خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیران دفاع و خارجه آمریکا فردا به سناتورها درباره عربستان توضیح می‌دهند

بنا بر اعلام یکی از قانونگذاران ارشد جمهوریخواه آمریکا وزرای دفاع و امور خارجه این کشور قرار است فردا چهارشنبه در سنای آمریکا به سناتورها درباره تحولات مربوط به عربستان گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باب کورکر، رئیس در حال کناره گیری کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و منتقد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به خبرنگاران گفت که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا قرار است در ساعت 1600 به وقت گرینویچ در نشستی پشت درهای بسته در سنای آمریکا خطاب به تمامی نمایندگان سنا گزارش دهند.

کورکر اظهار امیدواری کرد جینا هاسپل، مدیر سازمان سیا نیز در این نشست حضور پیدا کند.

کورکر تاکید کرد، این بسیار مهم است که “توضیحات دولت را درباره این که این وضعیت به کدام سمت می‌رود بشنویم”.

این نشست برنامه ریزی شده در حالی قرار است روز چهارشنبه برگزار شود که برنی سندرز، سناتور لیبرال آمریکایی قصد دارد طی روزهای آتی مجددا قطعنامه‌ای را برای پایان دادن به شرکت آمریکا در جنگ یمن ارائه کند. او چند ماه پیش هم تلاش کرده بود این قطعنامه را ارائه کند که نافرجام ماند.

کورکر گفته که این بار این قطعنامه با حمایت گسترده‌تری روبه‌رو می‌شود.

برخی قانونگذاران آمریکایی خواهان پاسخی قدرتمند از جانب آمریکا به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی از جمله با جلوگیری از فروش سلاح به عربستان و اعمال تحریم‌هایی فراتر از تحریمهای مربوط به 17 عربستانی متهم به دست داشتن در این قتل شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا