خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر مردم آمریکا درباره‌ی جنگ با ایران

روزنامه هافینگتن پست با انتشار نتایج یک نظرسنجی گزارش داد: مردم آمریکا به معنای واقعی نمی‌خواهند با ایران وارد جنگ شوند هرچند که معتقدند رئیس جمهور کشورشان از چنین جنگی حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه هافینگتن پست، نتایج یک نظرسنجی که به‌طور مشترک توسط این روزنامه آمریکایی و موسسه افکارسنجی یوگاو (YouGov) انجام شده است نشان می‌دهد که 53 درصد مردم آمریکا مخالف اعلام جنگ با ایران هستند و 37 درصد نیز به‌طور قوی و شدید مخالف چنین جنگی هستند.

بر اساس این نظرسنجی که پس از توئیت تهدیدآمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شده است، تنها 23درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که در صورت تصمیم دولت مبنی بر اعلام جنگ علیه ایران از آن حمایت می‌کنند. همچنین 9 درصد از رای‌دهندگان هم قویا از اعلام جنگ علیه ایران توسط دولت آمریکا حمایت کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی که از هزار نفر گرفته شده است، نشان می‌دهد که تنها 47 درصد از رای دهندگان به دونالد ترامپ در انتخابات 2016 از جنگ با ایران حمایت کرده و 29 درصد نیز مخالف بوده‌اند. علاوه‌براین، 42  درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی مخالف نحوه برخورد ترامپ با ایران بوده و 36 درصد نیز این روش را قبول دارند.

طبق نتایج این نظرسنجی، تنها هفت درصد از آمریکایی‌ها ایران را دوست یا متحد آمریکا دانسته و 38 درصد نیز بر این باورند که ایران دشمن آمریکا است.

این نظرسنجی از یک هزار شهروند آمریکایی بالای 18 سال در روزهای 24 تا 25 ژوئیه (دوم تا سوم تیرماه) با خطای 3.9 درصد انجام گرفته است 60 درصد از شرکت کنندگان درباره توئیت ترامپ شنیده و 12 درصد آن را در توئیتر مشاهده و مطالعه کرده بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا