خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش عضو دفتر جلیلی به ماجرای «نامه‌ی ۲۰۰ صفحه‌ای»

فارس نوشت: عباس رنجبر، از اعضای دفتر سعید جلیلی عضو شورای‌عالی امنیت ملی توضیحاتی را درباره خبر جنجال برانگیز نامه ۲۰۰ صفحه ای منتسب به جلیلی مطرح کرد.

وی اصل نامه ۲۰۰ صفحه‌ای منتسب به جلیلی را «خیالی» خوانده و با تعبیر «خبرسازی های سازمان یافته» تلویحا آن را تکذیب کرده است.

رنجبر در رشته توئیتی دیگر از یک گزارش ۱۳۶ صفحه ای خبر داده که کارگروه سیاست خارجی دولت سایه در مرداد ۱۴۰۰ و برای ثبت در تاریخ سیاسی کشور، آن را تهیه کرده است.

به گفته رنجبر، این گزارش به ارزیابی آخرین گزارش ظریف به مجلس درباره برجام پرداخته و به شکلی مستند، ادعاهای خلاف واقع وی را رد کرده است.

در این توییت آمده است: طبق تبصره ۱ ماده ۹ «قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای ‎برجام» (مصوب ۲۱ مهر ۱۳۹۴)، وزیر امور خارجه موظف بود روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به مجلس گزارش دهد؛ اما گزارش آخر ظریف دامنه موضوعات مختلف و گسترده‌تری را دربر داشته است.

رنجبر افزود: محمدجواد ‎ظریف در نامه شماره ۶۴۲۸۶۲۷ مورخ ۲۰ تیر ۱۴۰۰، بیست و دومین و آخرین گزارش سه‌ماهه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کرد.

عضو دفتر جلیلی با ناشیانه خواندن خبرسازی های سازمان یافته اخیر، نوشته است: خبر واقعی در راه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا