذ کنند. این جنایتی غیر قابل اغماض است.

متاسفانه مثل اینکه سعودیها با پول قادرند همه چیز را بخرند منجمله شرافت دولت ها را. این محکوم است و دولت ها موظف هستند که حقایق را بدون حساب گری های معمول در اختیار مردم قرار دهند. اصرار کنیم که دولت ایران هم با شفافیت در این باره اطلاع رسانی و موضع گیری کند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا