خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای نشست بعدی با ترامپ

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: رهبر این کشور در جریان دیدار اخیرش با دونالد ترامپ برای داشتن نشست دیگری با وی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی در مورد دیدار اخیر کیم جونگ اون رهبر این کشور با دونالد ترامپ در پایتخت ویتنام خاطر نشان کرد که کیم در این دیدار از ترامپ به خاطر تلاشهایش در جریان مذاکرات موفقی که داشته اند و همچنین به خاطر انجام سفری طولانی و آمدن به شهر هانوی برای دیدار با وی اظهار قدردانی کرده است.

این خبرگزاری همچنین در گزارش خود نوشت، رهبران دو کشور تاکید داشته اند که قدردان مذاکراتشان هستند و بر حصول پیشرفت چشمگیر در اجرای تعهدات مربوط به نشست اولشان در سنگاپور در خصوص خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تاکید داشته اند.

در گزارش این خبرگزاری تصریح شد که دو رهبر مذاکراتی سازنده داشته اند و دورانی جدید در روابط آمریکا و کره شمالی شروع شده است.

این مطلب به موضوع تقابل موجود میان آمریکا و کره شمالی به سبب چند دهه خصومت میان آنها نیز اشاره داشته است. این رسانه نوشته که کیم جونگ اون و دونالد ترامپ نشستشان در شهر هانوی را به عنوان یک فرصت برای تعمیق اعتماد میان آنها ارج نهاده و در خصوص حفظ گفت‌وگو در مورد خلع سلاح هسته ای توافق کردند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته نشستی در شهر هانوی داشتند اما این نشست چند ساعت پیش از زمانبندی در نظر گرفته شده و بدون حصول توافقی پایان یافت.

ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی بعد از این مذاکرات گفت کشورش خواهان برداشته شدن بخشی از تحریمهای آمریکا به عنوان یک پیشنهاد “واقع بینانه” بوده است. با این حال ترامپ به خبرنگاران ادعا کرد، بعد از درخواست رهبر کره شمالی برای برداشته شدن کامل تحریمها مجبور به خروج از مذاکراتش با او شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا