خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجلس به گزینه‌ی جایگزین وزارت راه نظر مثبت دارد؟

سایت اعتدال در گزارشی با عنوان «مجلس به اسلامی، وزیر پیشنهادی راه نظر مثبت دارد» نوشت:

پس از آن که عباس آخوندی بعد از قریب به 6 سال حضور در وزارت راه و شهرسازی از سمت خود استعفاء داد؛ رئیس جمهور «محمد اسلامی» استاندار مازندران را به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی منصوب و در نامه ای به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

اسلامی که باید برنامه پیشنهادی خود را برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه کند تا رای اعتماد آنها را اخذ کند، پیشتر استاندار مازندران بود.

وی متولد اول مهر ماه 1335 در شهر اصفهان، دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه «دیترویت» میشیگان آمریکا در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه «تولیدو» اوهایو آمریکاست.

وی همچنین در سال 1383 مدرک «ام بی ای» (MBA)مدیریت جهانی هوانوردی مشترک را از دانشگاه «رویال رودز» کانادا و دانشگاه شریف دریافت کرده است و از هفتم آبان 96 تا 28 مهرماه سال جاری استاندار مازندران بود.

اسلامی در کارنامه اجرایی خود دارای سوابقی همچون؛

– معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ 1374 ـ 1366
– مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران 1382 ـ 1374
– قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا 1384 ـ 1383
– رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی 1386 ـ 1383
– معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع 1396 ـ 1386
– معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران 1393 تاکنون
– عضو شورای برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان به مدت سه سال
– عضو ستاد مرزهای کشور در وزارت کشور به مدت چهار سال
– عضو ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل از سال 93 تاکنون
– عضو شورای عالی هواپیمایی کشور از سال 88 تاکنون
– عضو شورای عالی معماری و شهرسازی ایران از سال 93 تاکنون
– عضو کمیته ملی مقابله با ریزگردها از سال 93 تاکنون
– عضو هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال 1385 ـ 1382
– عضو گروه‌های مطالعاتی پژوهش‌محور دوره‌های دکتری به‌عنوان استاد راهنما در دانشگاه عالی دفاع ملی از سال 93 تاکنون
– مدرس دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر از سال 95 تاکنون
– رئیس هیات مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مسضعفان از سال 1390 ـ 1391
– رئیس هیات مدیره شرکت عمران و مسکن ایران 1395 ـ 1391
– عضو انجمن هوافضا ایران
– عضو نظام مهندسی ساختمان است

محمد اسلامی که به همراه فرهاد دژپسند به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رضا رحمانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده است از فرصت کمتری برای ارائه برنامه ها و طرح های خود به نمایندگان برخوردار بود، اما با این حال بسیاری از نمایندگان با توجه به سوابق تحصیلی و اجرایی «محمد اسلامی» از وی حمایت کردند و او را گزینه ای مناسب برای وزیر راه و شهرسازی دانستند. برخی از نمایندگان در گفتگو با اعتدال نظر خود را درباره وزیر پیشنهادی راه بیان کردند که در ادامه می آید.

نظر مثبت کمیسیون عمران به رای اعتماد

محمد رضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظر کمیسیون عمران برای حضور “محمد اسلامی” در وزارت راه و شهرسازی مثبت است و به احتمال قوی روز شنبه وی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در مجلس انتخاب می‌شود، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قول اتمام مسکن مهر تا پایان دولت را داده است.

وی  افزود: در کمیسیون عمران به این اجماع رسیدیم که اسلامی گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است و به ایشان رای موافق برای تصدی وزارت راه و شهرسازی می‌دهیم.

حداقل‌های لازم برای وزارتخانه را دارد

همچنین نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با افزایش شناخت نمایندگان نسبت به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، وی موفق به کسب رای اعتماد شود.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در مورد وزیر جدید پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: آقای اسلامی در زمانی که معاون وزیر دفاع بودند به نمایندگی از آن وزارتخانه در مجلس حضور داشتند و از این جهت شناخت نسبی در وزارتخانه به ویژه در حوزه شهرسازی از ایشان موجود است و البته رزومه ایشان و عملکردشان در دوره ای که ایشان استاندار بودند، نشان می‌دهد که حداقل‌های لازم برای وزارتخانه را دارند و چون معاون وزیر هم بوده‌اند، رزومه ایشان برای تصدی وزارتخانه قابل بررسی است.

برنامه وزیر پیشنهادی مطابق با برنامه ششم است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برنامه مهندس اسلامی برنامه خوبی است که منطبق بر برنامه ششم توسعه است گفت: از همان ابتدای معرفی مهندس اسلامی برای تصدی‌گری وزارت راه و شهرسازی از سوی دکتر روحانی نمایندگان مجلس به ایشان نظر مثبت داشتند.

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک، با تأکید بااینکه برنامه مهندس اسلامی برنامه خوبی است تصریح کرد: بااین‌وجود به نظر بنده وزیر پیشنهادی راه و  شهرسازی باید تعامل بیشتری با نمایندگان مجلس داشته باشد تا با درصد رأی بالا راهی این وزارت خانه شود.

وی بابیان اینکه برخلاف دیگر وزرای پیشنهادی قاطبه نمایندگان نسبت به مهندس اسلامی نظر مثبتی دارند افزود:باید توجه کرد که برنامه ارائه‌شده از سوی ایشان برنامه جامعی است که منطبق بر برنامه ششم است.

خادمی با تأکید بر اینکه مهندس اسلامی برای تصدی‌گری وزارت راه و شهرسازی شانس بالایی برای کسب رأی اعتماد دارد اظهار کرد: بنده مهندس اسلامی را برای تصدی‌گری وزارت راه و شهرسازی تائید کرده همچنین عملکرد وزارتخانه متبوع را در این چندساله مثبت ارزیابی می‌کنم و به نظرم حضور مهندس اسلامی باعث تداوم فعالیت‌های مثبت این وزارتخانه خواهد شد.

«از جنس شهید تهرانی مقدم است»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مهندس اسلامی از جنس شهید تهرانی مقدم و سرداران شهید است، آثار و خدمات وی صنعت هوا و فضای ایران را در تراز پنج کشور برتر جهان قرار داده است.

ابوالفضل حسن بیکی با بیان اینکه شرایط گزینه های پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی خوب و در حال بهتر شدن است گفت:هم افزایی چهار فرد پیشنهادی دولت برای چهار وزارتخانه با نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی تاکنون بسیار سازنده بوده است.

حسن بیکی افزود: در شرایطی که آمریکا و دشمنان انقلاب به این ملت فشار وارد می کنند، مجلس شورای اسلامی با رأی بالا به گزینه های پیشنهادی برای چهار وزارتخانه، به دولت کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی توانمندی های افراد پیشنهادی از سوی دولت گفت: مهندس اسلامی از جنس شهید تهرانی مقدم و سرداران شهید است، آثار و خدمات وی صنعت هوا و فضای ایران را در تراز پنج کشور برتر جهان قرار داده است.

مهندس اسلامی از نیروهای خوب انقلاب است/برای کسب رأی اعتماد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مجلس، نمایندگان خوزستان تلاش می‌کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه در حال تلاش هستیم تا مجمع نمایندگان استان خوزستان از مهندس اسلامی حمایت کند گفت: مهندس اسلامی از نیروهای خوب و باسابقه انقلاب است.

جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مهندس اسلامی از نیروهای خوب و باسابقه انقلاب است تصریح کرد: با توجه به شناختی که در این مدت از ایشان پیداکرده‌ام متوجه شدم که ایشان دارای سوابق مدیریتی مناسبی‌ات و به همین دلیل در حال تلاش هستیم تا ایشان حداکثر آرا برای تصدی‌گری وزارت راه و شهرسازی به دست آورند.

وی بابیان اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه کامل و جامعی برای این وزارتخانه ارائه داده است افزود:بااینکه ایشان برنامه خوبی ارائه داده‌اند بااین‌حال امیدواریم ایشان بتوانند این برنامه را اجرایی کنند زیرا مشاهده‌شده که برخی از وزرا برنامه خوبی ارائه می‌دهند ولی در عمل به دلیل کارشکنی‌های بدنه پایین‌دستی به اهداف والای این برنامه دست نمی‌یابند.

کاظم نسب الباجی تنها راه‌دست یابی به اهداف برنامه را تغییر در سطح پایین مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد:باید تمامی وزاری معرفی‌شده بعد تصدی‌گری از نیروهای جوان، متعهد و متخصص در بدنه مدیریتی خود استفاده کنند تا نیروهای تازه‌نفس امور را به دست‌گیرند.

مهندس اسلامی دارای دو مشخصه تخصص و تجربه است/وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مقبولیت عامه نمایندگان مجلس برخوردار است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهندس اسلامی را دارای دو مشخصه تخصص و تجربه دانست و گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مقبولیت عامه نمایندگان مجلس برخوردار است.

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس بابیان اینکه بر اساس تحقیق و بررسی این‌جانب از افراد مطلع  در مورد مهندس اسلامی  می‌توانم بگویم که ایشان فردی اجرایی  و دقیق است تصریح کرد:مهندس اسلامی را در بررسی‌هایی که انجام داده‌ام فردی شایسته و فعال و دارای سبقه مدیریتی مناسب یافتم.

وی با تأکید بر اینکه مهندس اسلامی دارای مقبولیت عامه نمایندگان مجلس است افزود: دیدگاه بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به مهندس اسلامی  دیدگاه مثبتی است و ایشان را چهره‌ای معتدل و به‌دوراز جناح‌بندی‌های سیاسی می‌دانند.

رضایی  دو مشخصه تخصص و تجربه را برای وزرا امری مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تحصیلات مرتبط مهندس اسلامی می‌توان نتیجه گرفت که ایشان دارای تخصص لازم برای تصدی‌گری وزارت و راه و شهرسازی است همچنین مهندس اسلامی در دوره مدیریتی خود علاوه بر استانداری مازندران سبقه مدیریت هلدینگ های ساختمانی، راه‌سازی و سدسازی را در کارنامه خود دارد که این موارد نشان‌دهنده دارا بودن تجربه لازم برای این مسئولیت جدید است.

وی در پایان مهندس اسلامی را فردی معتدل و به‌دوراز افراطی‌گری دانست که می‌تواند روح اعتدال را در وزارت راه و شهرسازی برقرار کند.

«توانایی اخذ رأی اعتماد را دارد»

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برنامه‌های کاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مثبت ارزیابی می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌کنیم آقای اسلامی رأی اعتماد نمایندگان مجلس برای کسب این کرسی را به دست خواهد آورد.

عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی چهار وزارتخانه برای کسب رأی اعتماد به مجلس گفت: وزرای پیشنهادی راه و اقتصاد را وزرایی مطلع، سالم و قوی یافتیم و با توجه به اینکه این دو وزیر دارای تخصص نیز هستند، امیدواریم که بتوانند منشأ خیر و برکت شوند و به احتمال بسیاری قوی، این دو وزیر رأی اعتماد مجلس را کسب خواهند کرد.

وی با مثبت دانستن برنامه‌های کاری وزرای پیشنهادی راه و اقتصاد افزود: این دو وزیر پیشنهادی هر دو در برنامه‌هایشان بر توسعه متوازن تأکید داشتند و در برنامه‌های آنها توسعه شهر و روستا و… در کنار هم دیده شده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت نیز دیدگاه مناسبی را در مجلس شاهد هستیم و اکثریت مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی صنعت رأی موافق دادند.

«انسان شایسته و توانمندی است»

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت راه و شهرسازی انسان شایسته و توانمندی است.

وی افزود: با بررسی هایی که انجام داده ام و قطعا نظر شخصی من است، آقای محمد اسلامی انسان شایسته و توانمندی است و در سطوح مختلف وزارت راه و شهرسازی کار کرده و می تواند رای نمایندگان را جلب کند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس نیز گفت: وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گزینه مناسبی برای این وزارتخانه محسوب می شود.

شمس الله شریعت نژاد با بیان اینکه محمد اسلامی نیرویی است که تفکر ملی دارد ، گفت:  اسلامی فردی بی تکلف و بی تعارف بوده و با توجه به اطلاعات و سابقه کارش در صنایع فضایی و هواپیمایی گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: طبق بررسی هایی که انجام دادم ، محمد اسلامی در مجموعه هایی که کار کرده و سابقه کار دارد، از مقبولیت خوبی برخوردار است.

محمد قمی عضو فراکسیون امید نیز در خصوص گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای سکانداری وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی  با توجه به روحیه جهادی و فعالی که دارند گزینه مناسبی برای اداره این وزارتخانه خواهند بود.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس جو حاکم در مجلس شورای اسلامی را تقریباً به نفع چهار وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور ارزیابی کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سه وزیر راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت با رأی حداکثری و وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با رأی ضعیف نمایندگان مجلس به جمع اعضای کابینه دولت یازدهم راه پیدا می‌کنند.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس معتقد است که محمد اسلامی سابقه اجرایی خوبی در کشور دارد و فردی متخصص در امور وزارتخانه است.

وی می گوید: آقای اسلامی با حضور در کمیسیون عمران مجلس برنامه های خود را ارائه کرده که نظر در خصوص این برنامه ها بخصوص در بخش حمل و نقل و مسکن مثبت است.

نماینده اردبیل در مجلس گفت: هم دولت و هم مجلس باید برای کاهش مشکلات جاده ای، حمل نقل ریلی و هوایی به وزیر راه و شهرسازی کمک کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا