خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آنتونیو گوترش: جهان را نارنجی کنید

آنتونیو گوترش -دبیر کل سازمان ملل متحد- اعلام کرد: امسال جنبش جهانی ملل متحد به منظور اتحاد برای امحای خشونت علیه زنان و دختران از موضوع «جهان را نارنجی کنید» دفاع می‌کند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش روز یکشنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان (25 نوامبر) اعلام کرد: امسال جنبش جهانی ملل متحد به منظور اتحاد برای امحای خشونت علیه زنان و دختران، حمایت برای بازماندگان را مورد تاکید قرار می‌دهد و از موضوع «جهان را نارنجی کنید» دفاع می‌کند که از نارنجی به عنوان رنگ اتحاد و هشتگ HearMeToo (به من گوش دهید) حمایت می‌کند.

وی افزود: این هشتگ برای ارسال پیام روشن «خشونت علیه زنان و دختران باید اکنون خاتمه یابد و همه ما نقشی برای ایفا کردن آن داریم» طراحی شده است.

گوترش اضافه کرد: این برنامه 500 میلیون یورویی، بازماندگان خشونت علیه زنان و مدافعان حقوق زنان را توانمند خواهد کرد تا عاملان تغییر در خانه‌ها، جوامع و کشورهای خود باشند و اگرچه این سرمایه‌گذاری نخستین، مهم است ولی در مقایسه با نیازها کمک اندکی است.

وی افزود: باید به آن به عنوان سرمایه‌گذاری ابتدایی برای نهضتی جهانی نگریست. چون تا زمانی که نیمی از جمعیت جهان یعنی زنان و دختران نمی‌توانند زندگی بدون ترس، خشونت و ناامنی روزانه را تجربه کنند، به حق نمی‌توان گفت ما در جهانی منصفانه و برابر زندگی می‌کنیم.

در بخشی دیگر از پیام دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است: خشونت علیه زنان و دختران در جهان فراگیر است. بی‌حرمتی اخلاقی نسبت به تمامی زنان و دختران نشان از بی‌شرمی بر تمامی جوامع و مانع اصلی در برابر توسعه فراگیر، برابر و پایدار است.

وی خشونت علیه زنان و دختران را مساله حقوق بشر بنیادی دانست و افزود: در بطن خشونت علیه زنان و دختران، کمبود شدید احترام نمودار است یا به عبارتی ناکامی مردان در به رسمیت شناختن برابری ذاتی و منزلت زنان پدیدار می‌گردد.

گوترش به گونه‌های مختلف خشونت اشاره کرد و گفت: خشونت خانگی، قاچاق زنان، خشونت جنسی، خشونت در زمان مخاصمات، ازدواج کودکان و نسل‌کشی زنان، اثرات گسترده بر خانواده‌ها و جوامع دارد و خشونت علیه زنان به صورت مستقیم با مسائل گسترده‌تر قدرت و کنترل جوامع ما گره خورده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا