خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسشی از کروبی درباره‌ی نامه به یزدی

یک مخاطب انصاف نیوز در توییتر با اشاره به خبر یک سال پیش با تیتر «اظهار پشیمانی صانعی از رفتاری با مرحوم شریعتمداری» [لینک]، نامه‌ی امروز مهدی کروبی را زیر سوال برد.

به گزارش انصاف نیوز، او نوشت: «برخورد شدید با مراجع از زمان آقای [امام] خمینی هم بوده، چرا سید حسن خمینی و اصلاح طلب‌ها مثل کروبی از رفتار یزدی متعحب شدند؟».

اشاره‌ی این کاربر توییتر به نقل قولی از «علی تاجرنیا»، فعال سیاسی اصلاح طلب است که خردادماه سال 96 گفته بود:

«آیت الله صانعی ضمن ابراز پشیمانی از رفتاری که در ابتدای انقلاب با مرحوم آیت الله شریعتمداری داشته است، می‌گوید: حالا بعد ٣٥ سال گاهی که سری به مدرسه فیضیه میزنم این طلبه‌های جوان تندرو عینا آن رفتار را با من می‌کنند. سبحان الله».

کروبی در نامه‌ای که از او در فضای مجازی منتشر شده، خطاب به «جناب آیت الله یزدی» که او را «ناظر استصوابی ملت بزرگ ایران و حوزه علمیه» خوانده، نوشته است:

سلام علیکم، از نامه شما به آیت‌الله العظمی آقا شبیری زنجانی و هتک حرمت مرجعیت شیعه و عتاب و خطاب و تهدید یکی از بزرگان علم و تقوا اصلاً تعجب نکردم زیرا هم شما را می‌شناسم و هم سالیان طولانی است که در عمل کلام بلیغ الملک و عقیم را ترجمه و اثبات نمودیم. می‌دانم که از اوایل دهه هفتاد قرارگاه‌هایی برای انجام خواسته‌های فراقانونی مراکز قدرت به نام امت خودجوش سامان داده شده است‌ و این قرارگاه‌ها روزی به اندک بهانه‌ای سخنرانی عالمی را برهم می‌زدند و روز دیگر به سفارت یا منزل منتقدین و دلسوزان واقعی کشور که سرانجام تلخ امروز را بارها انذار داده بودند حمله می‌کردند.

این قرارگاه‌ها معمولا پیش از اجرای عملیات‌شان اقدام به ریختن آتش تهیه می‌کنند تا به زعم باطل خود زمینه را برای هجوم پیاده نظام شان فراهم سازند. متاسفانه جنابعالی خواسته یا ناخواسته به یکی از فعالترین افراد این مرکز تبدیل شده‌اید و توپخانه‌تان اینبار نه رقبای سیاسی بلکه ساحت مرجعیت را رسماً در بر گرفته است. این امر بخشی از همان پروژه استقلال زدایی حوزه و حاکمیت رعب و ترس در میان علماست که از سال‌ها پیش توسط همان جریان سازماندهی شده و می‌شود. هجوم و اهانت به بیوت مراجعی نظیر مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری و آیت‌الله العظمی صانعی به همین منظور انجام شد.

برادر عزیز تا دیر نشده در محکمه وجدان رفتارهای خود را بازخوانی نمایید و بفرمایید که آیا شرکت در جلسه میهمانی‌ای که شخصیت‌های ارزشمندی نظیر رئیس اسبق جمهور، وزیر اسبق کشور و نماینده امام در سپاه و جهاد و دادستان اسبق کشور و شهردار تهران با سوابق مبارزاتی در رژیم گذشته حضور داشتند جرم است؟

آیا مراجعی نظیر آیات عظام شیخ انصاری، آخوند خراسانی، میرزای شیرازی، سید حسین بروجردی طباطبایی و امام خمینی عظمت و محبوبیت خود را از جمهوری اسلامی و حاکم آن گرفته‌اند یا برعکس این نظام است که همه‌ی اعتبار خود را از آنان گرفته و این روزها برای حفظ و ماندگاری قدرت در دست اندک افرادی آبرو و اعتبار هزار ساله علمای پاک نهاد شیعه را هزینه چند صباح خود کرده است؟

توصیه می‌کنم به خویشتن خویش برگردید و با بهرگیری از ته‌مانده‌های حریت اعلام عذر تقصیر کنید که نیک می‌دانید ان ربک لبالمرصاد».

اظهار پشیمانی صانعی از رفتاری با مرحوم شریعتمداری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عجب وشگفتی انان نه از بی سابقه بودن این رفتارهاست بل درس نگرفتن یزدی ها وامثالهم از تاریخ تامل برانگیز این دیار است………

    10
    1
  2. رفتار سوپر انقلابی جوانان ناپخته و جو انقلابی سال های 57 58 با شرایط امروز بسیار متفاوت است. در هر صورت همان زمان هم باید بزرگترها در آموزش اخلاق کوشا تر می بودند.

  3. مجلس محل حضور ذی نفعان جامعه است..

    مکانیزم مشابه شورای نگهبان و مجمع تشخیص به عنوان مجلس سنا یا شورای قانون اساسی و غیره در سایر کشورها موجود است.. و آنها نیز بخشی از مجلس هستند..

    مجلس ما باید افراد هماهنگ با ذی نفعان حاضر در شورا نگهبان و مجمع باشد

    فقها شورای نگهبان ذی نفع مجمع مدرسین و حقوق دانان ذی نفع قوه قضائیه هستند
    شورا نظارت بر سیاست کلان مجمع نیز ذی نفع ترکیب سیاسی مجمع است

    پس مجلس ما باید هماهنگ با ساختار باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا