خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازیکنان تیم ملی پس از شکست برابر ژاپن چه گفتند؟

ایسنا نوشت: علیرضا جهانبخش بعد از شکست تیم ملی مقابل ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا در مرحله نیمه نهایی گفت: ناراحتی من از انتظار و خوشحالی‌ای است که این بازی می‌توانست برای مردم ارمغان بیاورد. حق مرد و تیم بیشتر بود. فکر می‌کنم در دقایقی از بازی تمرکز کمی داشتیم. الان دیر شده است. قبل از بازی درباره جزئیات حرف زدیم و از همان جا ضربه خوردیم.

وی ادامه داد: روی گل اول فشار روی تیم زیاد بود. گل دوم هم می‌توانست پنالتی نباشد و ما را در بازی حفظ کند.

هافبک تیم ملی درباره صحنه پنالتی برای ژاپن، خاطرنشان کرد: مرتضی می‌گفت که پشتش به توپ بوده است. وقتی داور به سمت VAR رفت فکر کردیم پنالتی نمی‌گیرد ولی این اتفاق رخ نداد و پنالتی گرفت.

او درباره انتخاب داور کم تجربه برای این دیدار بزرگ گفت: بازی تمام شده و درباره داوری صحبت نمی‌کنم. اما رفتاری که با آقای فغانی شد، عملکرد کمیته داوران را نشان می‌دهد. جام ملت‌های آسیا مقداری با سیاسی‌کاری همراه شد. در هر حال دیگر دیر شده است.

جهانبخش تاکید کرد: البته داوری به طور صددرصد تأثیر زیادی نداشت. فقط صحنه پنالتی بود که که ۵۰ – ۵۰ بود و در نهایت به نفع ژاپن گرفت.

او درباره اینکه چه کار باید کرد تا طلسم ناکامی تیم ملی در قهرمانی آسیا پایان یابد، گفت: قطعاً یک چیزی خوب پیش نرفته که ۴۳ سال قهرمان نشدیم و وارد ۴۷ سال شدیم. باید ریشه یابی کنیم. من خیلی از بازیکنان ژاپن را در رده‌های پایه می‌شناختم. مسائل ریشه‌ای، ساده و پیش افتاده مثل امکانات، بازی‌های دوستانه، شرایط مناسب و … که منجر به نتایج خوب می‌شود، اگر فراهم می‌شد، در بازی رسمی دچار اشتباه نمی‌شدیم. حق ما حذف نبود.

هافبک لژیونر تیم ملی افزود: این چیزی است که ژاپن هر سال کار می‌کند و هر سال در جمع چهار تیم نهایی هستند. هدفشان در جام جهانی صعود به مراحل بالاتر است. امکانات مناسبی دارند.


اشکان دژاگه بعد از شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن اظهار کرد: ژاپن تیم خوبی بود و همه ما این را می‌دانستیم اما ما هم تا زمانی که اولین گل را نخورده بودیم خوب بازی می‌کردیم. همچنین بعد از دریافت گل نخست جلو می‌رفتیم و حمله می‌کردیم. موقعیت‌های خوبی در نیمه نخست داشتیم و اگر توپ سردار گل می‌شد روند بازی کاملاً عوض می‌شد. متأسفانه فوتبال این طور است و هر چقدر به بازی فکر می‌کنیم، درد داریم.

او افزود: از همه هواداران، بازیکنان و مربیان تشکر می‌کنم. ما سعی کردیم با هم و در کنار هم تلاش کنیم. ما با هم پیروز می‌شویم و با هم شکست می‌خوریم.

کاپیتان تیم ملی درباره وضعیت ملی‌پوشان بعد از اتمام بازی در رختکن توضیح داد: تمام بازیکنان ناراحتند و وضعیت برایمان بسیار سخت است. هر چه به بازی فکر می‌کنیم باورمان نمی‌شود. فکر نمی‌کردم داور بعد از VAR، پنالتی را تأیید کند. مدافع برای تکل رفته بود و این طور نبود که دستش را باز کند. او باید چه کار می‌کرد و دستش را کجا قرار می‌داد؟ ما متأسفانه باخته‌ایم و این درد دارد.

دژاگه در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان با تیم ملی ادامه می‌دهد یا نه، عنوان کرد: هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ام. هنوز ۳۲ سالم هست و برای بازی کردن جا دارم. البته الان زمان مناسبی برای این صحبت‌ها نیست.

او درباره پایان همکاری کی‌روش با فوتبال ایران نیز خاطرنشان کرد: همیشه گفته‌ام که آقای کی‌روش زحمت زیادی برای تیم ملی کشیده و هر کسی که فوتبال را می‌شناسد و آن را می‌فهمد، می‌داند که او چقدر به فوتبال ایران کمک کرده است.


سردار آزمون بعد از شکست سه بر صفر تیم ملی مقابل ژاپن اظهار کرد: اشتباهی از ما رخ داد و منجر به گل نخست ژاپن شد. می‌خواستیم گل خورده را جبران کنیم، همه کار هم کردیم ولی فوتبال همین است و این اتفاق رخ نداد.

وی درباره بازی کردن با یک مهاجم در برابر ژاپن گفت: ما با سه مهاجم بازی می‌کنیم. خیلی وقت است که این‌طور بازی می‌کنیم.

مهاجم تیم ملی درباره خستگی بازیکنان برابر ژاپن و ناتوانی در انجام بازی پر فشار تا اتمام بازی، تاکید کرد: باید به این موضوع عادت کنیم. باید حرفه‌ای باشیم. برگزاری مسابقات در فاصله چهار روز یک بار، دشوار است.

آزمون درباره اشتباه خط دفاع تیم ملی در صحنه گل نخست و تجمع بر سر داور در حالی که بازی ادامه داشت، یادآور شد: اگر بدشانسی نیمه نخست رخ نمی‌داد، شاید کار به نفع ما می‌شد. این بازی حذفی است و هر کاری برای جبران نتیجه می‌کنید.

این مهاجم درباره اینکه آیا کی روش در رختکن از بازیکنان خداحافظی کرده است، تاکید کرد: من نمی‌دانم. او خیلی حرفه‌ای رفتار کرد و حرفی رد و بدل نشد.

وی همچنین درباره اشتباه خط دفاعی و دریافت سه گل مقابل ژاپن گفت: فوتبال همین است و ممکن است هر کسی اشتباه کند. اگر کسی اشتباه می‌کند یعنی کل تیم اشتباه کرده است. ما باید تا آخر ادامه می‌دادیم. متأسفانه اتفاق بدی رخ داد. درست است یک گل زدند اما می‌توانستیم دوباره جبران کنیم.

آزمون در واکنش به اینکه کی‌روش در نشست خبری گفته بازیکنان ایران بعد از گل نخست احساسی بازی کردند، خاطرنشان کرد: اگر کی روش گفته، درست گفته است.

وی درباره خداحافظی کی‌روش از تیم ملی در نشست خبری گفت: او این حرف را زده است؟ من نمی‌دانم. یکی از بهترین مربیان را داشتیم. اگر پایان راهش است، به او افتخار می‌کنیم. در کشور ما همه نباید محبوب باشند. وقتی محبوب هم هستی، افرادی هم از تو متنفر هستند. او کارش را انجام داد. دستش درد نکند. شخصاً از او کار یاد گرفتم. به کار کردن با کادر فنی تیم ملی افتخار می‌کنم.


مهدی طارمی که در دیدار ایران و ژاپن محروم بود، در پایان این دیدار که با شکست و حذف تیم ملی همراه شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر ژاپن با اشتباه ما به گل نمی‌رسید، هیچ‌گاه نمی‌توانستند دروازه ما را باز کنند.

وی ادامه داد: ما در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم ژاپن را کشته بودیم. فکر می‌کنم من و سایر بازیکنان فکر کردیم داور می‌خواهد به بازیکن ژاپن کارت نشان دهد که بازیکنان این‌گونه ایستادند. من یک صدای سوت‌مانند شنیدم و فکر می‌کنم بقیه هم به همین دلیل برگشتند.

طارمی درباره دست کم گرفتن ژاپن گفت: ما ژاپن را دست کم نگرفتیم. نه تنها ژاپن بلکه هیچ تیمی حتی یمن را هم دست کم نگرفتیم و با یک اتفاق باختیم.


کریم انصاری‌فرد بعد از شکست برابر ژاپن گفت: از ملت شریف ایران باید عذرخواهی کنیم چون شرمنده آن‌ها شدیم. دوست نداشتیم مسابقات این‌طوری تمام شود اما این طبیعت فوتبال است. همیشه یک تیم برنده و یک تیم بازنده است.

او افزود: بازی را خوب شروع کردیم اما در یک غفلت که بازیکنان فکر کردند خطا گرفته شده است، گل خوردیم و متأسفانه بازی را هم واگذار کردیم. بعد از گل هم ما می‌خواستیم جبران کنیم اما تمرکز لازم را نداشتیم. در ادامه نیز گل دوم را از روی نقطه پنالتی دریافت کردیم و شیرازه تیم از هم پاشید. بازیکنان همه تلاششان را کردند و تمام توانشان را گذاشتند. همیشه جزئیات در شرایط حساس تأثیرگذار است. شرمنده مردم شدیم.

ملی‌پوش فوتبال درباره خداحافظی کی‌روش گفت: نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد اما از صمیم قلبم از او تشکر می‌کنم. او خدمات ویژه‌ای به فوتبال ایران کرد که سال‌های بعد این موضوع را همه حس خواهند کرد. او خالصانه برای تیم ملی زحمت کشید و در سختی‌ها با کمبودها ساخت و دوست داشت بهترین اتفاقات رقم بخورد. او همه تلاشش را کرد و کارهای بزرگی برای تیم ملی انجام داد.


روزبه چشمی در پایان دیدار ایران و ژاپن که با شکست و حذف تیم ملی همراه شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موقعی که کی‌روش بود، قدر او را ندانستیم و اگر قرار به رفتنش باشد، بعداً خواهیم فهمید چه خواهد شد.

وی درباره گریه بازیکنان بعد از بازی گفت: به هر حال سخت است در بازی به این شکل که باخت لیاقتت نیست، شکست بخوری و حذف شوی. چنین اتفاقی سخت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا