خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متروی پردیس؛ آخرین وضعیت این مترو از زبان استاندار تهران

متروی پردیس به گفته‌ی استاندار تهران، «به عنوان یک ابزار مهم حمل و نقل برای شرق استان تهران در اولویت قرار دارد و از نظر ما نیز موضوع متروی تهرانپردیس و در ادامه پردیس به دماوند در اولویت است.»

به گزارش پیام پردیس، استاندار تهران درخصوص وضعیت نامناسب حمل‌و‌نقل بین شهری شهروندان پردیس و نیاز به احداث هرچه سریع‌تر متروی تهران_پردیس، ابراز کرد: نیاز اصلی و از عوامل توزیع جمعیت در سطح، حمل و نقل است و ما قطع به یقین برای مردمی که در شهرستان پردیس زندگی می‌کنند و کارشان در تهران است، باید ابزار و لوازم لازم حمل و نقل را به صورت عمومی فراهم کنیم.

متروی پردیس؛ آخرین وضعیت این مترو از زبان استاندار تهران
متروی پردیس؛ آخرین وضعیت این مترو از زبان استاندار تهران

علیرضا فخاری افزود: به هر میزان که می‌توانیم باید در این حوزه کار کنیم تا از ترددهای غیرضروری در جاده‌های بین‌شهری کم کنیم.

فخاری ادامه داد: در بحث متروی تهران_پردیس از گذشته برنامه‌ای درازمدت وجود داشت و طی پیش مطالعات اولیه مقرر بود این خط از تهران به پردیس و سپس تا دماوند نیز ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: این پروژه هم اکنون در مرحله مطالعاتی است که طبیعتا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی منطقه پروژه‌ای قابل تامل است که باید مهندسین در حوزه‌های مختلف بررسی‌ها و مطالعات لازم را انجام بدهند.

استاندار تهران مرحله دوم را تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: این دو مورد بسیار مهم است اما در حوزه اول کار در مراحل میانی است و مطالعات اولیه انجام و مسیریابی‌ها مشخص شده است و در ادامه بحث‌های فنی، ضرایب، مشخصات فنی، همچنین انتقال خطوط باقی مانده است.

فخاری اضافه کرد: در این پروژه، مترو باید از زیر و سطح زمین و در بسیاری از نقاط به وسیله پل‌های بسیار بزرگ عبور کند که در صورت پایان این مطالعات مباحث تامین مالی آن نیز توسط دولت در دستور کار قرار دارد.

متروی پردیس در اولویت است

او تصریح کرد: متروی تهران پردیس به عنوان یک ابزار مهم حمل و نقل برای شرق استان تهران در اولویت قرار دارد و از نظر ما نیز موضوع متروی تهران پردیس و در ادامه پردیس به دماوند در اولویت است و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا به محض اتمام مطالعات، کار به سرعت انجام شود.

استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: برخی پیمانکاران پروژه متروی تهران_پردیس مشخص شده‌اند تا با چه ظرفیت و دستگاه‌هایی شروع به کار کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا