خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش مناظره‌ی ناتمام برسر جریان احمدی نژاد [+فیلم]

«امین اسدی» فعال سیاسی اصولگرا و «وحید هروآبادی» روحانی حامی جریان بهار (احمدی نژاد) روز چهارشنبه در مناظره‌ای با عنوان «جریان بهار و آینده ی انقلاب اسلامی» با میزبانی انصاف نیوز شرکت کردند ولی ناتمام ماند.

پیشنهاد برگزاری این مناظره را خود دو طرف ارائه دادند و انصاف نیوز فقط میزبانی آن را برعهده داشت.

اولین کسی که به دفتر انصاف نیوز آمد آقای هروآبادی بود که همراه خود دوربین فیلم برداری برای ضبط این مناظره داشت. در ادامه هم آقای اسدی و همینطور چند نفری که هرکدام میهمان یکی از دو طرف مناظره بودند.

این مناظره که حدود 23 دقیقه به طول انجامید با سخنان آقای هروآبادی آغاز شد. او با بیان اینکه ما چه تصوری از آینده‌ی انقلاب خواهیم داشت سخنان خود را آغاز کرد.

هروآبادی در ادامه ی سخنان خود گفت که تمام کسانی که در جریان‌های سیاسی حضور دارند راضی نیستند و نیازمند تغییر هستیم و جریان بهار آن تغییر را بازگشت به آرمان‌های امام می‌داند. او سیره‌ی امام خمینی را جمع کردن همه‌ی اشخاص در زیر پرچم انقلاب دانست.

در ادامه هروآبادی آزادی و عدالت را دو مقوله و آرمان اصلی انقلاب دانست و به این نکته اشاره کرد که نباید از آزادی ترسید و این قسمت از بحث خود را با ذکر مثالهایی شرح و بسط داد.

او با بیان اینکه ما الان در معرض اتهام هستیم و برایمان پرونده می‌سازند ادامه داد که من از وکلای آقایان بقایی و مشایی خواسته ام تک تک لحظات این مناظره را ببینند و اگر کوچکترین اتهامی به آنها انجام شد سریع شکایت کنند.

هروآبادی با خطاب قرار دادن اسدی گفت که شما الان خودتان را در محضر دادگاه ببینید که البته این گفته با لبخند کنایه آمیزی از سوی آقای اسدی روبرو شد.

هرو آبادی سخنان خود را با این گفته که من از آیت الله لاریجانی و مصباح یزدی و آقای غضنفرآبادی شکایت کرده‌ام و دادستان آن را مسموع شناخته و در حال جلو رفتن است، به پایان برد.

در قسمت دوم این مناظره آقای اسدی سخنان خود را با این گفته آغاز کرد که من در اینجا برای دفاع از اصولگرایی اصلاح طلبی قوه‌ی قضاییه و هر جناحی که هست حضور پیدا نکرده‌ام و سخنگوی این احزاب نیستم و برای آرمان‌ها و ارزش‌ها و چیزهایی که به آنها اعتقاد دارم حضور پیدا کرده‌ام.

او با طرح این پرسش که مقابل انقلابی چیست جواب داد که غیرانقلابی و ضد انقلاب در برابر آن قرار می‌گیرند و اولین خصلت انقلابیگری را اطاعت محض از ولایت مطلقه‌ی فقیه دانست.

بعد از این، اسدی با پرسش دیگری از هروآبادی که آیا افرادی که شما سر سفره‌ی آنها و زیر بیرق آنها هستید انقلابی‌اند یا نه از وی تقاضای پاسخ بله یا خیر کرد تا بحث خود را بر مبنای آن ادامه دهد که در اینجا هروآبادی به او گفت با کدام تعریف و اسدی اولین خصلت انقلابی را اطاعت محض از ولی فقیه دانست که در اینجا هروآبادی به وی پاسخ مثبت داد. البته هروآبادی این را هم گفت که درباره‌ی تعریف شما بحث می‌کنیم.

بعد از این امین اسدی با نشان دادن نامه‌ی رهبری به محمود احمدی نژاد درباره‌ی کنارگذاشتن رحیم مشایی گفت:

«آیا چنین فردی که با انتصابش باعث بروز اختلاف بین شما می‌شود انقلابی است؟ فردی که رهنمودهای رهبری را زیرپا می‌گذارد، نامه‌های سیاه می‌نویسد و همه چیز را به گردن نظام می‌اندازد اما خودش هشت سال رییس جمهور بوده و باید پاسخ دهد که آقا گفتند باید پاسخگو باشند، آیا این فرد انقلابی است؟

فردی که باعث می‌شود وزیر وقت اطلاعات برداشته شود و به حکم حکومتی رهبری برسد که یعنی کارد به استخوان رسیده که رهبری وارد شده و حکم حکومتی داده است آیا انقلابی است؟

فردی که خانه نشینی 11 روزه می‌کند و مثل بچه‌ها خانه نشینی می‌کند و هیچ حرفی نمی‌زند انقلابی است؟»

آقای اسدی بعد از ذکر این موارد می‌افزاید که همه می‌توانند انقلابی باشند اما شرط و شروطی دارد که التزام به ولایت مطلقه‌ی فقیه است.

اسدی می‌گوید کسانی که خارج از دایره‌ی انقلابی‌گری باشند را قبول ندارد و فرقی ندارد آن شخص که باشد.

بعد از این اسدی به صراحت گفت که آقای احمدی نژاد غیرانقلابی است و ولایت مطلقه‌ی فقیه را قبول ندارد.

این فعال عضو «جمعیت رهپویان انقلاب» با تکرار این نکته که آقای احمدی نژاد انقلابی نیست و شاخصه‌های انقلابی گری را ندارد مناظره را بیهوده دانست.

او مناظره را برای رسیدن به «تعالی انقلاب اسلامی» خواند و برد و باخت را در آن بی‌معنا تلقی کرد و گفت شاخصه‌ی «التزام به ولایت مطلقه‌ی فقیه» در شما وجود ندارد و ما شما را غیرانقلابی می‌دانیم و حتی اصلاح طلب‌ها نسبت به شما انقلابی‌اند که این عبارت با جواب کنایه آمیز «احسنت» هروآبادی روبرو شد.

آقای اسدی ادامه می‌دهد که اصلاح طلبان و اصولگرایانی که اعتقاد به ولایت مطلقه‌ی فقیه دارند مورد تاییدند و کسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا اگر ولایت فقیه را قبول نداشته باشد از دایره خارج است و حتی نباید با او وارد مناظره شد.

اسدی با اشاره به اینکه افتخار می‌کند که یک انقلابی است و پای اعتقادش ایستاده است اعلام کرد مناظره را ترک می‌کند و با افرادی که ضدانقلابی‌اند پای یک میز نمی‌نشیند.

او قبل از خروج با نشان دادن پرینت اسکرین شاتی از جواب رضا رحیم مشایی فرزند اسفندیار رحیم مشایی در توییتر که برای او نوشته بود «امان از لقمه‌ی حرام»، اعلام کرد که این مورد را پیگیری قضایی می‌کند و باید پاسخگو باشند که با چه دلیلی این حرف را زده است.

آقای اسدی گفت با فردی مناظره می‌کند که در مسیر ولایت مطلقه‌ی فقیه باشد.

او در آخر گفت که قبل از رفتن یک شعر هم می‌خواند که در اینجا یکی از همراهان آقای هروآبادی به او اعتراض کرد که با واکنش هروآبادی روبرو شد و از او خواست که دخالتی نکند.

خروج آقای اسدی واکنش هروآبادی و دیگر افراد حاضر را همراه داشت. هروآبادی چندین بار به وی گفت به سلامت.

بعد از خروج اسدی وحید هروآبادی از وقت خود استفاده کرد و در حدود شش دقیقه سخنانی را بیان کرد و این جلسه را پایان داد.

این مناظره در اینستاگرام انصاف نیوز به صورت زنده پخش می‌شد. فیلم کامل آن را می‌توانید در زیر ببینید:

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یک سوال می کنم واهمه نکنید با بله نخیر جواب بدید:
    اقای اسدی انگیزه شما از ترک مناظره چی بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا