خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادی از نامهٔ رهبری به بهانهٔ نهی اتّهام همراهی با دشمن

سیاوش خوشدل، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز درباره‌ی سخنان اخیر رهبری در نهی اتهام همراهی با دشمن در موضع گیری‌ها نوشت:

در دیدار اخیر خبرگان با رهبر، این توصیه از سوی آیت‌اللّه خامنه‌ای مطرح شد:

.

«وقتی فلان ‎کنوانسیون یا ‎معاهده در کشور موردبحث است و موافقان و مخالفان استدلال‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند، دو طرف نباید یکدیگر را به همراهی با ‎دشمن متّهم کنند و به جان هم بیفتند».

.

این سخن من را به یاد نامهٔ ایشان به عطاءاللّه مهاجرانی در نخستین سال رهبری انداخت. مهاجرانی در یادداشتی مذاکرهٔ مستقیم با آمریکا را  موجّه و منطقی خوانده‌بود. همزمان اظهاراتی از رهبر نیز منتشر شد که در آن مذاکره با آمریکا تخطئه شده‌بود. این اظهارات دست‌مایهٔ برداشت طعنه و توهین به آقای مهاجرانی شد و رهبر در این نامه، از این بابت عذرخواهی و از توهین‌ اعلام برائت کرد:

.

«برادر گرامی، آقای عطاءاللّه مهاجرانی

.

شنیدم بعضی‌ها از حرفهای امروز من، قصد طعن و توهینی نسبت به جناب‌عالی استنباط کرده‌اند و شاید بعضی خواسته‌اند یا بخواهند آن را مستمسکی برای اهانت به شما بسازند.

اعلام می‌کنم که این استنباط غلط است. من یک فکر را تخطئه کرده‌ام و نیّت توهین به کسی نداشته‌ام و اگر بدون ارادهٔ من به شما توهین شده‌است، از شما عذر می‌خواهم. من شما را ده سال است به صدق و صفا و طهارت می‌‌شناسم و مطمئنّم جز دلسوزی و خیرخواهی، نظری نداشته‌اید.

شما همچنان برادر خوب من هستید و حدّاکثر آن است که به توصیهٔ شما در مقالهٔ “مذاکرهٔ مستقیم” عمل نخواهیم‌کرد.

والسّلام علیکم – سیّدعلی خامنه‌ای – ۶۹/۲/۱۲»

. .

آیا کسانی که با نیّت تبعیت از رهبری، دیگران را به همراهی با دشمن متّهم می‌کنند، حاضرند به تبعیّت از ایشان بابت فعل ناصواب متّهم کردن دیگران به همراهی با دشمن عذرخواهی کنند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا