خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیاتی از ۱۸۰ مِلک حمید باقری درمنی

احسان گل محمدی در فردانیوز نوشت:

“حمیدرضا باقری درمنی سلطان قیر بامداد دیروز -شنبه اول دی ماه- به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم شده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.

درمنی قبل از این اتفاقات دو محکومیت دیگر نیز داشته است: اولین محکومیت او به سال ۱۳۸۵ بر می‌گردد که به جرم قاچاق به ضبط کالا و پرداخت مبلغ ۱ میلیارد و صد و هفتاد و سه میلیون و صد و شش هزارتومان جزای نقدی محکوم شد و دومین محکومیت او به سال ۱۳۸۸ بر می‌گردد که با شکایت بانک مرکزی، بانک سپه، بانک کشاورزی و بانک ملی در خصوص اخذ تسهیلات ارزی ۹ میلیون و نهصد هزار دلاری و حدود ۹۸ میلیارد تومانی به سیزده ماه حبس و رد مال در حق شکات محکوم شده بود.

اما آخرین کلاهبرداری او، به کلاهبرداری مربوط به خرید ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۳۶ کیلوگرم قیر از شرکت «نفت‌جی» بر می‌گردد، همین موضوع موجب شد تا از او به عنوان سلطان قیر یاد کنند.

او در دادگاه بار‌ها گفته بود که اموال و مستغلاتی ندارد! این جمله باقری درمنی از طرفی می‌توان گفت که درست است چراکه اموال زیادی به نام او ثبت نشده و از طرفی هم می‌توان گفت که دروغ محض است چرا که طبق اسناد منتشره، درمنی تمامی اموال خود را به نام ۸ نفر از نزدیکان خود سند می‌زده است، چه زمانی این موضوع روشن می‌شود؟ زمانی که برخی از اعضای باند به او خیانت می‌کنند و در مقابل او این انتقال صوری اموال را انکار می‌کنند.

بعد از خیانت اعضای باند، درمنی، فردی به نام علی زینلی را مسئول رسیدگی به اموال از دست‌رفته خود می‌کند و به اعضای خائن باندش این جمله کوتاه و تهدیدآمیز را می‌گوید: ” دیگر انتظار صبوری کردن از من نداشته باشید، به امید دیدار در شرکت نه در زندان. خداحافظ همگی. ”

میزان خیانت اعضای باند درمنی آنقدر زیاد بوده که باقری درمنی تنها بخشی از آن را به یاد دارد و وقتی از این اموال نام می‌برد تاکید می‌کند که اطمینان دارد اموال دیگری نیز دارد، اما درحال‌حاضر حضور ذهن ندارد که مشخصات آن اموال چیست و آن را به نام چه کسی سند زده است!

به عنوان مثال او، ۱۰ واحد آپارتمان مسکونی در خیابان شیخ بهایی داشته که به نام یکی از اعضای باندش سند زده و یا ۵ واحد آپارتمان در شهرک غرب داشته و به نام عضو دیگر باند خود کرده است.

درمنی علاوه بر این، مالک پمپ بنزین در کمربندی آمل و بابل و ۴۰ واحد آپارتمان در بابل بوده که اسناد آن را به نام عضو دیگر باند خود زده است.

او همچنین ۱۰۳ قطعه در شهرک نازی و دو قطعه باغ در دماوند و ۶ قطعه ملک در ساری داشته که به نام دو عضو دیگر باندش، سند می‌زند.

درمنی علاوه بر این، چند ملک دیگر در تهران داشته از جمله ملکی در خیابان «شریعتی»، ملکی در «دربند»، ملکی در «شهرک غرب»، ملکی در خیابان «ظفر»، ملکی در خیابان «نفت»، ملکی در خیابان «ساقدوش» و ملکی در خیابان «توپخانه»، که همه این‌ها را نیز به نام اعضای باندش سند زده بود.

او علاوه بر این‌ها نیز املاکی در «سرخرود»، «کن»، «اندیشه»، «نسیم شهر» و «وردآورد» داشته که این اموال را نیز به صورت صوری به اعضای باند خود واگذار کرده است.

البته این اموال و مستغلات برای فردی که بار‌ها اعلام کرده بود که یک میلیارد برای او حکم پول خرد را دارد زیاد نیست، درمنی نیز تاکید کرده که این‌ها بخشی از اموالی است که به نام باندش سند زده است و مشخصات مابقی را به خاطر ندارد! از طرفی وقتی از او در مورد تعداد املاکش پرسیدند، گفت: “دقیق نمی‌دانم، اما حدود ۱۰۸ قطعه زمین فقط در یکجا دارم. همچنین تعدادی دفتر هم در ونک پارک دارم. ۲۸۰ متر خانه هم در فرشته دارم که وقتی ۳۲ سالم بود آن را خریدم، من چیزی ندارم که، پولی ندارم اصلا. ” به او متذکر شدند که سرمایه خوبی که دارید! که او پاسخ داد: از نظر شما ۲۸۰ متر خانه در فرشته داشتن سرمایه داری است؟”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا