خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ابر و باد و مه و خورشید و فلک» در انتخابات اسرائیل

عبدالله شهبازی، تاریخ‌پژوه در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی انتخابات اسرائیل نوشت:

حوادثی که این روزها یکی پس از دیگر به کمک نتانیاهو می‌آید، و او را از سقوط و مرگ قطعی در انتخابات ۱۸ روز دیگر اسرائیل (۹ آوریل ۲۰۱۹) نجات می‌دهد، بسیار عجیب است و به «امدادهای غیبی»، از نوع شیطانی آن، شباهت دارد.

توئیت دیروز ترامپ (پنجشنبه، ۲۱ مارس ۲۰۱۹) دال بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی و سخنان امروز یکی از ائمه جمعه نامطلع و شهره به نسنجیده‌گویی ولی پرآوازه در ایران، که شایعه هک تلفن ژنرال بنجامین گانتز رقیب اصلی انتخاباتی نتانیاهو به دست ایران را تأئید می‌کند،* برغم جنجال این ماجرا در اسرائیل و متهم شدن نتانیاهو به دروغ‌گویی برای بهره‌برداری انتخاباتی، و احتمال وقوع حوادث مشابه دیگر در روزهای آتی، از اینگونه «امدادهای غیبی»‌ است.

این حوادث نشان می‌دهد که نتانیاهو را باید جدا از پدیده «صهیونیسم» نیز تحلیل کرد به دلیل پیوندهای عمیقش با «مافیای اسرائیل» و مافیای بین‌المللی سرشناسی که فعلاً کمپانی جنی انرژی دیک چنی و روپرت مُرداک و لرد روچیلد و مایکل استینهارت و دیگران یکی از مهم‌ترین جلوه‌های عملکرد آن در خاورمیانه، بویژه در حوضه‌های تازه کشف شده ذخایر گاز در شرق مدیترانه و استخراج نفت و گاز شیل در جولان اشغالی، بشمار می‌رود. همین پیوندهاست که پرونده‌های متعدد فساد مالی را در دستگاه قضایی اسرائیل برای نتانیاهو به ارمغان آورده است.

از سال‌ها پیش درباره این مافیای بین‌المللی و منطقه‌ای و پیوند آن با ترامپ و نقش آن در جنگ داخلی سوریه و تحولات اقلیم کردستان عراق و غیره و غیره نوشته‌ام. با جستجوی کلیدواژه «جنی انرژی» در کانال تلگرامی عبدالله شهبازی، و در سال‌های قبل در فیسبوک عبدالله شهبازی، می‌توان با پیشینه این پدیده آشنا شد.

سخنان آقای علم الهدی، امام جمعه، در نماز جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ در مشهد: «طی چند روز گذشته قدرت سایبری کشور توانست اطلاعات گوشی تلفن همراه نامزد نخست وزیری اسرائیل را بیرون بکشد…»

این سخنان آقای علم‌الهدی، که ناشی از القاء مشاوران ایشان است، ضرورت تحقیق درباره این اطرافیان را مورد تأکید جدی قرار می‌دهد. پس از آشوب دی ۱۳۹۶، که از مشهد آغاز شد، اغماض در اینگونه موارد نابخشودنی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا