خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید آیت‌الله علوی بروجردی بر ضرورت حفظ استقلال حوزه

استاد سطح عالی حوزه گفت: حفظ استقلال مرجعیت و حوزه امری ضروری است و در طول تاریخ تشیع نیز حوزه و مرجعیت مستقل بوده اند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی ظهر امروز در دومین همایش نکوداشت مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در دانشگاه مفید قم در خصوص شخصیت این عالم ربانی عنوان کرد:در زمان مرحوم حائری یزدی با توجه به خلوصی که داشتند افراد زیادی تربیت شدند که آیت‌الله موسوی اردبیلی یکی از شخصیت‌های برجسته بود، ایشان برای حوزه وزنه‌ای سنگین و شخصیت علمی دارای ویژگی‌های خاصی بودند. پس از ارتحال مرحوم آیت‌الله العظمی حائری یزدی حوزه روزگاری بحرانی را سپری می‌کرد که در آن دوران مرحوم آیت‌الله العظمی اردبیلی به قم آمدند و برای تحول حوزه با توجه به مشکلاتی که وجود داشت تلاش ارزشمندی کرد.

استاد سطح عالی حوزه عنوان کرد:پس از رفتن رضاخان و تلاش امثال موسوی اربیلی فضا برای فعالیت حوزه علمیه قم فراهم شد و تعداد طلاب از 300 نفر به 1000 تن رسید و حوزه رونق یافت.حوزه با این تلاش‌ها به اعتلا رسید اگر امروز نظام اسلامی به برکت حرکت یک مرجع تقلید ایجاد شده است باید همین ارزش‌ها را عرضه کند و قوه قضائیه نیز این مسائل را پیاده کند.وقتی می‌خواهیم عدل علوی را در جامعه پیاده کنیم باید با رفتار و اعمال خود موجب ترویج ارزش‌ها شویم.

وی گفت: مرحوم موسوی اردبیلی علاوه بر حوزه،دغدغه‌های زیادی در تربیت نسل جوان داشت از این رو با تاسیس دانشگاه مفید گامی در این عرصه برداشت.

استاد سطح عالی حوزه افزود: ایشان عمر خود را در راه ترویج مبانی دینی صرف کرد و تلاش‌های زیادی برای حفظ استقلال حوزه و قوه قضائیه داشت.

وی بیان کرد:حفظ استقلال مرجعیت و حوزه امری ضروری است و در طول تاریخ تشیع نیز حوزه و مرجعیت مستقل بوده‌اند.

آیت الله علوی بروجردی خاطرنشان کرد:امروز پس از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی باید تشیع را در معنای واقعی اجرایی کنیم و عدل امام علی(ع) را به خوبی نشان دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا