خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار شکایات پزشکی در ایران بسیار پایین تر از دیگر کشورهاست

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که در برخی موارد آمار شکایات پزشکی با خطای درمانی اشتباه گرفته می شود، گفت: آمار شکایات پزشکی ما در قیاس با کشورهای دیگر بسیار پایین تر است.

به گزارش ایرنا، دکتر «ایرج حریرچی»، روز پنجشنبه در همایش سراسری انتظامی سازمان نظام پزشکی در سالن همایش بیمارستان میلاد افزود: آمار خطای درمانی هم در کشور ما بسیار پایین تر از کشورهای دیگر است.
وی در عین حال بر لزوم مقابله با خطای درمانی در کشور تاکید کرد و گفت: 28 موضوع پزشکی که هرکز نباید اتفاق بیافتد مانند ترزیق خون اشتباه و عمل جراحی اشتباه در قالب بخشنامه ابلاغ شده است.
حریرچی اظهار امیدواری کرد که بتوان این موارد را در کشور از بین برد تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.
وی حفظ ایمنی را از اولویت های اصلی سیستم بهداشتی و درمانی کشور دانست و گفت: آگاهی بخشی و حفظ کرامت انسانی مراجعان از دیگر اولویت های مهم این مجموعه ها است.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان داشت: تعیین این اولویت ها در راستای تسهیل خدمت رسانی بهتر به مردم صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که خطای درمانی در تمام جوامع رخ می دهد، افزود: زاه مقابله با خطای درمانی، برخورد سیستماتیک و جامع نگر است.
حریرچی افزود: جامعه پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی خود پیشگام جلوگیری از بروز خطاهای ناخواسته است، اما ممکن است قصورات یا تقصیراتی رخ دهد که با آنها برخورد قانونی انجام می گیرد.

رابطه مالی ممکن بین بیمار و پزشک باید قطع شود

وی با بیان این که ‘رابطه مالی ممکن’ بین بیمار و پزشک باید قطع شود، افزود که در اکثر کشورها این رابطه قطع شده است و در کشور ما هم باید اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.
دادستان ها و دادیارهای انتظامی سراسر کشور روز پنجشنبه ( 20 اردیبهشت ماه ) در قالب همایش سراسری انتظامی سازمان نظام پزشکی در سالن همایش بیمارستان میلاد گرد آمدند تا با هم اندیشی علاوه بر حفظ و ارتقای صیانت پزشکان، راهکارهای لازم برای کاهش بروز خطای درمانی را ارائه دهند.

رضایت مردم، نتیجه عملی صیانت از حقوق پزشکان 

معاون حقوق بشر و بین الملل وزارت دادگستری نیز در اظهاراتی در این مراسم وظیفه و رسالت اصلی و بنبادی سازمان نظام پزشکی را صیانت از صاحبان حِرَف پزشکی اعلام کرد و گفت: نتیجه عملی این کار، تامین حقوق بیماران و رضایت مندی مردم است.
محمود عباسی افزود: برخی تصور می کنند وظیفه سازمان نظام پزشکی صرفا دنبال کردن مسائل و مباحث حقوق بیماران است و باید بی توجه از کنار حقوق پزشکان بگذرد که یک تصور غلط است.
وی ادامه داد: همچنین همان گونه که صیانت از حرفه پزشکی از وظائف سازمان نظام پزشکی است، این سازمان باید با نااهلان و پزشک نماها هم که حرمت و قداست جامعه پزشکی را خدشه دار می کنند، مقابله جدی کند.
عباسی افزود: به همین دلیل هیات انتظامی و دادسرا در این سازمان شکل گرفته تا با کسانی که می خواهند به نحوی حقوق حرفه پزشکی را تضییع کنند، مقابله شود.

پزشک نماها با دغل بازی می خواهند در کار پزشکان دخالت کنند 

رییس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: پزشک نماها یا افراد غیر پزشک می خواهند با دغل بازی در کار پزشکان دخالت کنند.
دکتر ایرج فاضل ادامه داد: این افراد از جهل مردم استفاده می کنند. این گونه مزاحمت ها برای مردم باید از بین برود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق پزشکی و ضرورت احترام پزشک به بیمار ، ادامه داد: پزشکان باید از تجویز آزمایش های گران قیمت تا حد ممکن پرهیز کنند و از برخورد نامطلوب و توهین آمیز با بیمار به شدت خودداری کنند.
دکتر فاضل حفظ موازین اسلامی، حقوق بیماران و شاغلان و صیانت از پزشکان را سه وظیفه مهم سازمان نظام پزشکی اعلام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا