خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اختصاص ٢٠میلیارد تومان به چهار استان سیل زده

سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از اختصاص ٢٠ میلیارد تومان جهت مدیریت بحران اولیه به ٤ استان سیل زده گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی خبر داد و گفت: در استان گلستان بیش از 6 هزار و ٢٠٠ نفر اسکان اضطراری داده شده اند.

به گزارش ایرنا از وزارت کشور، سید سلمان سامانی با اشاره به وقوع سیل در 4 استان گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در پی بارندگی های شدید در روزهای اخیر افزود: بر اساس پیش‌بینی ها و گزارش هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در تعدادی از استان ها؛ ستاد مدیریت بحران در استان ها و شهرستان های متاثر از سیل قبل از وقوع حادثه تشکیل شد تا برنامه ریزی و پیش بینی های لازم جهت مقابله با این موضوع اتخاذ شود که در همین ارتباط هشدارهای لازم قبل از وقوع سیل به مناطق هدف اعلام شد.

سامانی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی میزان بارندگی در استان گلستان در سه روز اخیر معادل 70 درصد میزان بارش ها در یک سال گذشته بود که خساراتی را به هموطنان عزیزمان وارد ساخت.

سخنگوی وزارت کشور ضمن ابراز همدردی با مردم این چهار استان که در ایام نوروز و سال نو دچار سختی و خسارت‌های مالی شدند گفت: دستگاه های اجرایی و درمانی و خدماتی، نیروهای هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در حال ارائه خدمات به مردم در این مناطق هستند و امدادرسانی کماکان ادامه دارد.

سامانی با تاکید بر اینکه حفظ جان مردم اولویت مهم مدیریت بحران بوده است، تصریح‌ کرد: امدادرسانی هوایی توسط ٣ بالگرد در مناطق سیل زده انجام شد و ساکنان روستاهایی که در محاصره سیل قرار گرفته بودند به نقاط امن منتقل شدند و با همراهی مردم عزیزمان از وقوع حوادث ناگوار انسانی پیشگیری به عمل آمد.

سامانی افزود: از دقایق ابتدایی وقوع حادثه با دستور وزیر کشور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جهت مدیریت میدانی و نظارت کافی، در مناطق سیل زده استانهای گلستان و مازندران حضور داشته اند و با پیگیری های وزیر کشور اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به 4 استان تحت تاثیر جهت اقدامات اولیه مدیریت بحران اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این حادثه خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و اماکن مسکونی وارد ساخته است که کارشناسان مربوطه جهت ارزیابی خسارت ها در مناطق سیل زده حضور دارند و پس از برآورد نهایی، پیشنهادات جبران خسارت ها از سوی وزارت کشور به هیئت وزیران ارائه خواهد شد.

وی با اشاره خدمات ارائه شده تا صبح امروز در استان گلستان تاکید کرد: دستگاههای خدمات رسان در ١٠ شهرستان و ٧٥ شهر و روستا و محورهای کوهستانی استان گلستان اقدام به خدمات امداد و نجات کرده اند که بر این اساس به بیش از ٣٧ هزار نفر امدادرسانی شده و بیش از 6 هزار و ٢٠٠ نفر اسکان اضطراری داده شده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا