خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاور بشار اسد: اتحادیه عرب بدون سوریه بی ارزش است

مشاور بشار اسد درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: هیچ مسئله جدیدی در این باره وجود ندارد. اتحادیه عرب بدون سوریه هیچ ارزشی ندارد. از رئیس پارلمان سوریه برای حضور در نشست‌های پارلمان عربی دعوت شده و این مسئله خوبی است.

به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین گفت:  مقدماتی برای برگزاری نشستی در مسکو در پاییز آینده درباره خاورمیانه و با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چیده شده است.

وی گفت: ترکیه توافق ادلب را براساس منافع خود اجرا می‌کند. ما نمی‌توانیم تروریست‌ها در ادلب را به حال خود بگذاریم. تصمیم ریاست‌جمهوری سوریه با هماهنگی روسیه این است که ادلب به آغوش وطن بازگردد. مسئله آزادی ادلب قطعی است اما مسئله آغاز عملیات به زمان بستگی دارد.

شعبان گفت: صحبت‌های روسیه درباره بازگشت به توافق‌نامه آدانا بین سوریه و ترکیه در راستای مخالفت با منطقه امنی است که ترکیه خواهان آن است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای ورود اخوان المسلمین به عرصه سیاسی سوریه تلاش می‌کند اما دمشق با این مسئله مخالف است. مخالف واقعی وجود ندارد بلکه ” اخوان المسلمینی” هستند که تحت حمایت ترکیه می‌باشند. ما به هیچ کسی اجاه تغییر هویت سوریه را نمی‌دهیم.

وی گفت: اظهارات بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه علیه رجب طیب اردوغان واقع‌بینانه است. اردوغان در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه موفق نخواهد شد. صحبت درباره آمادگی اعراب برای مقابله با ترکیه در سوریه جدی نیست.

شعبان تأکید کرد: اروپایی‌ها با بازگشت تروریست‌ها به کشورهایشان مخالفت کردند به این دلیل که ماهیت تروریستی آن‌ها را درک کرده‌اند.

وی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: هیچ مسئله جدیدی در این باره وجود ندارد. اتحادیه عرب بدون سوریه هیچ ارزشی ندارد. از رئیس پارلمان سوریه برای حضور در نشست‌های پارلمان عربی دعوت شده و این مسئله خوبی است.

شعبان گفت: کردها بخش اصلی جامعه سوریه هستند.

وی گفت که هدف کنفرانس ورشو عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا