خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرا از اين ستاره ها جدا مکن / روایت حماسه | ستاره ها

پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به مناسبت سالگرد دفاع مقدس، در زیر مجموعه ی «روایت رهبر انقلاب از روزهای دفاع مقدس»، یک کلیپ صوتی با عنوان «روایت حماسه ها / ستاره ها» حاوی بخش هایی از سخنان رهبری، امام(ره) و بخشی از شعری از فروغ فرخزاد با صدای سالار عقیلی را منتشر کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، سخنان رهبر انقلاب و امام خمینی که در این کلیپ صوتی شنیده می شود به این شرح است:

[آیت الله خامنه ای:] يك سرگرد ارتشى كه بعد ما فهميديم ايشان اهل آشخانه است – سرگرد رستمى – به ميل خود، به صورت بسيجى آمده بود در مجموعه‌ى گروه شهيد چمران، آنجا فعاليت ميكرد. بنده مكرراً او را ميديدم؛ مى‌آمد، ميرفت. يك شبى با مرحوم چمران نشسته بوديم راجع به مسائل جبهه و كارهائى كه فردا داشتيم، صحبت ميكرديم؛ در باز شد، همين شهيد رستمى وارد شد. چند روزى بود من او را نديده بودم. ديدم سرتاپايش گل‌آلود است؛ اين پوتينها گل‌آلود، بدنش خاك‌آلود، صورتش خسته، ريشش بلند؛ اما چهره را كه نگاه كردم، ديدم مثل ماه ميدرخشد؛ نورانى بود

[امام خمینی:] من از این چهره های نورانی و بشاش شما و از این گریه های شوق شما حسرت می برم

[آیت الله خامنه ای:] روزهاى قبل، من اين حالت را در او نديده بودم. رفته بود در يك منطقه‌ى عملياتى، آنجا فعاليت زيادى كرده بود؛ حالا آمده بود، ميخواست گزارش بدهد. او بعد از چندى هم به شهادت رسيد. ارتشى بود، اما آمده بود بسيجى وارد ميدان شده بود؛ فعاليت ميكرد، مجاهدت ميكرد، حضور فداكارانه داشت – در همان مجموعه‌ى بسيجىِ شهيد چمران – بعد هم به شهادت رسيد. اين نورانيت را خيلى‌ها ديدند؛ ما هم ديديم، ديگران هم بيشتر از ما ديدند. اين ناشى از همان حضور فوق‌العاده است.

[امام خمینی:] ما و شما هم خواهیم رفت، مثل چمران بمیرید، مثل این سربازهایی که در مرزها کشته می شوند بمیرید

[آیت الله خامنه ای:] آن روزی که همین شهدای عزیز ما در جبهه به شهادت رسیدند، همه که به جبهه نرفتند؛ عدّه ای هم بودند که مشغول کاسبی شدند، عدّه ای هم مشغول پول در آوردن شدند، عدّه ای هم مشغول سوء استفاده شدند، عدّه ای هم مشغول خیانت شدند. این شهدا، بدون آن که به آنها اعتنا کنند، رفتند و نتیجه این شد که توانستند نظام اسلامی را حفظ کنند و امروز هرکدام یک ستاره و یک خورشیدند.

[شعر «آفتاب می شود» فروغ فرخزاد با صدای سالار عقیلی:]
کنون که امديم تا به اوج ها
مرا بشوي با شراب موجها
مرا دگر رها مکن
مرا از اين ستاره ها جدا مکن

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا