خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا جن گیری در قم صحت دارد؟

/ مهدی صدرالساداتی در گفت‌وگو با انصاف نیوز پاسخ داد/

معصومه رشیدیان، خبرنگار انصاف نیوز: چندی پیش فرید مدرسی، روزنامه‌نگار، در توییتر خود با انتشار عکسی از فردی به‌نام آقای غفار عباسی، مشهور به غفار غفاری، همراه با سید روح الله صدرالساداتی ، عضو خبرگان و مهدی صدرالساداتی برادر او و فعال مجازی، درباره‌ی حلقه‌ای در مدرسه‌ی رضایی قم سخن گفت و در پایان، این سوال را مطرح کرد که: «پول ترویج جن‌گیر چگونه تامین می‌شود؟»

اما مهدی صدرالساداتی که خود از شاگردان آقای غفاری غفاری است با با رد اینکه اصلا پولی برای ترویج هزینه می‌شود می‌گوید کلمه‌ی جن‌گیر برای تخریب ایشان استفاده می‌شود. وی همچنین عنوان می‌کند که آقای غفاری صاحب کرامات است.

غفار عباسی نامی است که میان اهالی حوزه کم شنیده نشده است. فردی که گفته می‌شود شاگرد آیت‌الله پهلوانی بوده است و تائید او را دارد، اما این موضوعی است که توسط برخی شاگردان آیت‌الله پهلوانی رد شده است.

مدرسی، در توییتر خود نوشته بود:

«حلقه‌ای در مسجد رضایی ‫#قم با نام “جمالِ آفتاب” بامحوریت ‫#غفار_عباسی که “خضر طریق” می‌نامندش

‏مروج او، عضوخبرگان: ‫#روح‌الله_صدرالساداتی و برادرش مهدی است که دراینستاگرام مشغول شُوی فسادزدایی است؛ یارگیری در طلاب و جامعه با رانت نفوذ در حاکمیت

‏پول ترویج #جن_گیر چگونه تامین می‌شود؟»

اما غیر از سوالات و مطالبی که فرید مدرسی مطرح کرده است، با توجه به اتفاقات رخ داده در دولت قبل و دستگیری دعانویسی با نام عباس غفاری، که گفته می‌شد روابط نزدیک با دولت قبل داشته، این سوال مطرح است که اصلا جن‌گیری، دعانویسی، علوم غریبه و … تاچه اندازه صحت دارد و چارچوب‌های آن چیست؟ چگونه می‌توان تشخیص داد که کسی صاحب این علوم است یا خیر.

مهدی صدرالساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، ضمن ارائه‌ی توضیحاتی راجع به غفار عباسی (غفار غفاری) و رابطه‌ی خود و برادرش با او و کراماتی که گفته می‌شود که عباسی دارای آن است، درباره‌ی علوم غریبه، صحت و سقم آن و تاثیرات احتمالی این علوم بر سیاست هم توضیحاتی ارائه داد.

متن کامل گفت‌وگوی انصاف نیوز با سید مهدی صدرالساداتی را در ادامه بخوانید:

صدرالساداتی در پاسخ به اینکه «آیا آقای غفار عباسی را می‌شناسد یا خیر و رابطه‌تان با ایشان چیست؟»، گفت: «بله! من ایشان را می‌شناسم و ارتباطم با او را تایید می‌کنم. ایشان از شاگردان آیت‌الله پهلوانی بودند. مهم این است که کسانی که می‌خواهند، به شخصی دسترسی داشته باشند که دستگیری‌شان را بکند. هرکسی اعتقاد دارد، به این درس و بحث‌ها برود و هرکسی هم اعتقادی ندارد و می‌گوید آقای عباسی منحرف است، نرود.

البته انحراف دلیل می‌خواهد. ما ایشان را انسانی می‌دانیم که اهل عرفان است. عرفانی که از طریق علامه طباطبایی و آیت‌الله قاضی و همین سلسله‌ای که تا بالا می‌رود وام گرفته شده است.»

وی در واکنش به اینکه برخی شاگردان آیت‌الله پهلوانی ایشان را تایید نمی‌کنند، گفت: «بله همینطور است، بعضی از آنها تایید نمی‌کنند و برخی دیگر هم می‌گویند که بوده است.»

این طلبه در پاسخ به اینکه «چگونه به این اطمینان رسیده است؟»، گفت: «با شواهد و قرائن. مثلا وقتی که شما می‌خواهید استاد خوبی برای فقه یا اصول پیدا کنید، چگونه مطمئن می‌شوید که آن شخص فردی مناسب است؟ ما هم با همان سازوکار استاد عرفان انتخاب کرده‌ایم. شواهدی هست که می‌بینید، روحیه و منش شاگردان ایشان را می‌بینید که چه پیشرفت‌هایی داشتند. حرف‌های‌شان را گوش می‌دهید و با صحبت‌های علامه طباطبایی و امام خمینی مقایسه می‌کنید و در نهایت با بررسی تمام اینها به این نتیجه می‌رسید که آیا ایشان می‌تواند دستگیری کند یا خیر. خیلی منطقی و علمی هم هست.»

صدرالساداتی درباره‌ی «جن‌گیر بودن آقای غفاری»، گفت: «اینها تخریب است. مثلا حضرت آیت‌الله بهجت فرضا مگر نمی‌توانست یک جنی را از سر فردی که مبتلا شده است بازکند؟ می‌توانست. اما آیا به آقای بهجت می‌گوییم جن‌گیر؟ این تخریب است دیگر. اینکه ایشان قدرت داشته باشد تا آزار جنی را از شما دفع کند مشکلی دارد؟»

وی در پاسخ به اینکه آیا آقای غفاری هم این توانایی را دارد، گفت: «بله!»

صدرالساداتی درباره‌ی «چیستی علوم غریبه و اینکه آیا امکان استفاده از آنها در سیاست و تصمیم‌گیری‌های حکومتی در کشورهای مختلف و کشور ما وجود دارد یا خیر؟»، گفت: «اصل این مسایل که وجود دارد. البته کلاشی هم وجود دارد. ما علوم غریبه داریم، دعانویسی و تاثیرگذاری از طریق اذکار و کلمات را داریم، جن و استفاده از آن برای انجام کارهای مختلف را داریم، سحر داریم و…. همه‌ی اینها درست است، اما وقتی واردش می‌شوید درصد بالایی واقعا در مورد تسلط خود به این حوزه دروغ می‌گویند. نه می‌دانند و نه علم‌اش را دارند؛ ولی خب اصل مطلب وجود دارد.

حتی اگر در فقه نگاه کنید بابی داریم به‌نام «کهانت»، این باب درمورد همین دست از کارها است. در زمان قدیم هم بوده، در زمان پیامبر هم بوده و کسب و کاری حرام است. یعنی کهانت یکی از مواردی است که در مکاسب محرمه‌ی شیخ انصاری هم هست. یعنی اگر از این طرق کسب مالی شود حرام است. اما اولیای الهی بخاطر تسلطی که به مسایل معنوی و ماورایی دارند، توان و امکان چنین کارهایی را هم دارند. یعنی اولیای الهی بخاطر اینکه ملایک و آسمان و زمین و … برایشان از حالت مادی خارج شده‌اند، بر اینها تسلط دارند و تلاشی برای کسب چنین توانایی‌های بطور مشخص نکرده‌اند و برایشان هدف نبوده است.

مثلا من چند نفر را می‌شناختم که نزد آقای بهجت می‌رفتند و مثلا می‌گفتند که این جن‌ها مرا اذیت می‌کنند یا می‌گفتند سحر شده‌ام و …؛ یک دعایی به آنها می‌گفتند یا یک تصرفی می‌کردند و این مشکلات برطرف می‌شد. بنابراین اولیای الهی بخاطر آن نوع اتصالی که دارند توان چنین کارهایی را هم دارند. خود پیامبر اکرم و ائمه هم همین‌طور بودند. ولی بدانید که امروزه 90 درصد کسانی که چنین ادعاهایی دارند کلاش هستند و تسلطی بر این علوم ندارند، فقط برای اینکه پولی جمع کنند، اطلاعاتی از شخص می‌گیرند اطلاعاتی می‌گیرند و بعد همان‌ها را دوباره به طرف می‌گویند.

اما همانطور که گفتم اصل مطلب صحیح است، اکتساب به آن حرام است، یعنی کسب مال با با سحر و … حرام است. نکته‌ی بعد هم اینکه اولیای الهی بخاطر تسلطی که دارند این توان را هم دارند که اینها را باطل کنند.»

این فعال فضای مجازی درپاسخ به اینکه «آیا کسب و استفاده‌ از این علم طرق منفی و مثبتی دارد یا خیر؟»، گفت: من نمی‌دانم که کسب این علم فی‌النفسه حرام است یا نه، اما اکتساب به آن ، یعنی کسب درآمد از این راه را حرام دانسته‌اند. اما بعضی‌ها هم می‌گویند که اصل این علم را یاد گرفتن حرام است.

البته کسی که به دریای الهی وصل است برایش این مسایل چیزی نیست و این علم را به او می‌دهند. ولی کسی که تنها برود در مورد سحر علم پیدا کند، محل تامل است. باید دقت کرد که هستند کسانی که در این مسیر به مردمی که گرفتار شده‌اند کمک می‌کنند.»

اما شایعه‌ی دیگری که حول این موضوع مطرح است استفاده‌ی کشورها و حکومت‌ها از این دست مسایل است. برای مثال در کشور خودمان در دولت قبل ماجرای دستگیری دعانویسی به‌نام عباس غفاری که گفته می‌شد به کاخ ریاست جمهوری هم رفت‌و آمد داشته گواهی بر این موضوع است.

صدرالساداتی در پاسخ به اینکه آیا اصلا این علم پتانسیل چنین کارکردهای سیاسی را دارد یا خیر، گفت: «در سطح تغییر مهره‌های حکومت‌ها بله، تاثیر دارد. مگر همین الان هم در دولت فعلی و هم در دولت قبل، گفته‌اند که نزدیکان و یا خود مسوولین ارتباط داشته‌اند. مثلا در همین دولت هم یکی از نمایندگان مجلس گفته که همسر یکی از مقامات درجه یک کشور رفته است نزد چنین شخصی. و یا در دولت قبل هم مقامات بالای آن با فردی ارتباط داشته‌اند که حتی بازداشت هم شد. من از جزییات‌اش خبری ندارم البته.

ولی اینکه آیا تاثیرگذار است یا نه، باید بگویم که بله! در مهره‌های اصلی حکومت می‌تواند تاثیر بگذارد و روند تصمیم‌گیری در حکومت را بخاطر آن مهره‌هایی که عوض می‌شوند، تغییر دهد.

اما مهم این است که اینها بر مومنین تسلط ندارند. جن بر یک مومن نمی‌تواند تسلط داشته باشد. البته اینکه چه کسانی مومن هستند و چه کسانی نیستند حرف دیگری است؛ اما بطورکلی در آیه‌ی قرآن هست که ” إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ ۚ وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ وَكِيلًا” یعنی: «همانا تو را بر بندگان (خاص) من تسلط نیست و تنها محافظت و نگهبانی خدای تو (ای رسول، از شیطان آنها را) کافی است.» به بیان دیگر شیاطین تسلطی بر مومنان ندارند.»

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا در مسایل سیاسی کشورهای دیگر هم از این دست موضوعات استفاده می‌شود یا خیر، گفت: «اینکه این مسایل در کشورهای دیگر هم وجود دارد یا خیر، قطعا وجود دارد ولی من از اینکه در سطح حکومت‌ها و در سیاست‌هایشان هم از آن استفاده می‌کنند را نمی‌دانم. احتمال دارد که باشد. اینها قدرت‌های ماورایی دارند. همین فراموسون‌ها چه کسانی هستند؟ یک لژی هستند که طبق بعضی اسناد حتی شیطان را می‌پرستند. حالا اگر شیطان را هم نپرستند در خدمت شیطان‌اند. چرا در خدمت شیطان‌اند؟ چون به آنها قدرت می‌دهد. نمی‌دانم شما آشنایی دارید یا نه ولی بعضی از اینها زیر تخت خود را پر از خون می‌کنند و یا کارهای عجیب دیگر و با همین کارها نیروهای شیطانی، قدرتی به اینها می‌دهند.»

صدرالساداتی در ادامه گفت: «اگر از منظر اسلام این موضوع را نگاه کنیم، نه تنها به ارتباط با جن توصیه نشده بلکه نهی هم شده‌ایم. در روایات هست که اینها [جن‌ها] می‌آمدند و از ائمه و پیامبر احکام می‌گرفتند و در ارتباط بودند، اما نه از این جهت که این اولیاء الهی به دنبال ارتباط رفته باشند و آن را کسب کرده باشند، بلکه آنها دیگر تسلط دارند.»

این طلبه در پاسخ به اینکه «از کجا می‌توان فهمید که کسانیکه چنین توانایی‌هایی دارند از چه راهی آن را کسب کرده‌اند و آیا ماهیت این توانایی خیر است یا شر؟»، گفت: «به‌سادگی نمی‌توان تشخیص داد، اینها را اهل فن می‌فهمند. من هم در این موضوع ورودی نداشته‌ام، اما اهل فن و اشخاصی که در این زمینه عالم هستند می‌فهمند که آیا این توانایی از طرق مشروع بدست آمده یا نامشروع. مثل این است که شما بخواهید بدانید که آیا فلان استاد واقعا عالم واقعی است و فقه و اصول می‌داند یا چندان وارد نیست، این را شخصی می‌فهمد که خودش هم عالم است.

اما نکته این است که کسانی که از طرق نامشروع چنین علمی را کسب کرده‌اند در تسخیر شیطان می‌افتند. در آیه‌ای از قرآن هم خداوند فرموده‌اند که مگر من نگفته‌ام که شیطان را نپرستید؟ من را بپرستید. پس این شیطان پرستی در خود قرآن هم هست. خب شیطان هم قدرت‌هایی دارد که در ازای عمل به دستوراتش به اینها می‌دهد و به این طریق بعضی انسان‌ها را کنترل می‌کند. اصلا فراماسون‌ها هم یک بال‌شان همین است .»

سید مهدی صدرالساداتی در ادامه درباره‌ی ترویج حلقه‌ی جمال آفتاب و هزینه‌های آن که در توییت فرید مدرسی به آن اشاره شده بود، گفت: «کسی ترویج نکرده. اینها طلبه‌اند، این طلبه‌ها که می‌روند تبلیغ هزینه‌اش را چه کسی می‌دهد؟ یا سازمان تبلیغات می‌دهد، یا اوقاف و یا همان افرادی که می‌روند و برایشان تبلیغ می‌کنند. ما هیچ یارگیری نداریم و به دنبال آن نیستیم. اگر کسی بدنبال استاد باشد، ایشان را معرفی می‌کنیم؛ اگر هم دنبال این امور نباشد هم که نیست. من اصلا به دنبال اینکه کسی را تبلیغ کنم نیستم. اگر کسی بدنبالش باشد اسم می‌برم ولی اینکه یارگیری نیست. این حرف‌ها چیست؟ سند و مدرک‌تان چیست؟ کجا اصلا خرجی شده؟

درس و بحث که هزینه‌ای ندارد. می‌رود مسجد سخنرانی می‌کند. اینکه هزینه‌ای ندارد. جمال آفتاب هم چهار نفر‌اند که می‌نشینند و باهم حرف می‌زنند. این هزینه دارد؟ این هم مثل مباحثه‌ی ما طلبه‌ها است که می‌نشینیم دور هم و حرف می‌زنیم و هیچ هزینه‌ای هم ندارد. هزینه تنها سوختی است که هرکسی در ماشین خودش می‌ریزد و جمع می‌شوند دور هم، که آن هم پای خودشان است.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «پس ترویج ایشان و سایت‌ها و مسایل دیگر با هزینه‌ی کجا اداره می‌شوند؟»، گفت: «ترویج کجا؟ فضای مجازی؟ فضای مجازی را که یکی دوتا از دوستان بخاطر عشق‌شان به استادشان رایگان انجام می‌دهند. در فضای حقیقی هم که اصلا تبلیغ نداریم، تبلیغ ما همان تبلیغ اسلام است. یعنی محرم و رمضان بچه‌ها می‌روند تبلیغ. آن تبلیغی که همه‌ی طلبه‌ها می‌روند را اینها هم می‌روند؛ ولی ممکن است حین تبلیغ کسی سوالی بپرسد و بگوید استادتان کیست؟ صوت‌ها و منبرهای اینها موجود است. بروید صوت‌شان را گوش کنید و ببینید که چه چیزی را دارند تبلیغ می‌کنند.»

صدر الساداتی درباره‌ی “خضر طریق” خواندن غفار عباسی، گفت: «اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنوم. یک عده هستند که یک عالم دروغ و افترا پشت سر ایشان می‌گویند که آدم سرش سوت می‌کشد. این همان عرفانی است که علامه طباطبایی داشت، همان کتاب‌ها است، همان کتاب آیت‌الله سعادت‌پرور [پهلوانی] “جمال آفتاب” است. اصل این مسایل هم بخاطر تزکیه‌ی نفس است که در قرآن آمده.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حکایت ان خلیفه فاطمی مصر وخوراندن فلان نوع تغذیه وبالمال زمینه ادعای نبوت بار دیگر ضمیرمرجع خودرا معرفی نمود…….اینان را باید درمان کرد تا ریشه ندوانده………

    14
    5
  2. قرآن کریم خیلی تاکید کرده و گفته شیطان پناهگاه امنی نیست و اسلام جادو و دعانویسی رو منع باید کنه و از شر این خرافات که خدا کار دعا انجام می ده دور باشن روح می گن از جنس خداست پس باید خدای درونت رو تقویت کنی ولی متاسفم یک سری احمق که دنبال اینها هستن باید سرشون رو زد تا مشکل برای جوامع ایجاد نکنن…هرگناهی کنی بدنبالت میان پس گناه مکن هرچی ممکنه

    3
    2
  3. خیلی از عالمان دینی جادوگرن و کتاب زیادی از جادو و حتی سحر نوشته هایی دارن و حتی اعداد و ارقامی که با اسم خدا به تمسخر گرفتن…ابلیس همه را گمراه کرده زیرا ابلیس میگه قسم به خدا که مومنانت را گمراه می کنم و کاری به بدهاش نداره

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا