خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“دشمنان رئیسی هم شائبه‌ای درباره مسائل مالی و اخلاقی وی مطرح نکردند”

یک وکیل دادگستری گفت: هیچ کسی حتی از دشمنان آقای رئیسی هم شائبه‌ای در خصوص مسائل مالی و اخلاقی وی مطرح نکردند و نمی کنند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علیزاده طباطبایی در خصوص چالش‌های پیش روی رئیس جدید دستگاه قضایی بیان کرد: آمدن آقای رئیسی را به فال نیک می‌گیرم چرا که آقای رئیسی سه خصوصیت دارد که هیچ یک از روئسای قوه از ابتدای انقلاب تاکنون نداشتند اولین خصوصیت این است که ایشان حقوق خواندند و در دانشگاه درس خوانده است؛ هیچ یک از روسای قوه از زمان حضرت امام(ره) تا امروز حقوق نخوانده بودند؛ در نتیجه با قانون آشنا نبودند، مجتهد بودند و اعتقادی به قانون نداشتند که این موضوع یکی از چالش های عمده دستگاه قضایی بود که عالی ترین مقامات قوه قضاییه خودشان قانونمدار نبود.

این وکیل دادگستری در ادامه و در تشریح دومین مزیت رئیسی بیان کرد: ایشان چهل سال در قوه قضاییه بوده‌اند و به همه مسائل آشنا هستند و همه آدم‌ها را نیز می شناسد و کسی نمی تواند ایشان را اداره کند بلکه ایشان هستند که همه را اداره خواهند کرد و این نکته مهمی است.

وی در خصوص سومین مزیت رئیسی خاطرنشان کرد: سومین مزیت وی پاکدستی او است؛ هیچ کسی حتی از دشمنان آقای رئیسی شائبه ای در خصوص مسائل مالی و اخلاقی وی مطرح نکردند و نمی کنند؛ یکی از مشکلات عمده ای که نظام با آن مواجه است فساد است، لذا یک آدم پاکدست می تواند با فساد مبارزه کند، به خصوص در فساد مسئولان عالی رتبه من فکر می کنم ایشان اگر در این زمینه بتواند موفق عمل کند بزرگترین برد را دارد.

طباطبایی با بیان اینکه فساد مسئولان از دید مردم ممکن است پنهان بماند اما از دید ماموران امنیتی پنهان نمی‌ماند، گفت: من شاهد بودم که فساد مسئولان سبب فساد کارشناسان امنیتی شده است و فساد کارشناسان امنیتی سبب نفوذ دشمن شده است، برای مثال در فاجعه کهریزک که پیش آمد بخاطر این بود که توانستند نیروهای امنیتی را بخرند و یکی از چالش‌های عمده‌ای که آقای رئیسی با آن مواجه است همین موضوع است.

این وکیل دادگستری افزود: از دیگر چالش‌هایی که در قوه قضاییه وجود دارد می توان به 16 میلیون پرونده در سال، یک میلیون ورودی زندان‌ها اشاره کرد. وضعیت زندان‌ها فاجعه بار است؛ باید در صورت وجود فساد در بالاترین مقامات قضایی فعلی یا قبلی  به آن رسیدگی شود و این رسیدگی علنی باشد و برای سلامت قوه قضاییه این کار باید انجام شود.

وی گفت: برای خود تشکیلات قضایی باید نظارتی بر آرا باشد و دیوان عالی کشور به جایگاه اصلی خود برگردد و به این حجم از پرونده رسیدگی نکند و قضات آموزش ببینند و برای ارزیابی آن ها ملاک وجود داشته باشد، لذا این ها چالش هایی است که رئیس قوه قضاییه با آن ها مواجه است و امیدواریم آقای رئیسی بتواند بخشی از این چالش‌ها را در مدتی که در راس قوه قضاییه هستند حل کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حقیقت و واقعیت امر، چیزی است که اصلا ربطی به دشمنی و دوستی نداره!!!!!!!!!!! همونطور که هرگز اشتباهاتی همچون تتلو و ………. هرگز فراموش نخواهد شد و حک و ثبت ذهن و دل مردم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا