خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست” 

یک کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است: تمام قرائن و شواهد نشان می‌دهد که آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست زیرا جنگ برای آنها هزینه دارد، همچنان که در عراق و افغانستان هزینه‌های هنگفتی را متقبل شدند، نمی‌خواهند علیه ایران بجنگند. آن‌ها تمام امکانات‌شان را بسیج کردند و با ایجاد محاصره اقتصادی و از طریق تبلیغات رسانه‌ای، فروپاشی از درون را در ایران طراحی کردند.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود آمریکا مواضع خود را نسبت به منطقه تغییر داده و حتی صحبت از جنگ هم مطرح شده است، گفت: نتانیاهو در اجلاس ورشو صحبت‌هایی را بیان کرد با این محتوا که با کشورهای عربی می‌نشینیم و خود را برای جنگ با ایران آماده می‌کنیم، اما بعد از آن متوجه شدند این حرف‌شان بازتاب منفی داشت و آن را اصلاح کردند، کلمه جنگ را برداشتند و به جای آن مقابله با ایران را بیان کردند.

وی افزود: بنابراین بنده تغییر موضعی در آمریکایی‌ها نمی‌بینم، تمام قرائن و شواهد نشان می‌دهد که دنبال جنگ با ایران نیستند زیرا جنگ برای آنها هزینه دارد، همچنان که در عراق و افغانستان هزینه‌های هنگفتی را متقبل شدند، نمی‌خواهند علیه ایران بجنگند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت: درواقع آن‌ها تمام امکانات‌شان را بسیج کردند و با ایجاد محاصره اقتصادی و از طریق تبلیغات رسانه‌ای، فروپاشی از درون را در ایران طراحی کردند، لذا دنبال این هستند تا با کمترین هزینه بتوانند یا تغییر رفتار در ایران ایجاد کنند یا اگر برای‌شان بهتر است حکومت ایران را تغییر دهند.

بهشتی پور در ادامه اظهار کرد: طراحی آمریکایی‌ها به دنبال این است که از طریق کمترین هزینه یا محاصره اقتصادی و همچنین جنگ رسانه‌ای گسترده مردم را به جان هم اندازند، اختلاف داخلی ایجاد کرده و یا بین حکومت و مردم شکاف ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جنگ آمریکا، رسانه‌ای و اقتصادی است و در این دو عرصه کاملاً رو در رو و شاخ به شاخ هستیم. لذا معتقدم هزینه جنگیدن با ایران برای آمریکا تا اندازه‌ای زیاد است که ترجیح می‌دهد راه‌های دیگری از قبیل اقتصادی و رسانه‌ای را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین درباره تلاش‌های عربستان برای دخیل کردن پاکستان در ائتلاف‌های ضد ایرانی در منطقه گفت: قرار است عربستان ۲۰ میلیارد دلار به پاکستان وام دهد و در شرایط کنونی پاکستان از نظر اقتصادی دچار مشکل است، فکر می‌کنم پاکستان عاقل‌تر از این حرف‌ها باشد که به راحتی با سفر بن سلمان در جبهه ضد ایرانی قرار بگیرد، آنها می‌دانند همسایگی با ایران برای پاکستان مهم است، لذا در این معادلات بعید است بازی بخورند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: درواقع ابتکار عمل دست عربستان نیست، دست اسرائیل و آمریکا است، آنها هستند که جبهه غربی- عربی و عبری تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا